Mosjonstråden :)

Nektarin

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Det er ingen tvil om at noe aktivitet i svangerskapet er positivt for både svangerskap, fødsel og tiden etterpå. La oss derfor ha en skrytetråd hvor vi heier hverandre frem. :) Noen har kanskje allerede bekkenproblemer som setter begrensninger, men la nå ikke dette være en konkurranse. For noen er det en bragd å få rusla en halvtimes tid, for andre er det en mils løping. :)

Her på nordvestlandet har vi vært "velsignet" med 12 grader og regn i lang lang tid, men i dag stråler endelig sola. Så da ble det en trilletur på 6,2 km på meg og minstemann. (Bruker endomondo-app) :)

• Liker
Reactions: Io
Fin tråd! ;) Nå skal jeg i hvert fall starte helgen med å gå hjem fra jobb. :)

Min første mosjonstur på 7 uker pga ekstrem kvalme og kynnere. Ikke lenger enn 1,7 km men bedre enn ingenting, Deilig. Nå får jeg se Om jeg klare noe mer idag...

Dagens mosjon ble å brette sammen to stativ med nyvaska klær, ta militærløype gjennom den alt for fulle boden for å hente kofferten min, vasking av badet og rydding/vasking på kjøkkenet :p kroppen murrer litt i protest nå når jeg omsider satt meg ned, men er så stresset før vi reiser haha :p

Fyttiræcern, traktorklippern vår er gått til heden og jeg har nå klipt minst et mål plen med liten "skyver"... Jeg bor ved kysten og sliter aldri med knott pga konstant vind! Men dagens trim har vært å klippe plen og veive vilt med armene etter den fordømte knotten! Klam i kløfta og heit i toppen etter ei slik økt gitt :D

De 4 siste dagene har jeg og datteren min gått tur, jeg går, og hun sykler :) usikker på hvor mange km den faste ruta vår er (til kjøpesenteret), men det er ett stykke altså, att og fram. Mye tunge bakker :p og ikveld var jeg og Rottweileren gutten min på kveldstur i regnet, var så deilig å sitte nede med sjøen å bare nyte stillheten :)
Mandag er det endelig barnehage på turboen min igjen, etter 4 uker ferie! Forstå meg rett, godt å tilbringe tid med henne, men hun er turbo fra 05 til 19 :D sliten sjel :p

Treninga mi stoppa helt opp da jeg var kvalm i første trimester. Har ikke kommet i gang igjen selv om jeg ikke er kvalm lenger :shifty: Men tenkte trene på SATS i dag. Ellipsemaskin og noe rolige greier.

Treninga mi stoppa helt opp da jeg var kvalm i første trimester. Har ikke kommet i gang igjen selv om jeg ikke er kvalm lenger :shifty: Men tenkte trene på SATS i dag. Ellipsemaskin og noe rolige greier.

Samme her. Jeg hadde så mange uker der jeg var helt utenfor og ikke hadde sjangs til å gå meg en tur en gang. Etterpå har vi vært på ferie, og jeg har bare ikke kommet i gang. Må nok prøve meg fram med ellipsemaskin og gåturer før jeg fortsetter som før kvalmen startet ;)

Så flinke dere er. I dag har jeg ikke gjort annet enn litt pakking og husvask. Og nå har jeg hånden dypt nedi smågodtposen. Er det ikke lørdag?? :-P

Så flinke dere er. I dag har jeg ikke gjort annet enn litt pakking og husvask. Og nå har jeg hånden dypt nedi smågodtposen. Er det ikke lørdag?? :-P
Min "treningsøkt" idag var ned på kiwi og handle snop og snacks for 200 kr :D LOL

Lørdag ❤

I dag har jeg pakka så jeg har vært svett flere ganger, anser det som dagens trim. :-D Mørkeloftet er nå tømt og jeg begynner å se enden. Mellom 1 og 2 uker til vi tar over huset! Kan nesten ikke vente!!

Dagens trim; gå til naboen i saaaaakte tempo(tar ikke ett minutt å gå tilvanlig)...kom frem anpusten, bekkenet værket noe sykt å jeg klarte såvidt å løfte beina pga smertene! Brukte 2t på å komme meg nok til å gå hjem igjen(noe som tok enda lengre tid) å sovna på sofaen med en gang jeg satt meg ned:-P det skal virkelig bli herlig og føle seg som ett menneske igjen i desember :-P

Ikke noe trim her hos meg i dag, da dagen har gått i ett med andre ting. Har planer om en lengre gåtur i morgen da ;)

Dagens trim: rydda og vaska hele kåken, har sendt vesla til faren for helga og gått en times tur med hund og samboer! Nå sier ryggen natta ;)

Fikk støttebelte av fysioterapeut for bekkenet :) nå går jeg som en drøm igjen. Men må ta det roligere nå som jeg har fått bekkenløsning.

Det er ingen tvil om at noe aktivitet i svangerskapet er positivt for både svangerskap, fødsel og tiden etterpå. La oss derfor ha en skrytetråd hvor vi heier hverandre frem. :) Noen har kanskje allerede bekkenproblemer som setter begrensninger, men la nå ikke dette være en konkurranse. For noen er det en bragd å få rusla en halvtimes tid, for andre er det en mils løping. :)

Her på nordvestlandet har vi vært "velsignet" med 12 grader og regn i lang lang tid, men i dag stråler endelig sola. Så da ble det en trilletur på 6,2 km på meg og minstemann. (Bruker endomondo-app) :)

Jeg går en tur på ca 40 minutter hver dag, tenker å ta 2x styrkeøkt hver uke når ferien er over og jeg får litt mer alenetid. Jammen ikke noe hvilehjem med 2 barn hjemme i 4 uker som begynner å bli rimelig lei av hverandre. :/ da ser man st hverdager er slettes ikke ille!!<3

Jeg har satt opp telt på rommet til vesla (som hun ligger å sover i nå, haha),skrudd stellebord og skrudd på bunnen på sprinkelsenga idag! stellebordet var lett som en plett, men den sinnsyke bunnen til senga var ett ork!!! Glad det er ferdig, og ryggen er kaput! ;) det var min "trening" idag :p

Vedlegg

• 1437940055175.jpg
    1437940055175.jpg
    58,1 KB · Visninger: 28
En times trilletur både i går og i dag. Kjenner formen er stigende allerede, hehe :-P

Back
Topp