GPS på barna

Nå er ikke min stor nok til at det er en problemstilling enda, men kunne nok vurdert det på ferieturer etc, bare i tilfelle. Her hjemme bekymrer jeg meg ikke for kidnapping (kanskje naivt..), er mer redd for påkjørsel, men da hjelper jo gps fint lite..

Det er en litt naiv tankegang å tro at det ikke er så mange som opplever det bare fordi du ikke kjenner noen som har det.
Hadde det skjedd, hadde det vært på nyhetene.

Barn i Norge som kidnappes er barnefordelingssaker eller barnevern (foreldre som kidnapper egne barn fra fosterhjem) i så godt som 100% av tilfellene.

Jeg hadde ikke vurdert å la min sønn gå alene om jeg følte behov for GPS i sekken hans. Han får ikke til og fra skolen nå, men det et pga hovedveien som må krysses, og han vil ikke, ikke at jeg tror noen skal kidnappe ham på veien

Det er ikke nødvendigvis bare fordi at ungene ikke skal få ta noen avstikkere, men heller i tilfelle barna blir kidnappet eller lignende.

Personlig er jeg usikker på hva jeg mener, men skjønner godt at enkelte foreldre vil være på den sikre siden. Det finnes mange syke mennesker iblant oss!
Signerer denne! Er veldig usikker på hva jeg mener om det. Det mye for, samtidig mye mot.

Jeg har ikke vurdert det, jeg tenker at det er noe med å vokse uten at foreldrene vet alt. I tillegg er det sunt å lære seg å passe klokka.

Men 7 åringen kom hjem her en dag å spurte om vi ikke kunne kjøpe en slik gps sender til han, slik vi viste hvor han var.

Nå er ikke min stor nok til at det er en problemstilling enda, men kunne nok vurdert det på ferieturer etc, bare i tilfelle. Her hjemme bekymrer jeg meg ikke for kidnapping (kanskje naivt..), er mer redd for påkjørsel, men da hjelper jo gps fint lite..
Men da hadde du kunnet vite at barnet ikke kom frem til skolen, og da sjekket opp litt. Feks om barnet ble kraftig skadet og ikke kunne gjøre rede for seg.

Hadde det skjedd, hadde det vært på nyhetene.

Barn i Norge som kidnappes er barnefordelingssaker eller barnevern (foreldre som kidnapper egne barn fra fosterhjem) i så godt som 100% av tilfellene.

Jeg hadde ikke vurdert å la min sønn gå alene om jeg følte behov for GPS i sekken hans. Han får ikke til og fra skolen nå, men det et pga hovedveien som må krysses, og han vil ikke, ikke at jeg tror noen skal kidnappe ham på veien

Er ikke alt som havner på nyhetene hele tiden.
Men ja, det er kanskje mest kidnappinger i slike saker, men kanskje det er nettopp disse foreldrene som bruker GPS også? Fordi mor eller far kan finne på å stikke av med ungen. Det vet vi jo ikke.

Alt havner ikke i nyhetene, men tilfeldig kidnapping av et barn uten logisk forklaring i de tilfeller som jeg nevnte, er opplagt toppsak på nyhetene altså.

Kanskje ikke helt det samme, men man skal faktisk ikke lengre enn et par år tilbake før det var en alvorlig forsvinningssak, Sigrid-saken. Med tanke på at hun var i livet etter at hun angivelig ble påkjørt, og hvor lang tid det tok før hun ble funnet, tenk så annerledes utfall saken hadde fått om hun hadde hatt gps (selvom hun strengt tatt var er litt større barn). Samme med hun som ble drept på fjellet i Ålesund, som det også tok lang tid før ble funnet. Har faktisk vurdert å ha på meg selv, for man vet aldri når man blir utsatt for en ulykke, eller det som verre er.

Back
Topp