Førstegangsgravide, kjent bevegelse?

Nursie86

Forelsket i forumet
Hei :)

Har dere kjent bevegelse, liv i magen?

Hvor langt på vei var du da?

Jeg er 20 uker i dag. Har ikke kjent noen ting enda. Lengter sååå fælt på å kjenne liv fra lillegutt!!!

Jeg er førstegangs, kjente liv første gang når jeg var ca 17+2 tror jeg.. Har kjent det daglig etter det, ganske svakt de første dagene, så sterkere og sterkere. Samboer kjente det i uke 18+ett eller annet.

Tror ikke det er uvanlig å ikke kjenne noe før godt over uke 20 da, det kommer nok! :)

Har du foranliggende morkake? Da tar det lenger tid. Jeg kjente liv rundt uke 18 forrige gang. Er også 20 i fag og her er det full fart. Kjent siden uke 17 ca denne gangen.

Har du foranliggende morkake? Da tar det lenger tid. Jeg kjente liv rundt uke 18 forrige gang. Er også 20 i fag og her er det full fart. Kjent siden uke 17 ca denne gangen.

Jeg var på ul i både uke 13 å uke 19. Morkaka ligger helt bak. Så begge jordmødrene trodde jeg ville kjenne det tidlig. Men kjenner ingenting. Kanskje jeg ikke vet hva jeg skal kjenne etter enda. Vanskelig å skille.

Er også veldig slank, men vet ikke om dette burde ha noe betydning. Skulle tro jeg burde kjenne noe snart ivertfall! :)

Jeg var på ul i både uke 13 å uke 19. Morkaka ligger helt bak. Så begge jordmødrene trodde jeg ville kjenne det tidlig. Men kjenner ingenting. Kanskje jeg ikke vet hva jeg skal kjenne etter enda. Vanskelig å skille.

Er også veldig slank, men vet ikke om dette burde ha noe betydning. Skulle tro jeg burde kjenne noe snart ivertfall! :)
Fortsatt god plass inni der. Kanskje du har kjent, men trodd det var luft. :) Det kommer nok om ikke så lenge.

Aner ikke om jeg har kjent noe... Har morkaka foran, så når jeg kjenner noe vil det visst være på sidene i starten i følge ultarlyddama ;)

Jeg har morkaka foran, er 21+6 idag - men har kjent noe nå siste uken! Han har også kjent det på utsiden :) Føler jeg merker det mer og mer. Vet ikke om det er mer liv, eller om jeg bare tror jeg vet hva jeg faktisk kjenner nå :)

Har morkaka forran jeg også. Er 20+1 idag. Jeg kjenner veldig lite liv, føler jeg kan kjenne at den beveger seg innvendig siste uken, men ingen tydelige spark! Og kjenner ingenting utenpå magen :(

Har kjent siden uke 17 ca. er 21 fullgåtte uker i dag kjenner bevegelsene daglig, men ikke utenpå enda, mannen er litt fortvilt over det, jeg føler han sparker hardt, men ikke hardt nok til at vi kan kjenne det på utsiden. Det kommer vel snart :)

Da jeg ventet englejenta kjente jeg ingenting! Hun ble født i uke 24, og jeg var ikke klar over at jeg var gravid, hadde foranliggende morkake.
Da jeg fikk eldste i 06, ble jeg fremdeles regnet som førstegangs, ettersom englejenta ble født så tidlig og ikke overlevde. Da hadde jeg morkaken bak, og kjente fra uke 16.

Har morkaka foran, begynte å kjenne i uke 15 ca, så veldig tidlig. Er nå 21+3 og kjenner masse daglig, og kan nå også se spark på utsiden

Morsomt å høre andre sine historier. Får vell bare vente å se. Gleder meg til å kjenne liv i hvertfall. Kan vell hende jeg tenker tilbake når jeg kjenner liv for fullt, at jeg kanskje kjente det litt tidligere likevell. Er som sagt veldig vanskelig å skille :):smug:

Har morkaka på hele fremre vegg fra øverst til nederst i livmora. Kjente bobler i uke 17+noe og sikre bevegelser i uke 18+noe. Den siste uka (19+..) har jeg kjent masse dult og man har både sett og kjent det utenpå. Men de to siste dagene har det vært helt stille, mulig jeg har kjent noe svakt nederst i livmora. Tror han har snudd seg og sparker innover, da er det vanskeligere å kjenne noe. Så er godt mulig din baby bare ligger litt annerledes til. Og så er jo noen babyer roligere enn andre :) Du kjenner nok snart! :)

Førstegangs her og :) har kjent små bevegelser siden uke 16, er nå 21+6 uker og kjenner godt at han sparker og turner der inne ❤️ har morkaka liggende helt bak :)

Førstegangs her og :) har kjent små bevegelser siden uke 16, er nå 21+6 uker og kjenner godt at han sparker og turner der inne ❤️ har morkaka liggende helt bak :)

Okey. Så spennende. Rart at jeg ikke kjenner noe. Men er vell individuelt som de sier. Satser på at mye har endret seg på noen ukerxsmile7

(Haha. Kom bort i det reinsdyr smiley'n. Fikk den ikke bort igjen)

Okey. Så spennende. Rart at jeg ikke kjenner noe. Men er vell individuelt som de sier. Satser på at mye har endret seg på noen ukerxsmile7

(Haha. Kom bort i det reinsdyr smiley'n. Fikk den ikke bort igjen)
Hihi, måtte le av reinsdyr-smileyen :)

Morsomt å høre andre sine historier. Får vell bare vente å se. Gleder meg til å kjenne liv i hvertfall. Kan vell hende jeg tenker tilbake når jeg kjenner liv for fullt, at jeg kanskje kjente det litt tidligere likevell. Er som sagt veldig vanskelig å skille :):smug:
Drikk et glass med noe iskaldt, så legger du deg strak ut på sofaen og stryker over magen eller dytter litt. Prøv å konsentrere deg, da kjenner du muligens noen små dytt eller spark et eller annet sted. Kan hende babyen sparker deg mot ryggen eller nedover og da er det vanskeligere å kjenne :) jeg er andregangs og har kjent noe daglig lenge, fikk sjokk da jordmor sa jeg hadde morkaka foran.

Prøvd å legge deg helt flat på ryggen i sengen, og drikke litt brus el sjokolade? Og bare vente

Kjente det første gang i uke 17+0, er 22+0 i dag så har faktisk kjent henne daglig i 5 uker allerede! ♥ er førstegangs, lite polstring, morkaka er helt bak så det er jo gode forutsetninger for å kjenne det tidlig :)

Back
Topp