Baby i bil

Vi hadde det britaxsetet, brukte det om vi måtte på lengre turer. Med en mini som hater bilkjøring måtte vi finne på noe, og det hjalp veldig. I det andre babysetet kunne vi skelden kjøre mer enn 30 min før helvete starta.

Sent from my iPhone using BV Forum
Har mini begynt å like å kjøre bil nå? Min holder ut max 45 minutter nå :p

Har mini begynt å like å kjøre bil nå? Min holder ut max 45 minutter nå :p

Nei :( Det går bedre, men en må sitte bak med han, ellers er det hyl og skrik etter ca en times tid.. :( Blir nok aldri bilferie på ooss :p

Nei :( Det går bedre, men en må sitte bak med han, ellers er det hyl og skrik etter ca en times tid.. :( Blir nok aldri bilferie på ooss :p
Ja. Jeg sitter bak med pluggen selv..ennå da blir han lei etter 30-45 :p Blir nok ikke drt her heller. Har satt på teletubbiene på mobilen noen ganger da.
Det hjelper!

Ja. Jeg sitter bak med pluggen selv..ennå da blir han lei etter 30-45 :p Blir nok ikke drt her heller. Har satt på teletubbiene på mobilen noen ganger da.
Det hjelper!

Jeg tror vi snart må kjøpe dvd til å ha i bilen ;) problemet er bare at det er mer fengende for han å løpe rundt, kan ikke sitte stille :p

Jeg tror vi snart må kjøpe dvd til å ha i bilen ;) problemet er bare at det er mer fengende for han å løpe rundt, kan ikke sitte stille :p
akkurat samme er. Han hr ganske angst for å være bindt også :p finnes jo så mye mer spennende! Hvilket bilsete har dere nå? Har sirona vi. Føler han ser xtra lite i det!

Vi har min familie 50 mil unna og har hatt første langtur med barne fra de var ca 5-6 uker gamle.
Så lenge vi kjørte på barnas premisser og hadde min 1 langt stopp(på litt over 1 time ca) gikk det kjempe bra :)
Fikk også pause da det er ferje å bla.

Lengste vi har kjørt er litt over 80 mil med han eldste, da var han 6 mnd og det gikk over all forventning. Sov mye og var generelt veldig rolig og avslappa i bilen :)

Barn kan fint sitte lenge i bil ;) bare stopp når den viser ubehag. Vi kjørte 50 mil da kengubarnet var 3mnd og hadde ett stopp. Resten av tiden sover han :) vi hadde maxi cosi ssete
Så fint det må være med en sovebaby ;) tips til oss som har en som ikke sover....? Sover om natta når hun "skal" men på dagen sover hun maks 1 t i strekk. Litt stress når vi snart skal kjøre fra Bergen til Oslo.. Hun får fort lei og blir utålmodig! 4,5 mnd :)

Barn kan fint sitte lenge i bil ;) bare stopp når den viser ubehag. Vi kjørte 50 mil da kengubarnet var 3mnd og hadde ett stopp. Resten av tiden sover han :) vi hadde maxi cosi ssete
så fint for dere. Ikke alle som har barn som trives i bilstol ;)

Så lenge det er snakk om noen få turer i året, tenker jeg at går fint å sove i et vanlig bilsete.
Det er jo hvis det er hele tiden at det ikke er så bra for ryggen.
Jeg ville kjøpt et vanlig babysete 0-13 kg, da får du mye mer for pengene.
Ellers har jo besafe plus bra hvilestilling, men det tar jo plass. Så lenge det ikke sitter noen i passasjersetet er det imidlertid ikke noe problem
Mer for pengene? Det setet kan brukes til 10 kg, ca like lenge. Her hadde vi vanlig bilstol og byttet til sete nr 2 rundt 6 mnd med begge barna, det kan jo brukes fra 0 kg så lenge barnet kan sitte litt oppreist.

