Skravletråd

Okei skjønner. Når begynte dere treningen?
Hvor ofte? Hadde dere et fast system på treningen? Pote elr doring?:)
Intens trening over sommeren det året, han fyller år i slutten av september. Hadde både doring og potte, men ville helst sitte på potte. Derfor "glemte" vi potta i trøndelag etter sommerferien der. Han sleit mest med å bæsje på do, venta for lenge slik at det kom i trusa. Kastet en haug truser i den perioden. Så knakk han koden (særlig på tissing) selv ca i august. Problemet da var at han egentlig ikke var tørr på natta men han sa selv at han slutta og ville ikke ha bleie på natta. I en periode dro vi på en up and go etter at han sovna, men han ferska oss og var så sår på det. Så vi hadde masse tisselaken og skifta på senga nesten hver natt en periode.

Treningen bestod av å sitte på do/potte ofte, spørre mye, bruke klistremerker til belønning. Og for å få han over på do var det å stå og tisse tingen for han, han ville helst ikke sitte.

Intens trening over sommeren det året, han fyller år i slutten av september. Hadde både doring og potte, men ville helst sitte på potte. Derfor "glemte" vi potta i trøndelag etter sommerferien der. Han sleit mest med å bæsje på do, venta for lenge slik at det kom i trusa. Kastet en haug truser i den perioden. Så knakk han koden (særlig på tissing) selv ca i august. Problemet da var at han egentlig ikke var tørr på natta men han sa selv at han slutta og ville ikke ha bleie på natta. I en periode dro vi på en up and go etter at han sovna, men han ferska oss og var så sår på det. Så vi hadde masse tisselaken og skifta på senga nesten hver natt en periode.

Treningen bestod av å sitte på do/potte ofte, spørre mye, bruke klistremerker til belønning. Og for å få han over på do var det å stå og tisse tingen for han, han ville helst ikke sitte.
Okei takk for du deler.

Her syns han det er veldig gøy, men har ikke noe fast system på når og hvor mye enda.
Vet ikke om vi gjerne burde hatt det?

Det kan jeg forstå godt. Ka dere betalte for kost i barnehagen?
375kr i mnd, da får de frokost (brød eller korn + frukt) som serveres fra 7.30-9.00, lunsj (brød og et varmmåltid en gang i uka fra catering) kl 11, frukt og evt ei skive kl 14. De har og litt ekstra på spesielle dager, is på sommeren noen ganger, gul lunsj til påske, nissefest med grøt og en sjokoladebit osv.

Før så hadde de matgrupper som de nest eldste i barnehagen var med i, hvor de laget varmmåltidet en gang i uka for hele barnehagen. Det var helt supert! Men noen foreldre ønsket heller catering, og noen ansatte. Skikkelig dumt syns jeg. Mye læring i matlaging!

Nå får jeg ikke vasket mer i dag i alle fall, tomt for vaskemiddel til vaskemaskinen :P hehe

375kr i mnd, da får de frokost (brød eller korn + frukt) som serveres fra 7.30-9.00, lunsj (brød og et varmmåltid en gang i uka fra catering) kl 11, frukt og evt ei skive kl 14. De har og litt ekstra på spesielle dager, is på sommeren noen ganger, gul lunsj til påske, nissefest med grøt og en sjokoladebit osv.

Før så hadde de matgrupper som de nest eldste i barnehagen var med i, hvor de laget varmmåltidet en gang i uka for hele barnehagen. Det var helt supert! Men noen foreldre ønsket heller catering, og noen ansatte. Skikkelig dumt syns jeg. Mye læring i matlaging!

Heller ønske catering enn at ungene lager og hjelper til. Høres helt bakmål i mitt hode. Kjedelig det med endret på.

Vi betaler da 300 i fast.
Frokost 08.30- ferskt brød hver dag med masse forskjellig og sunt pålegg.
Kokt egg 1 gang i uken og grøt hver fredag istedenfor brød.
Lunsj. 11.30 Da er det brødmat igjen. Fast med varmlunsj 1 gang i uken. Denne uken er det pølselapskaus. Ofte har de med suppe på tur.
Frukt 14.30. Alle ungene får hvert sitt fat med variabelt frukt på. Får også da tilbud om en skive elr knekkebrød.

De står for kosen når et barn fyller år. Da er det enten varmlunsj den dagen, smoothie, grove vafler eller annet.

Jeg måtte sjekke hva jeg hadde på konto i minibanken...i det jeg snur meg rundt står det en dame helt oppi meg.
Hun ser veldig sliten og "kjørt" ut. Jeg skvetter veldig til for hun var jo helt oppi meg.

Hun begynner snakke.
"Hei, er du ensom? Det er jeg sier hun. Kan jeg få snakke med deg litt?"

Jeg blir jo noe usikker , men svarer såklart ja.
Jeg blir stående å snakke med denne damen i iallefall 10min.
Hun var helt fantastisk.
Åpnet seg helt opp.
Jeg håper virkelig jeg treffer på hun igjen<3<3
Hun levde et tøft liv:(
Åh, det er så mange skjebner der ute <3

Back
Topp