Spire2.0

"Godt" å høre det er flere med lite signaler fra mageboeren.. man leser jo om så mange som kjenner spark supertidlig og kjenner alt mulig :p jeg kjente mer for et par uker siden jeg enn det jeg gjør nå... så håper jeg snart får kjenne spark!

Jeg vet ikke helt, disse første små signalene, vi kan vel ikke være helt sikre på at det faktisk er mini? Jeg husker at noen fortalte meg om følelsen av små bobler, da jeg var ca 14 uker på vei. Da jeg lå flatt samme kvelden, syntes jeg at jeg kunne kjenne det. Men jeg har ikke merket noe de siste par ukene, så nå tenker jeg at det jeg kjente sannsynligvis var noe annet, at det fortsatt er for tidlig (16+), men at alt sikkert står bra til. Jeg gleder meg veldig til litt mer kontakt, da!
 
Urk - trodde det skulle bli vanskelig å stå opp tidlig igjen etter tre dager med fri og slacking - men sto opp vel ett kvarter før klokka ringte, takket være rare drømmer...

Orker ikke skrive hele, da jeg hørte hvor absurd det var når jeg fortalte det til mannen ved frokost, men var både mordere, råtne hus man ikke kommer seg ut av, reker, haier og strand involvert ><

Våknet av at jeg ble lei hele drømmen, hjertet slo noe voldsomt og jeg var tørst - og gretten.

Har egentlig lyst å smile av hele greia, og blir nok til det etter at jeg har kommet meg av toget og på jobb - der er det i alle fall mer enn nok å ta tak i og jeg slipper å forholde meg til den rare fantasien min :p

Kanskje på tide å bytte til sommerdyne? :p
 
Oul i morgen - og jeg er (IGJEN) en fin blanding av spent, gira, stressa og irrasjonell...

Prøver jo å tenke at uansett er det ikke noe jeg kan gjøre med det, så heller prøve å få mest mulig ut av dagen - men det er visst lettere sagt enn gjort :p

Mannen bare ler nå - var jo akkurat like ille før den runt uke 12/13. Stort sett kommer han med en god dose trøstende ord og rasjonelle forklaringer - men er han sliten blir det litt småerting av typen 'bare vent, etter oul blir det bare mer tanker - og det vil nok ikke gi seg heller når den lille er født' :p

Arf, må denne dagen gå fort
 
Ultralyd viste en liten luring, som hadde nesen helt opp i morkaken når jm skulle prøve å ta noen bilder ^-^

Frisk og rask, og tydeligvis mye aktivitet som jeg ikke merket stort av ennå :p
 

Vedlegg

  • 1433999912707.jpg
    1433999912707.jpg
    52,4 KB · Visninger: 22
Kommet meg halvveis til uke 21 (er 20+4 i dag) og lykkerusen etter oul varte i akkurat 2 uker. I denne perioden hadde jeg klart å slå meg til ro med at det er liv der inne, selv om jeg ikke føler noe ennå og at dette skal gå bra.

Nå er hverdagen tilbake for fullt hvor jeg stort sett tenker rasjonelt at dette skal gå bra, med ett par hint om rare tanker om at det ikke vil gå likevel >< Det er heldigvis ikke så ofte akkurat det siste, men tror de tankene alltid kommer til å ligge luskende i bakhodet til jeg får presset ham ut i november..

Gleder meg så veldig til å føle litt liv fra innsiden - men hittil har det kun vært sporadiske dult, som jeg i etterkant ikke klarer helt å stole på var det - stort sett når jeg prøver å kjenne etter blir jeg kun oppmerksom på egen puls. Har likevel lagt merke til at det oftere virker som det kommer hvis jeg ligger på venstre side (sover på høyre vanligvis), som i protest mot at jeg ligger på andre siden :) har derfor prøvd å være litt mer obs når jeg ligger på den siden, men responsen er langt fra systematisk.

