*Innsett i oktober*

Jeg har fortalt noe til moren min og søsteren min. De vet liksom at vi har vært gjennom det men de vet ikke at jeg har fått positive tester:p jeg har ikke turt å si at jeg er gravid høyt. Tør nesten ikke å tenke det en gang:p hva med deg? Har du fortalt noe? Har du regnet ut termin enda a?
Skjønner:) Vi har sagt til hans og min familie + noen nære venner hva vi er igjennom. Men ingen vet om positiv test. Familiene våre har ventet på dette i 4,5 år nå, så vi tenkte å be på middag på søndag om testene ennå er positive, å avsløre det. Men ja, er veldig skummelt. Men føler liksom at når testen først er positiv, så MÅ der bare gå, kan ikke ha enda mer uflaks:) jeg skreiv inn på den her BVgravid, der står det termin 09.07 ;D så da har vel du 06.07? :D

Skjønner:) Vi har sagt til hans og min familie + noen nære venner hva vi er igjennom. Men ingen vet om positiv test. Familiene våre har ventet på dette i 4,5 år nå, så vi tenkte å be på middag på søndag om testene ennå er positive, å avsløre det. Men ja, er veldig skummelt. Men føler liksom at når testen først er positiv, så MÅ der bare gå, kan ikke ha enda mer uflaks:) jeg skreiv inn på den her BVgravid, der står det termin 09.07 ;D så da har vel du 06.07? :D
Jeg skal vel eventuelt ha 3 dager etter deg så da blir det 12/7. Men brukte du den kalkulatoren da? For det har jeh gjort og da trykket jeg inn uttaksdato som befruktning å fikk termin 27/6? Men det er kanskje feil det da? Jeg tror jeg venter noen uker før vi sier noe til familien. Er så redd:p eller så tror jeg ikke på det helt enda:p

Tusen takk for det. De var storfornøyde på klinikken, var ikke ofte de fikk til å fryse så mange av så god kvalitet men satser på jeg slipper fryseforsøk, og at jeg ruger på gullegget

Gratulerer så mye som både ruger og alle de på frys :) satser på du ikke trenger de ;)

Jeg skal vel eventuelt ha 3 dager etter deg så da blir det 12/7. Men brukte du den kalkulatoren da? For det har jeh gjort og da trykket jeg inn uttaksdato som befruktning å fikk termin 27/6? Men det er kanskje feil det da? Jeg tror jeg venter noen uker før vi sier noe til familien. Er så redd:p eller så tror jeg ikke på det helt enda:p
Ja, det blir det jo! :)Min familie kommer uansett til å spør på mandag for de vet at det er testdag, derfor tenkte vi at det er gøy å heller overraske på søndag:) men hadde de ikke visst noe så hadde vi også venta, for det er jo veldig skummel tid de første ukene/mnd:) jeg har den appen, så måtte slå inn mensdag, men bare regnet meg fram for vet hvor gammelt egget er, så tok utifrå det, da står det at jeg er 2+1 i dag. Genial app forresten, viser også ca når man har eggløsning i den tiden man prøver på egenhånd:) jeg er med deg på den at man ikke helt tror på det enda. Min mann tror det er noe med medisinene, men jeg sier at det er klin umulig nå, for ingenting av det jeg går på nå kan slå ut på test! Hehe, man blir veldig skeptisk i disse tider:)

Ja, det blir det jo! :)Min familie kommer uansett til å spør på mandag for de vet at det er testdag, derfor tenkte vi at det er gøy å heller overraske på søndag:) men hadde de ikke visst noe så hadde vi også venta, for det er jo veldig skummel tid de første ukene/mnd:) jeg har den appen, så måtte slå inn mensdag, men bare regnet meg fram for vet hvor gammelt egget er, så tok utifrå det, da står det at jeg er 2+1 i dag. Genial app forresten, viser også ca når man har eggløsning i den tiden man prøver på egenhånd:) jeg er med deg på den at man ikke helt tror på det enda. Min mann tror det er noe med medisinene, men jeg sier at det er klin umulig nå, for ingenting av det jeg går på nå kan slå ut på test! Hehe, man blir veldig skeptisk i disse tider:)
Haha så morsomt at mannen din sier det for det var det første mannen min sa også når jeg fortalte om positiv test:p at det sikkert var gelen eller sprøyta som satt igjen og jeg sa også at det er umulig. Men tror det heller dreier seg om at han ikke vil glede seg for mye enda:p åja nei jeg er 3+5 så da er du lenger. I utgangspunktet er man vel 2 uker på egguttaksdagen om
Jeg har skjønt det riktig :D

