Andre med risiko svangerskap?

Går på Trandate å får sånn hodepine å trykk i hode, å sist gang når jeg begynte på den så fikk jeg akutt urinstopp å vart katedrisert for 2,4l med veske, Håpe virkelig at det ikke sjer igjen
Jeg fikk også Trandate først, men fikk hodepinen tilbake i tillegg til at det kjentes ut som jeg hadde maur innenfor huden på hodet, forferdelig ekkel følelse. Aldomet er hakket bedre for meg, så anbefaler å prøve den heller.
 
Akkurat fått vite at jeg er gravid og fått resept på trandate pga genetisk høyt undertrykk! Hadde centyl før jeg ble gravid! Men det jeg synes er rart med trandate er at jeg føler meg nummen i hodebunnen! Noen flere som har hatt det?
 
Jeg fikk også Trandate først, men fikk hodepinen tilbake i tillegg til at det kjentes ut som jeg hadde maur innenfor huden på hodet, forferdelig ekkel følelse. Aldomet er hakket bedre for meg, så anbefaler å prøve den heller.
Så jo nå at du kommentert akkurat det jeg har merket! Veeeeldig rar følelse å ha maur under hodebunnen!
 
Jeg går på trandate og har ikke noe sånt. Kan få rastløse og vonde bein på kveldstid. Hjelper med paracet.
 
Jepp. Prematurt barn i første svangerskap. Myyyyye komplikasjoner underveis som fører til tettere oppfølging denne gang.
 
Akkurat fått vite at jeg er gravid og fått resept på trandate pga genetisk høyt undertrykk! Hadde centyl før jeg ble gravid! Men det jeg synes er rart med trandate er at jeg føler meg nummen i hodebunnen! Noen flere som har hatt det?
J

Jeg har mye bivirkninger av Trandate og fått enn annen pga de bivirkningene klarte jeg ikke å holde ut, å må kunne fungere i hverdagen, så nå går jeg på Adelat og Albyl E☺️
 
Ikke akkurat. Men må på ekstra kontroller. Vår datter ble født med fysisk knute på navlesnoren. Hadde ikke hu blitt født i uke 38 så hadde hu dødd. Næringen hadde blitt kuttet.

Jeg har også født ei datter med fysisk knyte på navlesnoren. Hun ble født i uke 37 og det gikk heldigvis veldig bra. Har ikke tenkt på at jeg bør følges opp spesielt pga det, men skal snakke med lege/jordmor om det.
 
Last edited:
Men jeg har en hjertefeil (Aorta Stenose) og følges opp ekstra pga det. Hjertespesialist undersøker også babyen i magen pga en viss arvelighet. Svangerskapene og fødslene har gått greit, så har tro på at det går bra denne gangen også. Men godt å vite at det blir fulgt opp.
 
Jeg har epilepsi, så går på medisiner. Følges opp pga medisinene :)
 
Jeg har også født ei datter med fysisk knyte på navlesnoren. Hun ble født i uke 37 og det gitt heldigvis veldig bra. Har ikke tenkt jeg bør følges opp spesielt pga det, men skal snakke med lege/jordmor om det.
Jeg spurte jordmoren ang det her i høst og hu sa jeg kunne få en ultralyd sent i svangerskapet for å utelukke at det hadde skjedd igjen. Selv om sannsynligheten for at noe sånt skal skje en gang er ganske liten. Men er ikke alle sykehus som har maskinen til å se hele navlesnoren. Så er spent på hvor det blir.
 
Jeg er overvektig og slet med svangerskapsdiabetes med 1. Og ekstra med fostervann. Dessuten har min datter en sykdom som er arvelig belastet. Så blir nok fult opp medtanke på det også.
 
Jeg har pcos og ble gravid ved hjelp av hormonpreparater. Har fått noe ekstra oppfølging (ultralyd i uke 8), men fikk beskjed om at siden alt så så bra ut, hadde de ikke behov for å ha meg inn til ekstra oppfølging, og fjernet også foreløpig merkingen som risikosvangerskap :)
 
Jeg har også fått risikosvangerskapstempel. Pga ohss og store endometriosecyster. Hatt 9 gu/ul hitill for å følge med på eggstokker og cyster. Utrolig hvor vant man blir til å kle av seg foran fremmede etterhvert,hatt ny hver uke omtrent ;)
 
Jeg har også fått risikosvangerskapstempel. Pga ohss og store endometriosecyster. Hatt 9 gu/ul hitill for å følge med på eggstokker og cyster. Utrolig hvor vant man blir til å kle av seg foran fremmede etterhvert,hatt ny hver uke omtrent ;)
Haha... Håper jeg aldri blir vant til det ;-)
 
Risikosvangerskap her og. Første man kom i uke 32+3 etter vannavgang 31+3. De har ikke noe konkret forklaring så blir fulgt ekstra opp pga det. Utviklet også alvorlig svangerskapsforgiftning i uken etter vannet gikk, Har også celleforandringer som de egentlig ville opperere men jeg ville ha baby nr 2 før mtp prematurisiko. Så her er det oppfølging fra forskjellige hold.
 
Jeg spurte jordmoren ang det her i høst og hu sa jeg kunne få en ultralyd sent i svangerskapet for å utelukke at det hadde skjedd igjen. Selv om sannsynligheten for at noe sånt skal skje en gang er ganske liten. Men er ikke alle sykehus som har maskinen til å se hele navlesnoren. Så er spent på hvor det blir.

Det hadde vært fint å fått en ekstra kontroll på det ja. Ubehagelig å tenke på hvor galt det kunne gått. Jeg har blitt sendt på ultralyd, i tidligere svangerskap, både til Bergen, Trondheim og Tromsø pga hjertet. Spennende å komme på sykehus hvor di har spisskompetanse.
 
Det hadde vært fint å fått en ekstra kontroll på det ja. Ubehagelig å tenke på hvor galt det kunne gått. Jeg har blitt sendt på ultralyd, i tidligere svangerskap, både til Bergen, Trondheim og Tromsø pga hjertet. Spennende å komme på sykehus hvor di har spisskompetanse.
Ja ikke sant. datteren min blir nok passet litt ekstra godt på osv pga det. Er så redd for å miste hu når der holdt på å skje i magen. Ok. Jeg bor på Østlandet og har bare vært på ahus. Der har de ikke sånt. Så blir spennende å se om jeg må litt nordover eller sørover.
 
Back
Topp