Kommer storken til oss?

Kos deg på ferie! Jeg er i Spania nå, og lever tilnærmet normalt :) De fleste stedene her har god normal hygiene, og det går helst bra med alle som er gravide her i landet også ;)

Veldig fint resultat på UL i dag :)))
Ja, der vi bor er det 3 Michelin restauranter, så standaren er ganske høy i området:) Nå spiser ikke jeg så mye sånne rare ting heller. Men får vel droppe spekeskinke på pizza:( Gleder meg til sol, hav og deilig mat!! :D

Helt fantastisk at alt var bra på UL! ❤️

Det er lurt å kjøpe sånne støttesttømper på apoteket, som du skal ha på hele reisedagen. Og så er det viktig å drikke mye vann. Og det er lurt å reise seg opp litt 1 gang i timen, det er ikke bra å sitte stille hele turen (gå litt opp og ned midtgangen eller så får du bare gå på do og late som du må tisse ofte). Det er økt risiko for blodpropp når man er gravid, så alt dette er råd for det.

Og siden du skal utenlands kan det være fint å ha antibac-våtservietter/antibac-flaske i vesken. Så kan du få renset hendene litt ekstra før måltider. Bakteriefloraen er jo gjerne litt annerledes i andre land enn vi er vant med i Norge. Og flaskevann kan være greit, selv om du reiser til "trygge land" siden man skal være litt ekstra forsiktig når man er gravid. Samme med rå grønnsaker/frukt - unngå rått, spis helst stekt/kokt mat og om det er rått så burde det være frukt/grønnsaker du kan skrelle eller skjære av skallet på. Og maten burde være stekt/kokt nylig, ikke buffet som står i timesvis på lunk (bakteriebombe). Ikke klapp katter/hunder osv. og hold deg unna fugler og avføring fra dyr. Ingen vits i å dra til zoologisk hage i utlandet når man er gravid. :) Jeg er vanligvis ikke så forsiktig når jeg reiser, siden jeg tenker litt sånn "skittau, i verste fall blir jeg litt dårlig i magen", men helt annerledes når det er med spire ombord. ❤️

God tur!!!
Både klinikken og gynekologen idag mente jeg ikke trengte det. Går på fragmin, så det var ikke nødvendig. Men jeg pleier alltid å reise meg opp og gå litt rundt uansett:) Jeg drikker mye vann uansett og er en antibac fantast fra før:) Jeg skal bare ned og nyte sol og varme sammen med familien. Lese bøker og spille yatzy :D Ikke finnes det løsbikkjer eller andre dyr i området. Fugler er jo overalt, men skal holde meg unna å pelle på fuglemøkk, hehe:D Jeg har litt fobi for bakterier og skitt så jeg holder meg alltid langt unna sånt:)) Heldigvis er det vår egen leilighet, så alt er rent og pent:D
Takk for tips:) Skal bli godt å komme seg vekk fra regnet!:D

Nydelig bilde!! :D
Kos deg MASSE i Spania og gjør som Lykkeliten sier og vær forsiktig med maten og nøye med hygienen :) Mest av alt: kos dere masse og nyt graviditeten!! :D
Jeg lover å passe godt på meg selv:) Vi har hatt leilighet der i 9 år og er der veldig ofte, så vi vet heldigvis hvilke steder som er trygge å spise på. Det vanskeligste blir vel å holde seg unna den nydelige spanske skinken:( DEN kommer jeg til å savne :D

Såå godt å lese! Dette går nok veien ja :D Kos deg masse i Spania, det blir nok veldig deilig.
Takk:) Vi håper jo på det. Skummel periode nå som det fortsatt er så tidlig, men deilig å se at det er noe der. Så blir det ul når jeg kommer tilbake fra ferie. Grei måte å slå ihjel ventetiden på. Hehehe:D

Det må være en lettelse å se at alt er i orden :) Nå kan du bare kose deg i graviditeten og på ferie :D
Det var veldig deilig å se dette før vi reiste. Kan senke skuldrene litt nå:)

Nomen se på lille nurket! Dette går nok så bra skal du se :) lille plutt blir til en baby ;)
Ja, er h*n ikke søt? Jeg mener h*n ligner litt på mannen min. :))

Så herlig at alt så fint ut på UL!! :D Og kos dere masse i Spania! Vi skal også til Spania om en måneds tid. Godt med litt ferie nå som det begynner å bli mørkt og kaldt :) Nyt!
Takk!:) Skal bli godt å komme vekk fra regnet! Hvor i Spania skal dere?

Ja, der vi bor er det 3 Michelin restauranter, så standaren er ganske høy i området:) Nå spiser ikke jeg så mye sånne rare ting heller. Men får vel droppe spekeskinke på pizza:( Gleder meg til sol, hav og deilig mat!! :D

Om du får pizza med stekt spekeskinke går det bra! Om den har vært med i ovnen. :D

Takk!:) Skal bli godt å komme vekk fra regnet! Hvor i Spania skal dere?
Vi skal til Malaga. Det er jo litt mer usikkert med vær på den tida, så vi tenkte en storby var greit i tilfelle været ikke tillater bading og soling :P Hvor skal dere? :)

Her er bildet av lille plutt 5+3:
f2d8d173191eb0d89750908be7c7f02d
For en herlig liten plutt!!! Så utrolig fint at alt er som det skal med den lille :-) :D:D:D

Vi skal til Malaga. Det er jo litt mer usikkert med vær på den tida, så vi tenkte en storby var greit i tilfelle været ikke tillater bading og soling :P Hvor skal dere? :)
Vi skal til et sted som heter Alcossebre. En liten by 40 min nord for Valencia. Utrolig koselig sted:) Håper været tillater litt bading, men ellers blir det bøker og terrassekos:D

Vi skal til et sted som heter Alcossebre. En liten by 40 min nord for Valencia. Utrolig koselig sted:) Håper været tillater litt bading, men ellers blir det bøker og terrassekos:D
Høres nydelig ut uansett :D Ferie er ferie! For min del er det deilig bare å ligge på hotellrommet og sløve også. Ikke så kravstor. Haha. Kos dere :D

Mamma fortalte meg idag at hun ikke hadde noe kvalme eller symptomer meg meg og søsteren min. Er dette noe som kan gå i arv? Vet mange ikke merker noe før kanskje uke 6 eller 7, men tenkte om jeg ikke får noe kvalme, så trenger jeg kanskje ikke bekymre meg så mye:)
3 dager til ferie!!!:D :D
16 dager til ultralyd og 8+0 !!:D:D

Det kan absolutt gå i arv, og du burde virkelig nyte et kvalmefritt svangerskap. I familien min går hyperemesis i arv. :( :rolleyes: Kos deg på ferie!

Så morro å komme innom her igjen, og finne at det har klaffet for deg! Gratulerer så masse! :)

Back
Topp