Flaskebaby på tur...

Jeg hadde vannkoker som jeg kunne trykke til 40 grader. Kokte opp vannet på kvelden, etter hun la seg, slik at det var kaldt på noen timer etterpå, og trykket på 40 knappen og fylte termosen med det vannet. Tok med doseringsboks med oppmålt pulver ved siden av. Om hun våkner mye på kveld og natt, kan du fylle termosen hjemme også når du skal koke opp nytt, slik at du ikke bare har kokende vann. Mye lettere enn å drive å blande varmt og kaldt til hver mating.

E hadde en sånn pulverdispenser. Verste boksen e va borti. Den ble ikke helt tett så alt pulveret blandet seg sammen i de 3 rommene, så enten fikk man for mye pulver eller for lite. Brukte heller å måle opp i lokkene til flaskene (hadde mange), hadde på ringen med lokk for å holde tett(uten smokken) og skrudde på en flaske med ferdi kokt vann oppi. Smokkene hadde e i en liten pose. Det var på de gamle avent-flaskene. Aner ikke om de nye er så smart.

Vi brukte doseringsboks også får man låne mikro nesten alle steder. Så hadde bare ferdig tilmålt mengde vann på flaska, varma også hadde i pulveret. Gjør det så enkelt som mulig! Har vi vært steder uten tilgang på mikro/varmt vann, så har jeg bare kokt med på termos også hatt kaldt vann på flaskene.

Jeg har alltid med meg termos med varmt vann, flaske med kaldt vann og en tom flaske. Har også en ferdigblanda boks liggende i veska i tilfelle :) Mye mas i starten, men det blir fort en vane :)

Hadde alltid med ferdigblandet og varm flaske. I stelleveska er det en egen lomme til flasker som i tillegg holder på varmen. Jeg ble kjempegod til å alltid ha rett temperatur til rett tid ;) Ellers så holdt jeg den under kaldt vann. Men tok aldri med flaske hvis jeg skulle gå den daglige runden på 1,5 time da.

Termos med varmt vann, flaske med kaldt vann. Tomme tåteflasker og boks med (helst ferdig oppmålt) mme-pulver. Blander kaldt og varmt vann, har i pulver og gir. Akkurat som jeg har gjort hjemme om natten, og på dagtid bare da koker jeg opp vann for hver gang, går så kjapt likevel.

Hadde alltid med ferdigblandet og varm flaske. I stelleveska er det en egen lomme til flasker som i tillegg holder på varmen. Jeg ble kjempegod til å alltid ha rett temperatur til rett tid ;) Ellers så holdt jeg den under kaldt vann. Men tok aldri med flaske hvis jeg skulle gå den daglige runden på 1,5 time da.
Min veske har også et sånt rom. Det fungerer altså?

Ut på tur så har jeg med kald og varmt vann pluss avent pulverboks (med 3 rom). Om jeg skal på shopping, café ol tar jeg bare med kaldt vann ferdig oppmålt på flasker og pulverboksen :)

Back
Topp