Blir også mange rare tanker rundt magen - har hatt en periode hvor jeg var relativt oppblåst og hvor magen har vært litt hardere enn vanlig - for en eller annen grunn synes jeg det var ganske betryggende (hvis ikke bare for inntrykket av at magen vokste), så nå som den er blitt mindre oppblåst og nesten myk igjen, så kommer jo tvilen snikende.. (må finne av-knappen på hjernen tror jeg :p)

Men stresser ikke med det - jm nevnte noen ikke merket noe før etter uke 25 (tålmodighet, hvor er du?) og en kollega på jobben nevnte at kona hans ikke merket noe før i uke 22. Hun er også førstegangs, med morkaken foran - derfor litt ekstra morsomt å høre hvordan det går med henne og når hun merket hva ^-^

Ellers er innkjøpene endelig i gang! Vogn er endelig på plass, og ligger på barnerommet klar til montering (tenker vi venter til høsten med akkurat det. Veldig greit å ha det i eske inntil videre). Har ellers kjøpt inn Voksipose, et par bodier og pysjer i str 50-56 :) Vet ikke helt hvor mye vi trenger i hvilke størrelser, så tar det litt med ro inntil videre.

Gleder meg masse til å se igjennom det familien sier de har satt av av diverse klær - hvis ikke bare av ren nysgjerrigehet på hva de har spart på :) men var visst ikke bare bare å finne en dag som passer for alle, og kan se ut til at det ikke blir noe av før ut i august - men er ikke noe stress med dette ennå heldigvis :)
 
Weee ^-^ Nå har det endelig begynt :p liv fra innsiden, altså.


Ser ut til at bølle har blitt sterk nok til å gi tegn igjennom livmoren og dulter opp av og til.

Startet faktisk på timen hos jm - hun skulle lytte etter hjertelyd, noe som viste seg vanskeligere sagt enn gjort.

Hun styrte rundt og hørte absolutt ingenting, til tross for mye spraking. Hun må ha sett at jeg ble engstelig, for hun forklarte raskt at all sprakingen var bevegelser :p Lille unngikk å bli lyttet til en god stund, nesten så jeg trodde det var en zombiebaby der inne ^-^ Heldigvis fant vi han til slutt og fikk målt rytmen til ca 150spm. Og det var rett etter det at han valgte å gi fra seg et realt spark som både jm og jeg følte godt ^-^ siden det har han valgt å gi fra seg signaler på at han har det gøy der inne :)
 
Vært relativt sliten denne uke, som startet med forkjølelse. Er nok ikke helt kvitt den men har ikke feber eller vondt i hodet, så tar det som at det snart går over.

Av det mer positive valgte plutten mandag (hvor deg regnet, hvor halsen var vondt og jeg ellers var litt gretten) til å sparke godt fra seg på jobb - nok til at jeg kunne se det på magen (med og uten T-skjorte :) ). Hjelper absolutt på humøret.

Har ellers tenkt litt på det med musikk til magen - tenkte jeg skulle få satt opp en spilleliste og finne frem et headset som jeg vet jeg kan ha liggende mot magen uten at det lekker for mye lyd ^-^ får se om jeg får rotet meg til det når jeg kommer hjem.

Ellers gleder jeg meg til fredag og helg for å få sovet litt ordentlig :)
 
Jeg skal legge meg tidligere, sa hun. Passe på å få mer enn 5-6 timers med søvn, blir sikkert litt mer opplagt da.

Joda, teorien er fin den... men likevel ender jeg opp med å ikke komme meg i seng før vel etter 12.

Er ikke at jeg ikke vil legge meg :p bare at jeg stort sett ikke merker at jeg er trøtt før hodet treffer puta, og at det er så mye annet jeg har lyst til å bruke kveldene på. Bare en episode til - bare en spillrunde til ><

Så blir det til at jeg våkner dagen etter, trøtt og borderline gretten (mest irritert på megselv for at jeg ikke legger meg før - men ser visst ikke ut til å huske det lenger når kvelden kommer...
Men i kveld! Hah (ønsketenkning ;) )
 
Så spennende å lese om opplevelsene dine gjennom graviditeten :D skulle ønske jeg visste om det tidligere, men var veldig gøy å finne dagboken din!
Hvordan er formen? Hvordan er bevegelsene nå? Har dere funnet navn til jr? Har dere fått på plass det dere trenger?
 
Så spennende å lese om opplevelsene dine gjennom graviditeten :D skulle ønske jeg visste om det tidligere, men var veldig gøy å finne dagboken din!
Hvordan er formen? Hvordan er bevegelsene nå? Har dere funnet navn til jr? Har dere fått på plass det dere trenger?
Så hyggelig at du er innom :p Har ikke vært så flink å oppdatere i det siste - men ting går fremover ja :)

Vi har fått kjøpt inn det meste av store ting - det vi mangler nå er vel bare seng :p Vi fikk beskjed at vi kunne arve den tantebarna har brukt - HVIS noen klarer å spore den opp :p

Når det gjelder navn har vi ikke kommet noe lenger - vi har fått inn mange forslag fra familie, venner og kolleger... men ikke noe som slår meg og får meg til å tenke "så klart, det må jo være det!" ^-^
Til nå går han bare under plutt (når han oppfører seg) og krapylet (når han styrer på som verst).

Bevegelse er det masse av - på alle tider av døgnet, men spesielt hvis jg ligger på siden - da sparkes det I protest ;) men har hittil ikke klart å fange det på film..

Formen er grei den - men begynner å bli tungt - 49 dager til termin :O
Har bare så vidt begynt å hilse litt på trøblete bekken... kjedelige greier. Føler meg ellers ganske så enorm!
 
Så hyggelig at du er innom :p Har ikke vært så flink å oppdatere i det siste - men ting går fremover ja :)

Vi har fått kjøpt inn det meste av store ting - det vi mangler nå er vel bare seng :p Vi fikk beskjed at vi kunne arve den tantebarna har brukt - HVIS noen klarer å spore den opp :p

Når det gjelder navn har vi ikke kommet noe lenger - vi har fått inn mange forslag fra familie, venner og kolleger... men ikke noe som slår meg og får meg til å tenke "så klart, det må jo være det!" ^-^
Til nå går han bare under plutt (når han oppfører seg) og krapylet (når han styrer på som verst).

Bevegelse er det masse av - på alle tider av døgnet, men spesielt hvis jg ligger på siden - da sparkes det I protest ;) men har hittil ikke klart å fange det på film..

Formen er grei den - men begynner å bli tungt - 49 dager til termin :O
Har bare så vidt begynt å hilse litt på trøblete bekken... kjedelige greier. Føler meg ellers ganske så enorm!

Så bra at det meste er på plass da :D Det med navn er jo vanskelig, plutselig så er det navnet man har funnet helt feil ift hva som kommer ut ;) Så det er litt russisk rullett :p Jeg kjenner noen som brukte et halvt pr på å finne navn ETTER at gutten var født. Han ble kalt junior i mellomtiden. Det er litt drøyt, men det gikk

Haha..godt gjort å "rote bort" en sprinkelseng, den er jo ikke akkurat liten ;)

49 dager assa! Det er ikke to mnd en gang det! :D Moro! Håper bekkenet holder seg minst mulig kranglete slik at den siste tiden blir finest mulig, selv om det er da det er tyngst..
 
Så bra at det meste er på plass da :D Det med navn er jo vanskelig, plutselig så er det navnet man har funnet helt feil ift hva som kommer ut ;) Så det er litt russisk rullett :p Jeg kjenner noen som brukte et halvt pr på å finne navn ETTER at gutten var født. Han ble kalt junior i mellomtiden. Det er litt drøyt, men det gikk

Haha..godt gjort å "rote bort" en sprinkelseng, den er jo ikke akkurat liten ;)

49 dager assa! Det er ikke to mnd en gang det! :D Moro! Håper bekkenet holder seg minst mulig kranglete slik at den siste tiden blir finest mulig, selv om det er da det er tyngst..
Nei Er ikke lenge igjen :p likevel går jeg rundt og strutser - tenker at det er leeeenge til november ;)

Skal sies at sengen er demontert og pakket ned - kan være i kjeller, bod eller loftet til garasjen.. og sett at det males en del hos foreldrene mine så har letingen blitt litt utsatt ^-^

Hadde jo vært greit å ha ting i orden før midten av oktober, så man slipper I helt siste liten :)

Når det gjelder navn får vi se det litt an - men kan ikke vente utover to uker etter fødsel (slik jeg forsto det) hvis jeg vil at hans skal få både norsk og fransk statsborgerskap. Så får vel bare se hva han ser ut som når han kommer ;)

I kveld beveges det MYE - han synes visst det er festlig å la føttene skli langs ribbeina >< ikke fult så morsomt for egen del..
 