Haha så morsomt at mannen din sier det for det var det første mannen min sa også når jeg fortalte om positiv test:p at det sikkert var gelen eller sprøyta som satt igjen og jeg sa også at det er umulig. Men tror det heller dreier seg om at han ikke vil glede seg for mye enda:p åja nei jeg er 3+5 så da er du lenger. I utgangspunktet er man vel 2 uker på egguttaksdagen om
Jeg har skjønt det riktig :D
Hahahaha!! Ja, det samme gjelder min mann. Han blir så ufattelig skuffa om det ikke går så han prøver å være negativ, for å skåne seg selv og meg! :) vittig! Åja, skal man regne 2 uker før uttak? Trodde liksom at det var når egget ble befrukta man regnet utifra:P

Hahahaha!! Ja, det samme gjelder min mann. Han blir så ufattelig skuffa om det ikke går så han prøver å være negativ, for å skåne seg selv og meg! :) vittig! Åja, skal man regne 2 uker før uttak? Trodde liksom at det var når egget ble befrukta man regnet utifra:p
Ja det er vel det? For når man regner vanlig termin er man jo 4 uker på vei 2 uker etter eggløsning dvs 14 dpo er man 4 uker. Det er sånn jeg har skjønt det hvertfall:) så da er du 4+1 idag? :D

Ja det er vel det? For når man regner vanlig termin er man jo 4 uker på vei 2 uker etter eggløsning dvs 14 dpo er man 4 uker. Det er sånn jeg har skjønt det hvertfall:) så da er du 4+1 idag? :D
Wooow, da høres det jo ut som om jeg er kjempelangt på vei!! 1 en mnd!!! Så gøy dette er Prøver90, endelig positiv test ;);)

Wooow, da høres det jo ut som om jeg er kjempelangt på vei!! 1 en mnd!!! Så gøy dette er Prøver90, endelig positiv test ;);)
Ja jeg vet<3 det er helt uvirkelig. Aldri fått en eneste positiv test. Og jeg hadde virkelig ikke trodd det skulle gå nå:D er kjempe glad for oss. Og nå skal de sitte godt i 9 mnd:) Og krysser fingrene for at resten av gjengen følger etter.

Man blir ikke overstimulert før man har satt eggløsningsspøyte/blitt gravid og har hatt uttaket. Det er når hormonet hcg reagerer med foliklene at man begynner å samle opp vann. Før dette er man vare oppblåst pga bivirkninger av stimuleringen:) ved alt for mange store folikler (>20) vil legen vurdere om det er trygt å hente ut egg og veilede om mulige tegn på overstimulering :) bare å ta det med ro :D

Haha, godt noen har peiling så jeg som virkelig ikke har det bare kan le av meg selv:) Der ser man jo hvor paranoid det går an å bli:p

Da er 1. Sprøyte med puregon satt :)
Ikke noe problem :) da er neste spennende skritt, kontroll om 7 dager :)

Da er 1. Sprøyte med puregon satt :)
Ikke noe problem :) da er neste spennende skritt, kontroll om 7 dager :)
Weee da er du et steg nærmere:D hihi det går så fort. Plutselig er det uttak og innsett:happy: så bra at stikket gikk bra. Vi innbiller oss at det er mye verre enn det egentlig er:p Hehe

Weee da er du et steg nærmere:D hihi det går så fort. Plutselig er det uttak og innsett:happy: så bra at stikket gikk bra. Vi innbiller oss at det er mye verre enn det egentlig er:p Hehe

Ja :) var ingenting å grue seg for heldigvis :) min kjære satt ved siden av og fulgte med hihi :)
Ja nå jobber jeg dobbelt imorgen og helgen, så uken frem til neste kontroll om 1 uke, kommer til å gå fort tror jeg :)

I dag er første dagen med orgalutran. Den klarte jeg faktisk ikke å sette selv. Syntes den var litt seigere å få inn enn menopur. Flere som er enig ?

Bittelitt gammelt blod kommet ut med lutinusen i dag. Likte jeg ikke i det hele tatt. Satt på do på jobb å ropte nei! Når jeg så det. Krysser fingre for at det bare var lutinusen og litt ømfintlig slimhinner eller evt festeblødning. Var bare bittelitt og ikke kommet noe etter det :-/

I dag er første dagen med orgalutran. Den klarte jeg faktisk ikke å sette selv. Syntes den var litt seigere å få inn enn menopur. Flere som er enig ?

Jeg har ikke erfaring med menopur men syns orgalultran var ekkel å sette. Tykkere spiss på den..

Back
Topp