GPS på barna

Hos oss er det ikke aktuelt siden han har buss eller vi kjører han (farlig veistrekning), men hvis vi hadde bodd så han hadde gått hadde jeg absolutt brukt det frem til han er så stor at han har mobil

La barn være barn :)

Tanken på GPS har aldri slått meg en gang.

Tenker barn skal få være barn ig ha noen hemligheter:)
La barn være barn :)

Det er ikke nødvendigvis bare fordi at ungene ikke skal få ta noen avstikkere, men heller i tilfelle barna blir kidnappet eller lignende.

Personlig er jeg usikker på hva jeg mener, men skjønner godt at enkelte foreldre vil være på den sikre siden. Det finnes mange syke mennesker iblant oss!

Usikker. Når der gjelder kidnapping kan de jo bare kaste sekken, så vet msn vel like lite hvor barnet er..

Det er ikke nødvendigvis bare fordi at ungene ikke skal få ta noen avstikkere, men heller i tilfelle barna blir kidnappet eller lignende.

Personlig er jeg usikker på hva jeg mener, men skjønner godt at enkelte foreldre vil være på den sikre siden. Det finnes mange syke mennesker iblant oss!

Kidnapping mener de noe med det så sjekker de om barna har på aeg noe.... Seriøst hvor mange blir kidnappet? Jeg er hverken rik eller berømt så tror ikke det er super stor fare, men ja er jo alles foreldres mareritt

Kunne godt hatt på 2-åringen for sikkerhetskyld. Han er voldsom rask på føttene, og kan forsvinne på et øyeblunk.

Men hadde aldri funnet på å legge i sekken til storesøster.

Kidnapping mener de noe med det så sjekker de om barna har på aeg noe.... Seriøst hvor mange blir kidnappet? Jeg er hverken rik eller berømt så tror ikke det er super stor fare, men ja er jo alles foreldres mareritt

Jeg vet ikke hvor mange som blir kidnappet hvert år, vet du? Er jo ikke snakk om bare kidnapping i samme stil som filmen Ransom med Mel Gibson.
Uansett, mange foreldre tar ingen sjanse på det når det gjelder deres barns sikkerhet.

Kunne brukt det på barnet mitt i utlandet ja, men ikke for å "invadere privatlivet" på vei hjem fra skolen.

Jeg vet ikke hvor mange som blir kidnappet hvert år, vet du? Er jo ikke snakk om bare kidnapping i samme stil som filmen Ransom med Mel Gibson.
Uansett, mange foreldre tar ingen sjanse på det når det gjelder deres barns sikkerhet.

Har ikke tall på det, men hadde det vært mange hadde jeg enten kjent noen som hadde opplevd det i familien, eller noen som kjente noen som kjente noen og det gjør jeg ikke og da regner risikoen som lav....

Kansje jeg er naiv men glad for å ikke bekymre meg for alt også:)

Usikker på hva jeg ville gjort... Ser for delene men ser også at det blir litt sånn paranoid og lite tillit til barnet. Men er jo det eneste vi elsker høyere enn noe annet i verden og er mest redd for å miste. Så er vel ikke så urimelig å ha litt ekstra kontroll for våres egen følelse :P

Har ikke tall på det, men hadde det vært mange hadde jeg enten kjent noen som hadde opplevd det i familien, eller noen som kjente noen som kjente noen og det gjør jeg ikke og da regner risikoen som lav....

Kansje jeg er naiv men glad for å ikke bekymre meg for alt også:)

Det er en litt naiv tankegang å tro at det ikke er så mange som opplever det bare fordi du ikke kjenner noen som har det.

Usikker. Når der gjelder kidnapping kan de jo bare kaste sekken, så vet msn vel like lite hvor barnet er..
Men da vet man at barnet er borte og kan starte leting tidligere. Det er jo poenget med dette, og sjekke at barnet er trygt fremme på skolen, og så trygt hjemme igjen. Om barnet ikke kommer frem til skolen så kan det gå en hel dag før foreldrene får vite det!

Syns det er helt ok å ha en i sekken, om det fører til at barnet kan få gå til og fra skolen tidligere enn ellers.

Jeg kan se hvorfor noen vil gjøre det når de går alene til og fra skolen, men ikke noe mer enn det.

Tar som oftest buss/blir kjørt til skole. På ettermiddagen har han tlf med seg, og der er det jo finn min iphone. Nå bor vi på en plass der det skjer relativt lite, og hadde kanskje vurdert GPS om vi hadde bodd i ett veldig utsatt område. Men om man skal tenke på alt det fæle som kan skje, men som skjer ytterst sjeldent(iallefall her) så blir man jo til slutt super paranoid for alt. Hadde iallefall jeg blitt. Syns det er mer viktig å ha åpne samtaler med barna om å gå rett hjem/ si ifra hvor de går/ ringe om de forflytter seg til en annen plass og ikke minst at de ikke skal ta kontakt/ prate med fremmede som viser interesse for de.

Men jeg kan også forstå de som velger å gjøre det. Ingenting er feil når det kommer til barna, og alle gjør det de mener er rett for seg mtp trygghet :)

Det er en litt naiv tankegang å tro at det ikke er så mange som opplever det bare fordi du ikke kjenner noen som har det.

Ja jeg er naiv og vil være naiv:) er utrolig mye du kan bekymre deg over dersom du først skal begynne:)

Back
Topp