Nei Er ikke lenge igjen :p likevel går jeg rundt og strutser - tenker at det er leeeenge til november ;)

Skal sies at sengen er demontert og pakket ned - kan være i kjeller, bod eller loftet til garasjen.. og sett at det males en del hos foreldrene mine så har letingen blitt litt utsatt ^-^

Hadde jo vært greit å ha ting i orden før midten av oktober, så man slipper I helt siste liten :)

Når det gjelder navn får vi se det litt an - men kan ikke vente utover to uker etter fødsel (slik jeg forsto det) hvis jeg vil at hans skal få både norsk og fransk statsborgerskap. Så får vel bare se hva han ser ut som når han kommer ;)

I kveld beveges det MYE - han synes visst det er festlig å la føttene skli langs ribbeina >< ikke fult så morsomt for egen del..

Skjønner ;) Det årner seg.

Fransk? Er du fransk? Eller gubben? Kuuuult! Er det noe i den duren dere tenker på navn eller er det sånn urnorsk? Veldig greit å vite hva andre bruker som inspirasjon :)

Jeg har skjønt at når man nærmer seg slutten så er det ingenting som heter "ikke så lenge til", for det er tungt og slitsom for mange på slutten. Jeg kan jo skjønne det selv om jeg aldri har vært gravid. Det er liksom noe i veien hele tiden og ikke minst tung og kanskje ubehaglige vondter. ;)

Selv om det er ubehagelig for deg nå så synes jeg det er KJEMPE moro å høre at det er godt med liv! Kan nesten ikke vente på til jeg kan oppleve det samme :D
 
Skjønner ;) Det årner seg.

Fransk? Er du fransk? Eller gubben? Kuuuult! Er det noe i den duren dere tenker på navn eller er det sånn urnorsk? Veldig greit å vite hva andre bruker som inspirasjon :)

Jeg har skjønt at når man nærmer seg slutten så er det ingenting som heter "ikke så lenge til", for det er tungt og slitsom for mange på slutten. Jeg kan jo skjønne det selv om jeg aldri har vært gravid. Det er liksom noe i veien hele tiden og ikke minst tung og kanskje ubehaglige vondter. ;)

Selv om det er ubehagelig for deg nå så synes jeg det er KJEMPE moro å høre at det er godt med liv! Kan nesten ikke vente på til jeg kan oppleve det samme :D
Er jeg som er 1/2 fransk ja ^-^
Og er vel der litt av utfordringen. Mannen vil ikke ha et topplistenavn, og jeg setter som krav at navnet kan uttales på norsk, fransk og engelsk - er en del navn da som plutselig ikke blir like aktuelle :/

Men ja! Nå må det bli deres tur ^-^ sender babytanker- og støv deres retning :) spira må sitte godt fast denne gangen
 
Er jeg som er 1/2 fransk ja ^-^
Og er vel der litt av utfordringen. Mannen vil ikke ha et topplistenavn, og jeg setter som krav at navnet kan uttales på norsk, fransk og engelsk - er en del navn da som plutselig ikke blir like aktuelle :/

Men ja! Nå må det bli deres tur ^-^ sender babytanker- og støv deres retning :) spira må sitte godt fast denne gangen

Jeg har også krav om at navnet på ungen skal kunne uttales på de fleste språk uten at det høres helt fjernt ut :p Men det er maaange fine navn da, men bare så vanskelig å finne et som man selv vil ha på ungen sin ;)

Takk for tanker og støv <3
 
Termindatoen er et faktum?! Hva skjer? Hvordan går det? Er det noen tegn på at mini kommer snart? (ikke at jeg maser, er bare litt spent :D )
 
Termindatoen er et faktum?! Hva skjer? Hvordan går det? Er det noen tegn på at mini kommer snart? (ikke at jeg maser, er bare litt spent :D )
Jupp - termindato i dag, men skjer fint lite :p

Det er ingen tegn heller på at lille har lyst ut, han har hvertfall ikke hastverk ;)
Føler meg bare enorm:
 

Vedlegg

  • 1447090017083.jpg
    1447090017083.jpg
    41,9 KB · Visninger: 17
Jupp - termindato i dag, men skjer fint lite :p

Det er ingen tegn heller på at lille har lyst ut, han har hvertfall ikke hastverk ;)
Føler meg bare enorm:
Men det er en fantastisk fin mage da :D Det ser ihvertfall tungt ut. Så håper det skjer snart ;)
 
Back
Topp