Navnetråd

Han liker ikke Embla og Saga og broren hans har en hund som heter Frøya.
Jeg elsker alle de navnene, er også veldig glad i Hedda :)

Men har Vilja som favoritt og han begynner å like det, han liker også Kaisa litt, så blir nok ett av dem :)
Føler at Vilja passer godt til Odin hvertfall :)

Jeg har lenge hatt lyst på ei jente som heter Vilja, hehe. Kjempe fint navn!
 
Jeg har lenge hatt lyst på ei jente som heter Vilja, hehe. Kjempe fint navn!

Ja er kjempefint, og mannen liker det bare bedre og bedre nå :) :)

Var egentlig ikke så veldig lenge siden jeg hørte det første gang, men med en gang jeg hørte det fikk jeg den følelsen av at det må bare min datter hete om jeg får ei :):)
 
Gøy med oppkalling :) hvem tenker dere å oppkall etter?:)

Vi har så mange fine personer i slekten at jeg ikke er sikker på hvem vi går for :) Men både våre foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og diverse andre slektninger er interessante. Vil helst kalle opp etter noen vi faktisk har et forhold til, ikke bare fordi det er et fint navn:)

Siden det blir mitt etternavn (mannen min tok det da vi giftet oss) kan det være vi må se ekstra nøye på hans slektstre :p
 
Ønsker oppkalling. Begynner å tenke mer på navn etter oul tror jeg. For tidlig å diskutere navn foreløpig :)

Synes forresten navn er innmari gøy :D

Hvordan gjør dere det med etternavn til barnet?

Vi er gift og jeg har tatt han sitt etternavn for jeg ville at alle skulle ha likt etternavn når vi fikk barn :)
 
Noen av dere som har tenkt å fortelle navnet når dere vet kjønnet?
Tror vi vil vente til babyen er født, redd for at venner og familie skal komme med innvendinger. Det er jo ikke noe noen andre har noe med, men har hørt at de fleste har mer respekt for navnevalget når babyen har kommet ut :)
 
Jeg tror vi er ca enige. Jentenavn har vært klart en stund, men gutt kom vi akkurat til enighet om. :) så får vi se om det blir det vi tror når bebs kommer. ;)
 
Jentenavn er klart, guttenavn må vi nok gå noen runder på.
 
Noen av dere som har tenkt å fortelle navnet når dere vet kjønnet?
Tror vi vil vente til babyen er født, redd for at venner og familie skal komme med innvendinger. Det er jo ikke noe noen andre har noe med, men har hørt at de fleste har mer respekt for navnevalget når babyen har kommet ut :)

Vi sier det nok med en gang, men er forberedt på kommentarer ja :p fikk masse kommentarer på førstemann pga navnevalg ja men så fort hun var født så syntest alle det var fint :p :D
 
Vi er gift og jeg har tatt han sitt etternavn for jeg ville at alle skulle ha likt etternavn når vi fikk barn :)

Vi ville også ha samme navn på barna og familien, så da tok han mitt ;)

Jeg har mitt mellomnavn og etternavn. Han har sitt gamle mellomnavn og tok mitt etternavn da vi giftet oss. Barn får nok kun ett etternavn, ikke noen av mellomnavnene våre. Evt to fornavn ;)
 
Vi sier det nok med en gang, men er forberedt på kommentarer ja :p fikk masse kommentarer på førstemann pga navnevalg ja men så fort hun var født så syntest alle det var fint :p :D

Jeg har også lyst til å fortelle det med en gang vi vett kjønn, men tror nok at noen vil komme med navn de synes er finere og "skal dere virkelig kalle ungen det".

Men er jo sant som du sier at de fleste synes at navnet blir fint når de møter den lille som har fått navnet :)

Men så har jeg litt lyst til å holde navnet for oss selv også :) koselig med litt hemmeligheter :)
 
Altfor tidlig til at jeg tørr å tenke på navn. Må vite at skatten har det bra inni magehuset først :) men vi har hatt en guttenavn som vi håper på å få bruke denne gangen :) har likt det siden min første sommer 6 år ;) Mikael :)
 
Altfor tidlig til at jeg tørr å tenke på navn. Må vite at skatten har det bra inni magehuset først :) men vi har hatt en guttenavn som vi håper på å få bruke denne gangen :) har likt det siden min første sommer 6 år ;) Mikael :)

Veldig fint navn <3
Ja er jo ganske tidlig men vi begynte å plukke ut navn før jeg ble gravid :)

Føler at det er en god måte å se fremover på:) og så når det er veldig veldig få navn som vi begge liker, så må det jo bli noen av dem :)

Men plutselig hører vi et navn som vi bare MÅ ha :) så man vet aldri :p
 
Ønsker oppkalling. Begynner å tenke mer på navn etter oul tror jeg. For tidlig å diskutere navn foreløpig :)

Synes forresten navn er innmari gøy :D

Hvordan gjør dere det med etternavn til barnet?

Vi skal bruke begge etternavnene, mitt som mellomnavn :)
 
Ønsker oppkalling. Begynner å tenke mer på navn etter oul tror jeg. For tidlig å diskutere navn foreløpig :)

Synes forresten navn er innmari gøy :D

Hvordan gjør dere det med etternavn til barnet?


Med førstemann så fant vi ut at vi ikke ønsket å bruke begge etternavna våre fordi vi skulle ha et mellomnavn på henne også og da ble det 4 navn :p men vi ville begge ha samme etternavn som henne så da endret jeg etternavnet mitt til hans også brukte vi det på henne, så vi heter det samme alle tre uten at jeg og sambo egentlig er gift :D
 
Ønsker oppkalling. Begynner å tenke mer på navn etter oul tror jeg. For tidlig å diskutere navn foreløpig :)

Synes forresten navn er innmari gøy :D

Hvordan gjør dere det med etternavn til barnet?
Når Sander ble født valgte vi faktisk det etternavnet jeg brukte mest :) jeg hadde kutta ut ene etternavnet mitt, og mannen likte ikke sitt.. Men så gifta vi oss og tok mora hans sitt etternavn, og det samme etternavnet fikk da S..
Denne gangen blir det ganske enkelt, for nå heter vi alle det samme :)

Men er det ikke "vanligvis" mors etternavn og så fars til slutten?
 
Når Sander ble født valgte vi faktisk det etternavnet jeg brukte mest :) jeg hadde kutta ut ene etternavnet mitt, og mannen likte ikke sitt.. Men så gifta vi oss og tok mora hans sitt etternavn, og det samme etternavnet fikk da S..
Denne gangen blir det ganske enkelt, for nå heter vi alle det samme :)

Men er det ikke "vanligvis" mors etternavn og så fars til slutten?

Jo, "standarden" er jo fornavn - mors etternavn - fars etternavn.

Men jeg synes egentlig det er litt synd at det "alltid" skal være sånn :p Mors navn kan jo være like fint å ha til sist (sjeldent, meningsfylt, knyttet spesielt til et sted eller familiemedlemmer av stor viktighet osv), hvorfor har far automatisk denne plassen/retten i dag? Tradisjon? Er ikke heller poenget at man skal finne et navn alle kan knytte identitet til og så velger man det? Det kan jo også være mors navn eller et annet navn i slekten :)
 
Back
Topp