Spraybalsam

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Trenger virkelig en spraybalsam til fugleredet til ungen. :p Noen som kan anbefale en som ei på 1,5 år kan bruke? Og hvor kan jeg få kjøpt det? :)

Jeg brukte balsamsprayen fra bamseserien til eldste. Synes den var veldig fin. Kjøpes på apotek. :)

Her bruker vi bare den fra dagligvaren med minions på.. Er det natusan mon tro? Skikkelig fuglerede på min unge og :p

Frisøren vår anbefalte vanlig hårolje til min datters flokete hår. Maroccanoil kjøpte vi da, og har aldri klagd på børsting etter det.

Frisøren vår anbefalte vanlig hårolje til min datters flokete hår. Maroccanoil kjøpte vi da, og har aldri klagd på børsting etter det.

Men trodde man egentlig ikke skulle bruke "voksenprodukter" på barn under 3 år? Det er kanskje bare rene ingredienser i den. :)

Jeg holder meg unna Natusan og bamseserien pga innhold i den som jeg ikke vil bruke til mine.

Men jeg har kjøpt produkter hos frisøren, revlon har egen barneserie.

Her bruker vi bare den fra dagligvaren med minions på.. Er det natusan mon tro? Skikkelig fuglerede på min unge og :p
Det er den samme som var gul før, er det ikke? *barndomsminner* :)
"Av de testede produktene er det balsamsprayen fra Natusan som inneholder desidert flest og de verste problematiske stoffene.
Denne sprayen inneholder parfyme, miljøbelastende konserveringsmiddel og Cetrimonium Chloride, som antas å gjøre bakterier resistente mot antibiotika.
Stoffet gjenfinnes i sedimenter og avløpsvann i forholdsvis høye konsentrasjoner og klassifiseres av Grønn Hverdag som spesielt problematisk."

Dette er da den "gamle gule" hvis de bare har forandret utseende...

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article633477.ece

Men trodde man egentlig ikke skulle bruke "voksenprodukter" på barn under 3 år? Det er kanskje bare rene ingredienser i den. :)

Regelverket prøver vel å gjøre det så lett for oss, men i praksis funker det ikke. Jeg sjekket nettopp to flasker hårolje fra skapet til sambo, og begge er "snillere" enn Natusan-sprayen med barnemotiv. (Det samme er forsåvidt min Batiste-spray, men den er så lett at den havner i munn og øyne).

Jeg har éi mulat jente med selvskrevet fulerede og jeg kurer med med den oransje og røde kuren til loreal og bruker den balsamsprayen I dagligvare :) den er blitt mye bedre og det har jaggu håret hennes også :) brukte 2 timer på å gre gjennom hele håret før nå bruker jeg 5 minutter og det er ikke noe skriking om auau :D

Back
Topp