Ja, hvor er babyene våre?? Kan jeg spørre om hvor lang din er?Her bruker vi 74 - 80 og str 4 i bleier, født 9 april!! Hvor er babyen min?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, hvor er babyene våre?? Kan jeg spørre om hvor lang din er?Her bruker vi 74 - 80 og str 4 i bleier, født 9 april!! Hvor er babyen min?![]()
4 mnd og bruker 74 i klær og str 5 i bleier, stor gutt på over 8 kg på 3 mnds kontrollen![]()
Kan ikke slanke en baby...Sier dei noe til deg i forhold til vekta? Min gutt var 7,5 på 3 mnd kontrollen og når jeg var på sånn veiedag når han ble 4 mnd var han 9 kg.
Var ei anna hs enn min på veiinga. Men fikk nesten beskjed om å slanke han :-/
Kan ikke slanke en baby...
Jeg har begrenset min litt på mat. Men her er det kun morsmelk. Så når han fikk litt mat så stoppet jeg etter noen skjeer og ga litt. Melk. Men er begrenset hvor mye melk det er når de spiser ofte og er stor. Min veier nå 9,3 kg er 6 måneder. Siste 2 månedene har vektøkningen vært mindre pga babyen er mer aktiv. På 5 måneders kontrollen var han 8930 og 4 måneder 8,1. Før det var vektøkningen over 1 kg i måneden. Din vil også få en flatere kurve snartDerfor jeg ble litt sjokka. Skulle forstått det om han fikk masse mat hver time for eksempel. At jeg skulle prøvd å utsatt måltida litt. Men han spiser ganske nøyaktig hver 3 time på dag og 4-5 timer mellom på natt. Alt i fra 150 til 200 ml mme hver gang. Så han havner jo over "max" grensen på 1 liter. Men i all verden liksom. Kan ikke sulte en stakkars 4 mnd baby. Men hu foreslo faktisk å prøve å utsette måltida mer og/eller slutte og gi før han selv var fornøyd med mengden :-O
Jeg har begrenset min litt på mat. Men her er det kun morsmelk. Så når han fikk litt mat så stoppet jeg etter noen skjeer og ga litt. Melk. Men er begrenset hvor mye melk det er når de spiser ofte og er stor. Min veier nå 9,3 kg er 6 måneder. Siste 2 månedene har vektøkningen vært mindre pga babyen er mer aktiv. På 5 måneders kontrollen var han 8930 og 4 måneder 8,1. Før det var vektøkningen over 1 kg i måneden. Din vil også få en flatere kurve snartstol på deg selv
du kjenner barnet mest.
![]()
Min har til tider ønsket å spise hele tiden og skreket, hvis jeg har løftet han å gått rundt i rommet. Da stopper han. Eller hvis vi er på tur. Da var det liksom greit å utsette måltidene. Nå er han litt større å da er det litt enklerePrøver å distrahere han litt når det nærmer seg neste måltid. Sånn det tar litt lenger tid før han kommer på at han er sulten. Men når han først kommer på det så HYLskriker han til flaska kommer i munnen. Sånn har han vært siden fødsel. Skikkelig utålmodig når det kommer til mat når han er sulten. Og "umulig" å få ut av hylinga uten å gi han mme. Har kanskje klart det 2-3 ganger totalt. Men da har det egentlig vært at han har vært så kolossalt trøtt at han har sovnet 10-15 min i stedet før han hylte til igjen.
Jeg nekter å slanke han, men prøver som sagt å utsette måltida bittelitt før han kommer på at han er sulten.