Hva skal din baby hete? <3

:) Jeg mener at lille Aksel ligger å koser seg i magehuset. Sambo er ikke helt sikker. Godt det ikke er feb. enda!
Det er det godt mulig at det blir her også. Vi kalte storebror det i en hel uke, men det passet rett og slett ikke. Akkurat nå står det mellom Aksel og Olav❤️
 
Vår lille prins i magen skal hete Edwin :D:D:D
 
Mannen vil ha Marcus og jeg vil ha Phillip så vi får se hva det blir :p søsknene heter Celine og Patrick så jeg vet ikke helt hva som passer best....
 
Forrige gang fikk vi et brev med info, vi måtte sende inn navn for å få persnr tror jeg. Der stod det at staten ga ungen navn etter 6 mnd.,


Sent from my iPhone using BV Forum
Det står det ikke i det brevet jeg fikk, og mini er 10 mnd straks. Vet barnet heter jente/gutt og mors etteernavn inntil en har fått ett godkjent fornavn men det er ikke helt det samme som at de gir navn til barnet for deg.
Er faktisk barn i Norge idag som ikk hqr godkjente fornavn uten at staten av dn grunn hqr gitt de navn.
 
Forrige gang fikk vi et brev med info, vi måtte sende inn navn for å få persnr tror jeg. Der stod det at staten ga ungen navn etter 6 mnd.,


Sent from my iPhone using BV Forum
Det stod i vårt brev også. Det er neste 7 år siden jeg fikk det brevet, så kanskje reglene er endret. Men den gangen var det slik.
 
Det står det ikke i det brevet jeg fikk, og mini er 10 mnd straks. Vet barnet heter jente/gutt og mors etteernavn inntil en har fått ett godkjent fornavn men det er ikke helt det samme som at de gir navn til barnet for deg.
Er faktisk barn i Norge idag som ikk hqr godkjente fornavn uten at staten av dn grunn hqr gitt de navn.

Da har det vel skjedd noe nytt da. Mini er snart to.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da har det vel skjedd noe nytt da. Mini er snart to.


Sent from my iPhone using BV Forum
Kanskje
Fant forøvrig frem papirene på de to eldste, later til at om det er noen regel om at staten kan sette navn så er det noe som kun har eksistert i en kortere periode.
Finner heller ikke noen tvangsnavnsettinger på lovdata (har tilgang på dommer osv der)
Tror nok det som har skjedd her er at enkelte har misforstått ordlyden i brevet de har mottatt til å være noe det ikke er :)
 
Kanskje
Fant forøvrig frem papirene på de to eldste, later til at om det er noen regel om at staten kan sette navn så er det noe som kun har eksistert i en kortere periode.
Finner heller ikke noen tvangsnavnsettinger på lovdata (har tilgang på dommer osv der)
Tror nok det som har skjedd her er at enkelte har misforstått ordlyden i brevet de har mottatt til å være noe det ikke er :)
Kjenner en som fikk tildelt navn, da foreldrene ikke ga navn til ungen selv..
 
Kjenner en som fikk tildelt navn, da foreldrene ikke ga navn til ungen selv..
Tror nok jeg må kalle bullshit på den.

Det er ikke å få navn å bli registrert som jente/gutt og f.eks mors etternavn.
F.eks Jente Larsen eller Gutt Larsen

Finner ingen rettslige avgjørelser som tilsier dette.
(Om du har mulighet til å benytte deg av lovdatas betalingstjeneste så kan du se selv)
Fant ingen nyere artikler men i denne fra 2012 er det bl.a ett barn født i 2008 som var navnløst i Norge
http://www.adressa.no/forbruker/article1790049.ece

Tror nok det er endel vandrehistorier ute og går her.
 
Back
Topp