Babyting

:greet015
Huff, ja da kan følelsen være litt ekkel skjønner jeg. Men finnes det ikke noen plasser man kan få sjekka setet? Når vi lånte sete på IF skreiv de at det sjekka setet for kollisjon etter endt bruk. Så kanskje det er noen som kan se på det? Kanskje du kunnet høre med IF om de kan se på setet?

Ja, det kan hende! Takk for god idé!

Jeg har vel kommentert her før, men i hvert fall føler jeg vi er godt i gang med handlingen ;) Vi fikk en brukt stellekommode fra ei igjennom fb (vi kasta matta og har kjøpt ny som jeg skal sy trekk til). Vi kjøpte brukt bilsete maxi-cosi fra ei på jobben/venninne. Kjøpte brukt babygym, kurv, peisgjerde, bilspeil, uro og brystpumpe med masse utstyr fra finn.no. Kjøpt inn gardiner (vi flytter i nytt hus 1.juni). Har også kjøpt og arvet sengetøy og håndkle. Noe klær, tempmål, koseklut og bamse er kjøpt inn. Dyner, reiseseng og stokke tripp trapp stol har vi arvet. Badebalje, vippestol, voksi pose, emmaljunga city cross bag og sportsdel vogn + veske, kattenetting til seng, smokke/koseholder til bil og koppholder til vogn er bestilt. Vi skal få strikket teppe, strikket kjørepose, strikket dress og leketeppe.

Så hovedsakelig nå mangler vi seng +sengehimmel, sengekant, taklampe, babycall, nyfødt innlegg til balje, lammeskinn og litt små ting..

Javell. Da bestemte jeg meg for å bestille den nye luxury-vognen til mountain buggy :p Fikk 20% avslag hos mimmis. Kommer nok ikke til å bruke den før april neste år men :D Selger nok city crossen når han skal over i sportsdel.

ImageUploadedByBV Forum1430245882.707878.jpg

Javell. Da bestemte jeg meg for å bestille den nye luxury-vognen til mountain buggy :p Fikk 20% avslag hos mimmis. Kommer nok ikke til å bruke den før april neste år men :D Selger nok city crossen når han skal over i sportsdel.

Vis vedlegget 114759
De er såå gode å trille! Jeg har med bare sporstdelen nå som vi bruker til snuppa. Lett og behagelig å trille :) skal kjøpe bag til mini kommer og bruke på kjøpesenter og på ferie :)

Vi har kjøpt brukt bilstol i dag. Har et vennepar som vi kjenner godt som ville selge til oss. Deilig å ha enda en av de store tingene på plass :)

Vedlegg

• 1430247180395.jpg
    1430247180395.jpg
    43,7 KB · Visninger: 35
De er såå gode å trille! Jeg har med bare sporstdelen nå som vi bruker til snuppa. Lett og behagelig å trille :) skal kjøpe bag til mini kommer og bruke på kjøpesenter og på ferie :)
Leste at man kan få sittedel som er mot oss også nå. En bag som kan gjøres om :)

Har sett den :) er vel mer som en ergonomisk stol om jeg husker korrekt :) så tror ikke man kan bruke den så veldig lenge? Skal sjekke det ut senere. :)
Mener noen skrev opp til 15kg så det er jo egentlig ganske mye om det stemmer :) Hvertfall hos oss med de to vi har fra før :p 5,5 år og 17 kg :D

Mener noen skrev opp til 15kg så det er jo egentlig ganske mye om det stemmer :) Hvertfall hos oss med de to vi har fra før :p 5,5 år og 17 kg :D
Opp til 15 kg? Aha, trodde ikke den kunne ta så mye :) veldig greit å vite. Min er 3 år og er vel kanskje 12-13 kg nå :)

Noen som vet hvor man kan få i denne vognen: tfk joggster x4. Var noen på juniforumet som hadde kjøpt den. Aldri sett den før, men likte den så godt :)

7e442e4189c9d3a9349f3799add7a28d
Jeg var på baby besøk hos ei gammel kollega i dag. Fikk med meg 2 søppelsekker med klær og skal få mer klær av hu når datteren blir eldre (hu er nå 5mnd).

Vi bestilte bilstol på mandag :) Greit med enda en ting i hus.

Vedlegg

• 1430386263132.jpg
    1430386263132.jpg
    61,4 KB · Visninger: 32
Nå har vi kjøpt:

- Emmaljunga edge duo m/sportsdel
- MaxiCosi bilstol m/base
- Neonate babycall
- Odenwalder bilstolpose
- Urban voksi vognpose
- Stellekommode m/balje (mangler å kjøpe stellematte)
- Vugge
- Babygym og andre leker
- Alt av klær vi trenger i str. 50-62
- Vippestol
- Sengklær og sprinkelbeskytter
- Ammepute
- Babynest

Hvis jeg ikke tar feil så mangler vi bare å kjøpe sprinkelseng, stellematte, saueskinn for å ha i vogna og gulpe- og vaskekluter :)
Bleier og slike ting kjøper vi rett før tenker jeg :)
Andre ting som bæreseler etc. kjøper vi etter prinsessa har kommet til, for å se om vi trenger det :)

Hva med dere andre? :) syns det er spennende å se hva dere andre har kjøpt. Legg gjerne med bilder og :D

Har det meste liggende, men det er ikke plassert der det skal :p Mangler kommode til å ha klærne oppi og pusse opp babyrommet hvertfall. Utenom det må jeg en tur på apoteket for å kjøpe jordnøttolje til meg selv og sånn småplukk til babyen + bleier. Vaske gulpekluter må jeg kanskje også gjøre. Ikke hatt gulpebarn før så blir spennende å se denne gangen ;)

I dag fikk jeg tlf fra butikken om at alle varene vi skal ha er kommet. Men får ikke henta det før på tirsdag. Siden samboeren reiste til Hellas i dag og mamma har tung arb.uke, og det er de 2 som skal betale for alt vi har bestilt. Jeg har nemlig alt betalt min kvote på de tingene vi alt har kjøpt. Oh, som jeg gleder meg til å få det i hus. :)
Bilen min gikk dundras i dag (må ha ny motor), så må kjøpe meg ny bil.. Vanskelig å bestemme seg. Noen tips til en kjekk liten bil med plass til baby familie. Vi har alt en stor bil som samboeren kjører, så jeg trenger ikke en stor en.

I dag fikk jeg tlf fra butikken om at alle varene vi skal ha er kommet. Men får ikke henta det før på tirsdag. Siden samboeren reiste til Hellas i dag og mamma har tung arb.uke, og det er de 2 som skal betale for alt vi har bestilt. Jeg har nemlig alt betalt min kvote på de tingene vi alt har kjøpt. Oh, som jeg gleder meg til å få det i hus. :)
Bilen min gikk dundras i dag (må ha ny motor), så må kjøpe meg ny bil.. Vanskelig å bestemme seg. Noen tips til en kjekk liten bil med plass til baby familie. Vi har alt en stor bil som samboeren kjører, så jeg trenger ikke en stor en.
Hvilken bil du skal ha avhenger vel av om du skal ha med vogna eller ikke. Jeg synes det er greiest med stasjonsvogn, men det er fordi jeg vil ha det enkelt ift vogna!

Hvilken bil du skal ha avhenger vel av om du skal ha med vogna eller ikke. Jeg synes det er greiest med stasjonsvogn, men det er fordi jeg vil ha det enkelt ift vogna!
Vi har kjøpt volvo xc70. Genial bil for oss. Stasjonsvogn og generelt bra plass i bilen. I baksetet er det slik ting for å feste isofixen på basen. Vi er veldig fornøyd :)

Back
Topp