Blør... Oppdatert i nr 42: takk for meg! (10/7)

Maje-Mor

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
I dag tidlig da jeg var på do, kom det blod på papiret. Det ble en lyserød flekk på størrelse med en 5-kroning, men når jeg prøvde å tørke mer var det ikke noe. Prøvde å tenke at det sikkert bare var en skjør slimhinne eller noe. Nå for en times tid siden hadde det kommet mer i trusa, mer brunt i farge. Kjenner litt murring i korsryggen, samme type som ved mensen og helt i starten når jeg ble gravid.

I og med at det er sikkert 4 uker siden sist jeg hadde noe særlig merkbare symptomer, har jeg en skikkelig dårlig følelse nå. Tanken om MA har liksom svirra i bakhodet lenge, men jeg har jobba med å få den tanken bort, og trøsta meg med at alle svangerskap er forskjellige, og at det er like normalt å ikke ha masse symptomer. Forrige gang "kjente" jeg at jeg var gravid hele tida i første trimester, og så aldri noe blod underveis.

Er 9+1 i dag. Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å krysse fingrene, vente og se? Har time hos jm når jeg er 13 uker, hun har uansett ferie nå. Vi drar til Danmark for ei uke i morra. Kjenner at det hadde vært fantastisk å vite mer, men de tar vel ikke inn til UL så tidlig pga blødning. Hvis det tar seg veldig opp, evt blir veldig vondt, hvor ringer jeg evt da?

Haff.
 
Du kan ringe legevakten - eg hadde ein SA i uke 10 i januar i år. Då sendte de meg rett fra legevakt til KK for UL!

Håper du får svar - sender ein stor klem
 
Jeg ville ringt legevakta. Da har du gjort det du kan, og de kan vel ikke avvise deg heller, sånn helt uten videre?
 
Ring legevakten. Forklar og du får time til ul. Vondt og blødning har prioritert fikk jeg vite på fredag.
 
Har ringt nå. Hun noterte ned alt, og sa at hvis det tok seg opp med smerter eller blødningsmengde, så skulle jeg ringe igjen, og de ville henvise til UL. Hun bekreftet at det var jo ingenting de kunne gjøre, men at hun skjønte godt at det ville være kjipt å dra på ferie i uvisse.

Det er nå friskt rødt blanda med blankt slim, og noe koagulert (sorry ekle detaljer). Ikke store mengder. Det murrer svakt i korsryggen, ikke vondt, men merkbart - og jeg har ikke kjent noe siden uke 5 ca. Huff, jeg har en skikkelig dårlig følelse.

Takk for støtten!
 
Det er jo aldri noe kjekt med blødning, så skjønner jo veldig godt hvorfor du er bekymra.. Håper dere har hatt sex sånn at det kan hende at du bare blør litt lett etter det..... (Valgte å formulere meg på den måten slik at du slipper å svare om dere har gjort det eller ei.....) Krysser fingrene for at dette ikke er det du frykter <3
 
Ufff så kjedelig . Men håper det ikke er noe gale. Å kjedelig og reise på ferie hvis du blør og ikke vet hva som skjer.
 
Jeg synes du skal ringe legevakt igjen og overdrive! Si at smertene har tatt seg opp eller noe. Du bør på en ul før ferien din hvis du skal klare å kose deg. Håper inderlig det er helt ufarlig! Krysser fingrene ❤️
 
Uff, føler med deg :( Som andre her ville jeg ringt legevakten sånn at du får ultralyd før du drar. Det er noe med å få en ro, enten det har gått den ene eller andre veien. Krysser fingrene for at dette er uskyldig <3
 
Jeg synes du skal ringe legevakt igjen og overdrive! Si at smertene har tatt seg opp eller noe. Du bør på en ul før ferien din hvis du skal klare å kose deg. Håper inderlig det er helt ufarlig! Krysser fingrene ❤️
Jeg er faktisk enig i denne!
 
Huff, så ekkelt å gå sånn. Du kan ringe direkte til poliklinikken på sykehuset og spørre om å få komme dit. Om du møter opp tidlig på dagen blir du satt opp på venteliste og de tar deg inn innimellom
 
Klem til deg. Ta å kontakte de igjen slik at du blir henvist til ul slik at du slipper å gå på ferie uten å vite.
 
Huff, føler virkelig med deg :( og dårlig magefølelse er aldri noe godt å ha! :( jeg skjønner godt at du ønsker deg en UL, slik at du kan dra på ferie uten å sitte i uvisshet Det er verste å ikke vite :( krysser fingrene for at det er en ufarlig blødninger, og at du klarer å få en time i kveld, eller i morgen tidlig, slik at du får en UL før dere reiser.
 
Skjønner veldig godt at du ønsker en u.l., men jeg er fryktelig uenig i andres kommentar her om at en skal lyve på en verre situasjon enn det som faktisk er tilfelle. Som helsepersonell gjør vi hele tiden vurderinger ut fra alvorlighetsgrad. Ved å lyve om sin situasjon for å oppnå det en selv ønsker, gjør at andre som faktisk har veldig store problemer havner bak i køen.. og det synes ikke jeg er greit. Men skjønner veldig godt at du ønsker den u.l. Når i morgen reiser du?
 
Ikke artig og gå med dårlig magefølelse, men prøv å skyv tankene bort :) kan jo hende det er helt ufarlig blødning, krysser fingrene før at det går bra:Heartred
 
Håpe det går bra <3 sender en klem!
 
Enig i at man ikke skal lyve på seg ting.. Men samtidig tror jeg at du burde kunne kreve en ul ifht at det kan være en MA/SA, ved MA skal jo restene ut enten ved operasjon eller medisinsk.. Ellers er det vel ul etter SA også for å se at alt er kommet ut. Og du må jo få avklart om alt er greit eller ei før du drar på ferie.

Krysser fingrene for å det er en helt uskyldig blødning!

Sender en klem
 
Krysser fingrene for at alt er bra! <3 er ingen god følelse å ikke vite.
 
Back
Topp