Besafe sin hvilestilling skal ikke brukes når man kjører bil, så da er litt av poenget borte ang lange bilturer.

Mer for pengene? Det setet kan brukes til 10 kg, ca like lenge. Her hadde vi vanlig bilstol og byttet til sete nr 2 rundt 6 mnd med begge barna, det kan jo brukes fra 0 kg så lenge barnet kan sitte litt oppreist.

Besafe sin hvilestilling skal ikke brukes når man kjører bil, så da er litt av poenget borte ang lange bilturer.
Kan den ikke være sånn når man kjører?
Jeg tenkte på mer for pengene fordi man kan bruke den lenger ja. Min på 16 måneder kan fortsatt bruke babysetet, men hun hadde aldri godtatt å ligge ned så lenge.

Vedlegg

• 1436372877803.jpg
    1436372877803.jpg
    33,3 KB · Visninger: 16
Kan den ikke være sånn når man kjører?
Jeg tenkte på mer for pengene fordi man kan bruke den lenger ja. Min på 16 måneder kan fortsatt bruke babysetet, men hun hadde aldri godtatt å ligge ned så lenge.
Nei så på lange bilturer hkelper den jo ikke, men genialt om baby sovner i bilstolen og man ikke vil løfte ut men bare la sove så kan man legge ryggen bak når vinteren er over.

Man kan bruke den ca like lenge. Og om ungen ikke vil ligge lengre kan man kjøpe bilstol nr 2 - den må man jo kjøpe allikevel :)
Vi kunne aldri kjøre bil lengre enn 10 min da hun hatet bilstolen når hun var lita:(

Nei så på lange bilturer hkelper den jo ikke, men genialt om baby sovner i bilstolen og man ikke vil løfte ut men bare la sove så kan man legge ryggen bak når vinteren er over.

Man kan bruke den ca like lenge. Og om ungen ikke vil ligge lengre kan man kjøpe bilstol nr 2 - den må man jo kjøpe allikevel :)
Vi kunne aldri kjøre bil lengre enn 10 min da hun hatet bilstolen når hun var lita:(
Men det er da veldig merkelig, hvorfor har de bilde av det da? Man kan jo ikke bære med seg den stolen, så hva er det bakoverlente funksjonen til? Det gir jo ingen mening.

Jenta mi likte ikke å ligge flatt fra hun var 4,5 måneder, og da hadde det jo vært for tidlig å bytte til bilstol nr. 2.

Men det er da veldig merkelig, hvorfor har de bilde av det da? Man kan jo ikke bære med seg den stolen, så hva er det bakoverlente funksjonen til? Det gir jo ingen mening.

Jenta mi likte ikke å ligge flatt fra hun var 4,5 måneder, og da hadde det jo vært for tidlig å bytte til bilstol nr. 2.
Nå ble jeg litt usikker på hvilket sete du mener... Det er babybilstol du mener som kan legge ryggen bakover?

Nå ble jeg litt usikker på hvilket sete du mener... Det er babybilstol du mener som kan legge ryggen bakover?
Nei, besafe izi plus. Så du ikke bildet jeg la ved innlegget?

Nei, besafe izi plus. Så du ikke bildet jeg la ved innlegget?
Nei kan ikke se noe bilde... Men det er vektklassen 1 ts skal ha eller?
Flere bilstoler kan tippes bakover, denne er visst den med best hvilestilling, men blir jo ikke flatt/full liggestilling som ts spør om.

Nei kan ikke se noe bilde... Men det er vektklassen 1 ts skal ha eller?
Flere bilstoler kan tippes bakover, denne er visst den med best hvilestilling, men blir jo ikke flatt/full liggestilling som ts spør om.
82d5a888b42bca33ea648a6e343304df

Ser du bildet nå? Ungen er jo 8 måneder, så da passer jo denne fint.

Vedlegg

• 1436381546263.jpg
    1436381546263.jpg
    33,3 KB · Visninger: 14
Back
Topp