Førstegangsgravide, kjent bevegelse?

Ble sikker på at jeg kjente spark da jeg var rundt uke 18, nå er jeg i uke 20. Morkaka ligger bak. Men har lest at mange ikke kjenner noe før etter uke 20. Kjenner det litt hver dag, men av og til er det litt vanskelig å vite om det er spark eller noe annet. Synes det ligner litt på leamus av og til. Men har jo ikke hatt for vane å ha veldig mye leamus i magen før, så det er vel kanskje babyen:p

Hei!
Jeg er førstegangsgravid og fikk vite på ultralyd at morkaka lå forann :) kjente det første sparket i uke 19+2 men da lå jeg på ene siden og kjente sparket mens jeg trykket litt på magen :) Har du prøvd å trykke og kjenne litt på magen? Funker også å drikke kald saft, da våkner hvertfall frøkna her til livet :)
Her har sparkene blitt mye tydligere og flere med ukene som har gått, kjempe morro og fantastisk følelse :) <3

Jeg er førstegangs 20+2 og har kjent liv daglig siden 17+6. Dette er jo helt individuelt, og er vel vanlig at førstegangsfødende ikke kjenner før godt etter uke 20?

Kjente første kilingen i uke 20 og en uke eller to etterpå kjente jeg klare og tydelige spark <3.

16-17 uker var jeg vell først gang jeg begynte kjenne liv. Nå er det liv hele tida. Aktiv som bare det. Litla vet værtfall ikke hva nattesøvn er. Rene zumba tida inni der om nettene :-D

I går kjente sambo for første gang det godt utenpå ! Han ble såå stolt *ble litt mer forelska * :p :-)

Har kjent bevegelse fra uke 15 ca :D men småen her har vært veldig aktiv fra første gang jeg kjente liv. Er nå uke 26 + 1

Back
Topp