Navnetråd

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen som har begynt å tenke på navn?

Har dere noen navn dere like godt, og blir dere enige:-)

Tenkte at vi kunne ha en tråd der vi kunne diskutere navn:-)

Vi har funnet 2 guttenavn og 2 jentenavn vi begge liker etter mange kompromisser og mye uenighet, så får jeg favorittnavnet mitt om dette blir jente og får sitt om dette blir gutt, så har vi to navn til vi liker som vi kan bruke om vi får to gutter eller to jenter :-) eller som reserve hvis navnet plutselig ikke skal passe, men vi har ikke slått fast noe navn enda da vi vil vente til babyen kommer før vi gjør det :-)

Vi har navnet klart hvis det blir jente. Gutt må vi diskutere

Nope. Har ikke peiling på kjønn, så venter nok t vi vet d. Jeg har to jentenavn jeg liker da, men ett av de går ikke t etternavnet mitt. Tror d blir oppkalling om d blir gutt..

Jeg har skrevet opp noen gutte og jentenavn jeg liker, men vi har ikke diskutert det enda. Tenker det blir mer aktuelt mot oul :) vi har nok en liste klar rett før oul i januar :D

Vi har navn dersom det blir jente :) Bruker å kalle spiren for navnet! Dersom det blir gutt har vi ingen forslag til navn:happy:

Vi vil også vite kjønn før vi bestemmer oss helt :-) men om det blir gutt så er guttenavnet klart og det har det vært lenge :-)

Vel etter så mange år med prøverør så har vi for lengst funnet navn ja :p har ett jentenavn klart og ett guttenavn og de har vært diskutert og vurdert så mange ganger disse årene at det er helt avklart at det er de navnene som skal brukes :D hehe....

Har 2 jentenavn og 2 guttenavn klart, så navnene er heilt klare i rekkefølge og alt. Førstefødte gutt skal bli oppkalt etter min oldefar :-)

Vi har en haug med navn vi er halvveis enige i, som vi ville ha på liste. Per dags dato er det faktisk 26 av hver! En del av diss kan sikkert strykes, da vi ble enige om disse etter et par flasker vin i sene sommernetter! :P

Ønsker oppkalling. Begynner å tenke mer på navn etter oul tror jeg. For tidlig å diskutere navn foreløpig :)

Synes forresten navn er innmari gøy :D

Hvordan gjør dere det med etternavn til barnet?

Vi har en haug med navn vi er halvveis enige i, som vi ville ha på liste. Per dags dato er det faktisk 26 av hver! En del av diss kan sikkert strykes, da vi ble enige om disse etter et par flasker vin i sene sommernetter! :p

Vi har også hatt veldig lange lister, eller jeg har :-P han liker nesten ingen navn, men han falt helt for guttenavnet Odin og har grodd veldig på meg i det siste så blir nok helt klart det om det blir en gutt :-)
Så vil jeg ha et jentenavn som står litt i stil, så om dette ikke blir gutt så kan vi kanskje bruke det om vi får gutt neste gang :-)

Men er ikke lett å finne navn sammen med en mann som sier nei til alle navn jeg foreslår og ikke kommer på noen selv :-P hehe

Men han er nesten enig med ett par av jentenavnene jeg har foreslått så har de på lista til nå :-)

Ønsker oppkalling. Begynner å tenke mer på navn etter oul tror jeg. For tidlig å diskutere navn foreløpig :)

Gøy med oppkalling :-) hvem tenker dere å oppkall etter?:-)

Vi har også hatt veldig lange lister, eller jeg har :-P han liker nesten ingen navn, men han falt helt for guttenavnet Odin og har grodd veldig på meg i det siste så blir nok helt klart det om det blir en gutt :-)
Så vil jeg ha et jentenavn som står litt i stil, så om dette ikke blir gutt så kan vi kanskje bruke det om vi får gutt neste gang :-)

Men er ikke lett å finne navn sammen med en mann som sier nei til alle navn jeg foreslår og ikke kommer på noen selv :-P hehe

Men han er nesten enig med ett par av jentenavnene jeg har foreslått så har de på lista til nå :-)
Kanskje se på norrøne jentenavn da?

Embla, Frøya, Saga osv? :)

Vel etter så mange år med prøverør så har vi for lengst funnet navn ja :p har ett jentenavn klart og ett guttenavn og de har vært diskutert og vurdert så mange ganger disse årene at det er helt avklart at det er de navnene som skal brukes :D hehe....

Vi har det også litt sånn:-) har guttenavnet helt klart og vært det en stund, men jentenavnet tar tid :-P tror vi har blitt enige nå da :-)

Kanskje se på norrøne jentenavn da?

Embla, Frøya, Saga osv? :)

Han liker ikke Embla og Saga og broren hans har en hund som heter Frøya.
Jeg elsker alle de navnene, er også veldig glad i Hedda :-)

Men har Vilja som favoritt og han begynner å like det, han liker også Kaisa litt, så blir nok ett av dem :-)
Føler at Vilja passer godt til Odin hvertfall :-)

Vi har noen jentenavn på lista etter vi valgte til minste. Men kommer nok ikke til å tenke mere på navn før etter oul.

Vi har det også litt sånn:-) har guttenavnet helt klart og vært det en stund, men jentenavnet tar tid :-P tror vi har blitt enige nå da :-)

Med førstemann fant vi ikke navn vi var enige om før langt uti svangerskapet så er litt morsomt å kunne bruke navnet på han/henne så fort vi får vite kjønnet :D

Tok lang tid før vi ble enige nå også da, men har liksom hatt god tid på oss :p

Vi hadde faktisk et par gutte navn hver som vi ville ha og klarte ikke bli enige, så fant vi ut at to av navnene fungerte sammen så da ble det slik :D

Jente navnet var det faktisk dattera vår på 5år som ga oss, satt og skravlet en kveld så sa hu at når hun fikk en lillesøster skulle hun hete ....... :D begge syntest det var så fint så holdt oss til det :D

Back
Topp