Sengeslange

Ja, lille her elsker det :) eller å bore ansiktet inn i siden på vogna eller kosebamsen sin :)
 
Min bare våkner hvis han får noe for tett inntil ansiktet. Havner han på magen våkner han somregel også;-). Har vel opplevd en gang at jeg har funnet han sovne på magen uten at han har våknet
 
Jeg flytter henne når jeg ser det men jeg sover jo litt også. Tror du det går bra?
Jeg gjør ingen ting med det... Nå ligger hun ikke helt trykket inn med hodet, men inntil på en måte. Jeg tenker iallefall at det går helt greit :) men er jo noe man evt kan høre med helsesøster om... Kan du ta bort slangen og erstatte med vanlig sengekant hvis det bekymrer deg? Eller får hun ikke sove da? :)
 
Jeg gjør ingen ting med det... Nå ligger hun ikke helt trykket inn med hodet, men inntil på en måte. Jeg tenker iallefall at det går helt greit :) men er jo noe man evt kan høre med helsesøster om... Kan du ta bort slangen og erstatte med vanlig sengekant hvis det bekymrer deg? Eller får hun ikke sove da? :)[/QUOTE
 
Last edited:
Som regel ligger hun bare med panna inntil slangen men en dag lå hun slik som på bildet under... Får snakke med hs kanskje. Da jeg tok bort slangen boret hun ansiktet nedi madrassen istedet - det er jo neppe bedre....Vis vedlegget 138919
Ganske likt her... Snakk med hs hvis du bekymrer deg... Er jo slitsomt å ikke få sove pga det :)
 
For å være ærlig tror jeg det er værre med de andre tinga du har i senga der? En slik bamse kan de fort få over ansiktet og det teppe også :(

Dyne og koseklut? Tror du det er farlig? Tar bort kosekluten når jeg legger meg da, men dyne er vel vanlig å bruke? Men nå har jeg faktisk gått over til pose i håp om at det blir litt mindre turning...
 
Her har mini koseklutbamse, koseklut (gasklut), ein relativt stor bamse, dyna, puta og teppe.. :eek: :p tar vekk kos når ho har sovna,men dei andre tingene har aldri vore nåke problem/stressande.. Trur ikkje naso inn i slangen e nåke farli heller, ho klare jo å snu seg vekk.. Ho gjer da nok fordi da e kos :) Fekk beskjed på sjukehuset faktisk å legga kosekluten opp te naso hennas, skapte trygghet visstnok :)
 
Dyne og koseklut? Tror du det er farlig? Tar bort kosekluten når jeg legger meg da, men dyne er vel vanlig å bruke? Men nå har jeg faktisk gått over til pose i håp om at det blir litt mindre turning...
Åh, trodde det var et teppe :( men neida, dyne er sikkert innafor! Bare det at rett før jeg la meg her om dagen så skulle jeg bare sjekke lillemor. Da lå dyna over hodet hennes.. Hun hadde klart å sparke den opp. Jeg fikk litt sjokk kan du si, så derfor sover hun i pose nå. Hvilken pose har du? Har hørt noen skrekk historier med dyner faktisk.. :(
 
Her har mini koseklutbamse, koseklut (gasklut), ein relativt stor bamse, dyna, puta og teppe.. :eek: :p tar vekk kos når ho har sovna,men dei andre tingene har aldri vore nåke problem/stressande.. Trur ikkje naso inn i slangen e nåke farli heller, ho klare jo å snu seg vekk.. Ho gjer da nok fordi da e kos :) Fekk beskjed på sjukehuset faktisk å legga kosekluten opp te naso hennas, skapte trygghet visstnok :)
Pute skal de jo ikke ha når de er så små! Dette på grunn av nakken! Men ville nok ikke hatt pute der heller pga kvelningsfare!! Rart at du fikk beskjed om å legge koseklut helt inntil nesa? Små babyer klarer ikke ta bort eller dytte bort sånne ting... Ihvertfall ikke når de er helt små! Har lest mange stedet når det gjelder krybbedød at man ikke skal ha en masse bamser, kosekluter el lign i senga! De kan vikle seg inn i dette og kanskje de ikke klarer å komme seg bort fra det! Jeg fjerner alle sånne ting når min lille har sovna!
 
Huff så ekkelt! Jeg har den fra IKEA bare for å prøve: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80290213/ Trodde aldri hun kom til å godta det men det gjorde hun. Selv om det står at den skal være varm nok i vanlig soveromstemperatur tror jeg at jeg kommer til å kjøpe en i dum til vinteren. Hun er bare akkurat passe varm så tror det blir for lite til vinteren.
Hva har hun på seg inni? Og hvor varmt er det på soverommet? Jeg har en med dun, og den puster bra så hun holder fin temp hele natta... Men har faktisk opplevd at hun har vært litt svett i nakken. I tillegg syns jeg posen er litt klumpete! Hun klarer ikke snu seg på magen med den... Har den som heter babydan snugglebag ;)
 
Bomullspysj med lang arm og fot. Soverommet er ca 18-19 grader. Skal sjekke ut den du har! Hun får til å snu seg på magen med min men gjør det mye mindre nå enn med dyne. Ligger helst på siden mi da.
Vet egentlig ikke om jeg er helt fornøyd med den.. Er litt klumpete oppe ved brystet og halsen! Hmm... Men virker som hun ikke bryr seg så mye om det egentlig, bare jeg som gjør det kanskje... Og syns hun ser litt stiv ut! Men faktisk så holder denne ungen min på plass da hun kaver noe veldig egentlig!!!
 
Back
Topp