Skravletråd august

Hjemmelaget bearnaise har jeg aldri giddi å laga :p
Jeg her to oppskrifter som står etter hverandre i samme kokebok.
Den ene er merket enkel og det er den vi lager...

Gjelder det på alle sykehus tror du, eller varierer det fra sykehus til sykehus? For jeg har og hørt at til og med førstegangsfødende har blitt sendt hjem samme dagen:O var på vestlandet et sted tror jeg. Men kan da umulig være sånn overalt? Høres bare litt drøyt ut liksom, samme dagen...

Samme dagen er i alle fall et TILBUD i Bergen, med "jordmor hjem" som oppfølgig de neste par dagene.

Her kan vi også velge tidlig hjemreise, men har ikke slik oppfølging da. I følge papirene jeg har fått tilsendt sender sykehuset her friske fleregngsfødende hjem 2. dagen, friske førstegangsfødende 2-3. dagen, etter Ks er det 3 dagers liggetid. Alt selvsagt individuelt ettersom noen har avvikende behov.

Tilbake til hverdagen da :) skal møte bestevenninnen på tirsdag, legen på onsdag. Så får vi se. Går hjemme fordi jeg ikke kan jobbe. Nyte siste uken med jenta mi hjemme med meg ❤️❤️
Jepp hverdagen starter i morgen:D
Skal hun i barnehagen etter neste uke?

M&m sier at man kan nekte å dra fordi det også er på eget ansvar, så... Men det tilfellet jeg hadde hørt om hadde de jo sendt jordmor på hjemmebesøk dagen etter eller no sånt. Men likevel da..
Er vel meningen at døman skal ha hjemmebesøk på dag to etter hva min jordmor sa. Men i kommunen min er det kun en jordmor og hun får bare 50%, så hun har ikke sjans til å få det til:(

Det hadde du vel helt fint
Pisker sammen eggeplommer, kremfløte, hvitvinseddik og kajennepepper over vannbad til den tykner og dobler i størrelsen.
Tilsetter litt og litt smør.
Når alt smøret er tilsatt pisker man til det tykner.
Tar av vannbadet
Tilsetter fersk estragon og bladpersille
Haha, seriøst? Åh, jeg er ikke no spesielt flink på kjøkkenet for Å si det sånn.
Jeg vet jo hvordan man lager det :P har laget det før, men synes det er veldig lettvint med Toro da :P

Ja helg seriøst :P

Back
Topp