• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Skravletråd November

Jobber fortsatt 40%....

Kilemaske, du strikker bukse nå?

Midt foran, og bak, skal du da somregel øke, ved å strikke to masker i en. Strikk vanlig, men ikke ta masken av venstre pinne og strikk en til i "baksiden" av den.
Gjentas vanligvis deretter på noen pinner på samme sted.

Stemmer dette med oppskriften din?

Jeg strikker sparkebukse. Skal legge opp 9 kilemasker, foran og bak. Oppskriften lyder som følgende: Strikk rundt over alle m, samtidig som det legges opp 9 kile-m mellom benene (antar at det er foran og bak, 18 tilsammen. Omgangen begynner da etter dette i midterste kilemaske bak).

Jeg strikker sparkebukse. Skal legge opp 9 kilemasker, foran og bak. Oppskriften lyder som følgende: Strikk rundt over alle m, samtidig som det legges opp 9 kile-m mellom benene (antar at det er foran og bak, 18 tilsammen. Omgangen begynner da etter dette i midterste kilemaske bak).
Hmm, ikke vært borti alle på en gang. Er bena til nå hver for seg, og satt på samme pinne nå? Trolig bare legge opp ni nye masker mellom dem da, også sy igjen hullet midt under tilslutt?

Hmm, ikke vært borti alle på en gang. Er bena til nå hver for seg, og satt på samme pinne nå? Trolig bare legge opp ni nye masker mellom dem da, også sy igjen hullet midt under tilslutt?

Ja, for det er sånn jeg ser for meg at det må bli, men oppskriften nevner ikke noe med å sy. Kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å legge opp 9 kilemasker samtidig som jeg strikker rundt. Kan det være at jeg må legge opp som om jeg legger opp for et nytt prosjekt? Bena er hver for seg og sammen på pinne, ja.. Jeg skal allerede på første runde etter dette begynne å felle i kilemaskene. Kanskje den blir satt sammen av det?! Syns oppskriften plutselig ble veldig rar.

Hei hå! :)
Hvordan går det med dere?
Kjenner det er dårlig på skravlefronten her i heimen for tia :o

Hei hå! :)
Hvordan går det med dere?
Kjenner det er dårlig på skravlefronten her i heimen for tia :o
Hei hei :-D

Jeg har heller ikke tid til å skravle så fælt :-o
Driver med forberedelser til foreldresamtaler som starter neste uke...

Men i dag har jeg fri og har vært og shoppet kalendergaver til ungene ;-)

Nå skal jeg reise og hente dem tenkte jeg :-)

Ja, for det er sånn jeg ser for meg at det må bli, men oppskriften nevner ikke noe med å sy. Kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å legge opp 9 kilemasker samtidig som jeg strikker rundt. Kan det være at jeg må legge opp som om jeg legger opp for et nytt prosjekt? Bena er hver for seg og sammen på pinne, ja.. Jeg skal allerede på første runde etter dette begynne å felle i kilemaskene. Kanskje den blir satt sammen av det?! Syns oppskriften plutselig ble veldig rar.
Strikk til du er ferdig med en fot, legg opp ni masker, strikk den neste? Vanskelig å se for seg...

Er det mye på markedet hvor dere skal flytte da?
Nja. En 50 boliger nå. Men flesteparten på feil side av brua. :p vi ønsker å bo på fastlandet :) mtp barnehage, hans jobb og mine jobb muligheter. :)

Nja. En 50 boliger nå. Men flesteparten på feil side av brua. :p vi ønsker å bo på fastlandet :) mtp barnehage, hans jobb og mine jobb muligheter. :)
Okei, skjønner den :)
Pleier ofte dukke opp mye boliger i slutten av desember/begynnelsen av januar da. Håper det kommer en del på riktig side:)

Strikk til du er ferdig med en fot, legg opp ni masker, strikk den neste? Vanskelig å se for seg...

Tror det må bli noe sånt.. Får prøve meg frem, og i verste fall bombardere deg med bilder og spm hvis det blir rart. :p Syingen var forresten nevnt på neste side, litt uavhengig oppskriften. Så det blir et lite hull som må sys, ja..

Okei, skjønner den :)
Pleier ofte dukke opp mye boliger i slutten av desember/begynnelsen av januar da. Håper det kommer en del på riktig side:)
Gjør det? Hadde jo passet ypperlig for oss. Vi kan ikke flytte før februar/mars herfra pga oppsigelsestid på leiligheten :)

Til alle Strikke Guruer;)

"Legg opp 34(36) masker og strikk rillestrikk 8 (9) cm"

Altså; hvorfor står det 34 masker og 36 i ()???! og hva betyr da 8 cm 9 i ()???

<---- Nybegynner

Til alle Strikke Guruer;)

"Legg opp 34(36) masker og strikk rillestrikk 8 (9) cm"

Altså; hvorfor står det 34 masker og 36 i ()???! og hva betyr da 8 cm 9 i ()???

<---- Nybegynner
Er det baby boots du strikker? Synes jeg kjente igjen talla :p det indikerer normalt sett ulike str :)

Back
Topp