Baby i bil

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Noen som vet om det er mulig å sikre barn liggende i bil? Finnes det noe sete som det er full liggestilling på, feks?

VET ikke, men det kan jeg ikke tenke meg. Får det vært like trygt ved evt kollisjon?

Last edited:
Britax babysafe sleeper. I den er den fempunktsele. En bag som både kan sikres i bilen og brukes på vogn. Vet den brukes blant annet når man skal kjøre veldig langt med nyfødte som ikke kan sitte lenge i bilstol av gangen. ;)

Åh, DEN hadde vært super å hatt!! Baby er 6 mnd, min far bor 80 mil unna, så hadde jeg hatt den der kunne vi dratt dit i sommer!! Du vet ikke ca pris på den?

Barn kan fint sitte lenge i bil ;) bare stopp når den viser ubehag. Vi kjørte 50 mil da kengubarnet var 3mnd og hadde ett stopp. Resten av tiden sover han :) vi hadde maxi cosi ssete

Vi skal på bilferie med vår datter på 7 uker, hs sa det ikke var noe problem - men anbefalte oss å ta pause hver 2 time. Kjørte faktisk 60 mil med eldste når han var 5 mnd, tok ofte pauser og det var ingen problem :) og dette var med vanlig bilstol

Åh, DEN hadde vært super å hatt!! Baby er 6 mnd, min far bor 80 mil unna, så hadde jeg hatt den der kunne vi dratt dit i sommer!! Du vet ikke ca pris på den?

Over 90 mil kjøring her en vei i sommer... Er 8 mnd da men spent på hvor mange dager vi bruker før vi er fremme....

Plan om å teste ut stol nr to før vi skal avgårde for å se om ho sitter bedre der....

Saken er at jeg må evt dra alene med to barn hvis vi skal dit, samboeren har mye å gjøre med slått osv. Å da hadde det vært fryktelig lettvint å kunne kjøre på natta slik at ungene kanskje sover mesteparten av veien frem.

Saken er at jeg må evt dra alene med to barn hvis vi skal dit, samboeren har mye å gjøre med slått osv. Å da hadde det vært fryktelig lettvint å kunne kjøre på natta slik at ungene kanskje sover mesteparten av veien frem.
Skal dere reise mer enn den turen? Jwg hadde nok kjøpt stolen som vist over. Men jeg er gal på sånt, nytt utstyr ;)

stolen gjør det jo bra i tester, men jeg lurer litt på hvordan det er om man kræsjer.For boxette har jeg aldri vært anbefalt pga dårlig beskyttelse og athodet da blir slengt rundt.
Ville sjekket opp det hvertfall før jeg evt kjøpte

Jeg hadde latt baby sove i vanlig bilsete, du kommer ikke til å ta turen hver dag så tenker det kan ikke ta så utrolig mye skade:)

Den hadde jeg også lyst på. Finnes understell til også og brukes som vogn. Finnes sportsdeler til også. Hadde lyst på britax b-smart :)

stolen gjør det jo bra i tester, men jeg lurer litt på hvordan det er om man kræsjer.For boxette har jeg aldri vært anbefalt pga dårlig beskyttelse og athodet da blir slengt rundt.
Ville sjekket opp det hvertfall før jeg evt kjøpte
Den fikk full pott på plustest både i frontkollisjon og sidekollisjon, noe ikke alle "vanlige" bilseter får engang. Den kan ikke sammenlignes med boxette.

Du må nok Google for å finne forhandler og pris. Men tror den koster endel. Ville glatt kjøpt en slik selv om jeg skulle kjørt langt med baby. Man kan si hva man vil om bilstol, men det er ikke bra for små babyer å sitte for lenge av gangen i bilstolen.

Kanskje du finner på Finn.no eller lignende? Mange bruker slikt sete en eller to ganger ;)

Du må nok Google for å finne forhandler og pris. Men tror den koster endel. Ville glatt kjøpt en slik selv om jeg skulle kjørt langt med baby. Man kan si hva man vil om bilstol, men det er ikke bra for små babyer å sitte for lenge av gangen i bilstolen.

Kanskje du finner på Finn.no eller lignende? Mange bruker slikt sete en eller to ganger ;)
nå sier eksperter at der ikke er farlig å sitte lenge i bilstol så velger jeg å høre på de hvertfal! Det har jo vært sagt siden 2006 hvertfall.

Last edited:
Så lenge det er snakk om noen få turer i året, tenker jeg at går fint å sove i et vanlig bilsete.
Det er jo hvis det er hele tiden at det ikke er så bra for ryggen.
Jeg ville kjøpt et vanlig babysete 0-13 kg, da får du mye mer for pengene.
Ellers har jo besafe plus bra hvilestilling, men det tar jo plass. Så lenge det ikke sitter noen i passasjersetet er det imidlertid ikke noe problem

Vi hadde det britaxsetet, brukte det om vi måtte på lengre turer. Med en mini som hater bilkjøring måtte vi finne på noe, og det hjalp veldig. I det andre babysetet kunne vi skelden kjøre mer enn 30 min før helvete starta.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp