Flaskebaby på tur...

En termos med varmt kokt vann + en termos med kaldt kokt vann + ferdigoppmålt mme pulver + rene flasker

Da blander du lett varmt + kaldt vann til rett temp før du har oppi pulver

Mye å ha med, men lett å ordne til :)

Jeg brukte en termo bag, varma vann til litt varmere enn det skulle vær. Surra flaska inn i en gulpefille, inni termo bag. Da var den somregel passelig temp når babyen ble sulten. Hadde med pulver i doseringsboks.

Hadde med kaldt vann på ei flaske også, tilfelle vannet var for varmt.

Mange kaffér har mikro så man kan varme vann også.

Termos med varmt vann, flaske med kaldt vann og dispenser med rett mengde pulver. Så hadde testet mannen min ut hvor mye varmt og kaldt vann man måtte ha for å få rett tempen på vannet :p så jeg visste ca hvor mye jeg skulle bruke av hver. Hehe. Brukte samme metode på natta.

Termos med varmt vann, flaske med kaldt vann og dispenser med rett mengde pulver. Så hadde testet mannen min ut hvor mye varmt og kaldt vann man måtte ha for å få rett tempen på vannet :p så jeg visste ca hvor mye jeg skulle bruke av hver. Hehe. Brukte samme metode på natta.
Jeg brukte en termo bag, varma vann til litt varmere enn det skulle vær. Surra flaska inn i en gulpefille, inni termo bag. Da var den somregel passelig temp når babyen ble sulten. Hadde med pulver i doseringsboks.

Hadde med kaldt vann på ei flaske også, tilfelle vannet var for varmt.

Mange kaffér har mikro så man kan varme vann også.
Jeg har alltid med meg termos med varmt vann, flaske med kaldt vann og en tom flaske. Har også en ferdigblanda boks liggende i veska i tilfelle :) Mye mas i starten, men det blir fort en vane :)
Termos med varmt vann, flaske med kaldt vann. Tomme tåteflasker og boks med (helst ferdig oppmålt) mme-pulver. Blander kaldt og varmt vann, har i pulver og gir. Akkurat som jeg har gjort hjemme om natten, og på dagtid bare da koker jeg opp vann for hver gang, går så kjapt likevel.
Et veldig dumt spørsmål, men hva slags flaske til kaldt vann bruker/brukte dere? En vanlig tåteflaske? Det bør vel være noe man kan koke/sterilisere?

Et veldig dumt spørsmål, men hva slags flaske til kaldt vann bruker/brukte dere? En vanlig tåteflaske? Det bør vel være noe man kan koke/sterilisere?

Jeg tar med meg flasken med kokt vann jeg bruker i kjøleskapet. Er en vanlig tåteflaske fra medela med skrulokk istedenfor flasketutt :)

Har brukt både tåteflaske og vanlig imsdalflaske jeg. Har ofte brukt bare kaldt vann fra springen også, kokt avkjølt vann er vel bare nødvendig sånn helt i starten tror jeg.

En tåteflaske med varmt og en med kaldt ofte. Vi brukte avent tåteflasker og Ettervært mam :) begge er greie å frakte med vann i. Men er vannet kokvarmt, eksploderer de. Å det blir vann overalt :P

For meg funket dette best:
1 ferdigblandet nan (kjøpte bare på butikken så tok den ikke plass
1 flaske
1 termos med kokvarmt vann
1 litermål

Tok nan i flaska, hadde vanneti litermålet og satte flaska oppi. ferdig på 3 min :)
Hadde vannet oppi termosen igjen og pakket ned.

Dere som har flaskebarn, hvordan gjør dere det når dere skal ut av huset? Med en på en måned har jeg vært ute med henne en gang (korte trilleturer rundt hjemmet nesten hver dag, men i en så liten avstand at vi kommer raskt hjem om behovet kommer). Jeg føler meg isolert :(

Hvordan tar dere med melk? Vannflasker, termos, ferdigblandet, eller hva gjør dere? Jeg trenger råd!
Kokt og avkjølte vann hjemme og tok med på termos. Og pulver i sånn doseringsboks... samt flasker.... ingen problem ... ikea har noen termoser som passer perfekt i stellebaggen og rommer 4× 110 ml om jeg ikke husker feil. ...

Brukte kun ferdig kartonger. La de i voksiposen / under dyna så fikk de kroppstemperatur. Veldig enkelt og greit :)

Jeg aldri blitt møtt av et nei på kafe/resturant e.l for å få varmet opp en flaske / glass med mat. Så du kan bare spørre de!

Bruker vanlig tåteflaske, som er kokt å sterilisert. Samme med vannet oppi, kokt og avkjølt.

Jeg kjøpte meg en termopose til flasken og lagde en veldig varm før vi gikk. Var fint temperert når behovet meldte seg. Ellers gikk det i ferdig hipp. Er jo micro over alt for tiden så det var ikke noe problem å varme. Hadde mam flaske som kan rense seg selv i micro. Og om vi var på tur ute uten tilgang på micro hadde jeg med selvvarmende flaske. Ganske praksis :-)

Back
Topp