Flaske tilvenning

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Noen av dere som har tips til hvordan de små lettere kan klare å ta flaske? :) mini er blitt fullammet i 3,5mnd nå og jeg merker nå at hun trenger mye mat, og ikke minst veldig ofte. Så jeg tenkte å gi hun 1-2 måltider tillegg og. Men flaske er ikke helt det store. Tror ikke hun helt skjønner hvordan hun skal sutte på den. Og i tillegg er hun ikke noe glad i disse silikon tuttene, hverken flaske tutt eller vanlig tutt.
Har både avent og dr.browns sine flasker :)

Jeg har gitt flaske med morsmelk innimellom. Men ikke så ofte. Men i det siste virker det som han har glemt hvordan han drikker av den. Han biter på den i stedet for å suge. Merker det at etter en stund begynner han å drikke i stedet for å bite. Så begynt å bruke veldig lang tid. Hvis du gir når hun ikke er skrubbsulten. Biter hun så kommer det litt melk ut. Da kanskje hun fortsetter? Min tar ikke smokk heller. Men noe det kommer smak ut så gjør de det litt alikevell.. Det e nok bare å prøve seg frem :)

Jeg har gitt flaske med morsmelk innimellom. Men ikke så ofte. Men i det siste virker det som han har glemt hvordan han drikker av den. Han biter på den i stedet for å suge. Merker det at etter en stund begynner han å drikke i stedet for å bite. Så begynt å bruke veldig lang tid. Hvis du gir når hun ikke er skrubbsulten. Biter hun så kommer det litt melk ut. Da kanskje hun fortsetter? Min tar ikke smokk heller. Men noe det kommer smak ut så gjør de det litt alikevell.. Det e nok bare å prøve seg frem :)
Til nå har jeg bare prøvd å gi når hun har vært ganske sulten. Så kanskje jeg skal prøve å gi når hun ikke er super sulten neste gang :)

Til nå har jeg bare prøvd å gi når hun har vært ganske sulten. Så kanskje jeg skal prøve å gi når hun ikke er super sulten neste gang :)
Er litt greit. Er de supersulten å ikke får det til så er det veldig frustrerende :)

Mini er superglad i smokk, bruker mam. Jeg har kjøpt mam flaske anti kolikk - og han elsker den!! Han haater avent-flaskene, så deilig at pappan og endelig kan mate en fornøyd junior :-)

Mini er superglad i smokk, bruker mam. Jeg har kjøpt mam flaske anti kolikk - og han elsker den!! Han haater avent-flaskene, så deilig at pappan og endelig kan mate en fornøyd junior :-)
Altså... Poenget med smokken var at det er omtrent samme tut på flasken og smokken. Men din tok kanskje ikke smokk heller?

Jeg sliter med det samme, frøkna vil ikke ta flaske. Vi har prøvd avent, Medela og Mam. Den eneste som funker litt er Mam, men ikke veldig fornøyd når hun får denne heller. Hun er heller ikke glad i smokken, så kan sikkert være en sammenheng.. Jeg har ikke så mange gode tips, men se på flaskehjelpen.no Der er det en god del gode tips, som kan være verdt og prøve. Også kan du søke på "langsom flaskemating" på ammehjelpen.no

Jeg sliter med det samme, frøkna vil ikke ta flaske. Vi har prøvd avent, Medela og Mam. Den eneste som funker litt er Mam, men ikke veldig fornøyd når hun får denne heller. Hun er heller ikke glad i smokken, så kan sikkert være en sammenheng.. Jeg har ikke så mange gode tips, men se på flaskehjelpen.no Der er det en god del gode tips, som kan være verdt og prøve. Også kan du søke på "langsom flaskemating" på ammehjelpen.no
Har det litt på samme måte vi da. Hadde bare vært så greit om hun hadde tatt flaske og, for å ha den muligheten også :)
Skal gå inn på de sidene å se, tusen takk :)

Kanskje det kan være lurt å starte med å ha morsmelken i den så det er en kjent smak? Har funket på begge mine. Det andre som har vært lurt er å passe på at Smokken ikke er kald, men ca kroppstemperatur. Har også lagt mine i "ammestilling" og holdt flaska slik at når de søker puppen finner de flaska, men de var litt yngre da. Evt kan jo pappaen prøve, du har jo puppen og hn synes jo sikkert den er best! Vil også anbefale langsom flaskemating.

Vi har ikke startet med flasketilvenning enda. Tenkte å vente litt til med det vi, men jeg har ikke hatt behov for å være lenger bort fra henne enn 2 timer enda.

Noen av dere som har tips til hvordan de små lettere kan klare å ta flaske? :) mini er blitt fullammet i 3,5mnd nå og jeg merker nå at hun trenger mye mat, og ikke minst veldig ofte. Så jeg tenkte å gi hun 1-2 måltider tillegg og. Men flaske er ikke helt det store. Tror ikke hun helt skjønner hvordan hun skal sutte på den. Og i tillegg er hun ikke noe glad i disse silikon tuttene, hverken flaske tutt eller vanlig tutt.
Har både avent og dr.browns sine flasker :)
Jeg har lest at hvis barnet viser behov for mer mat er det anbefalt og begynne med grøt istedenfor tillegg. Skal se om jeg finner kilde.

Åå? Selvom hun bare er 3,5 måned? :)
Ja. Det gjaldt tilleggskost hvis barnet ikke la på seg tilstrekkelig,ofte var sulten osv.
Jeg fikk beskjed på helsestasjonen og ikke tenke på 4 måneders grensen men heller se barnets behov. Jenta mi er veldig aktiv og trenger derfor mye energi. Så hun trodde jeg ville bli nødt til og starte med tilleggskost før 4 måneder istedenfor mer mme. (Over 1 liter er vel skadelig for nyrene)

Ja. Det gjaldt tilleggskost hvis barnet ikke la på seg tilstrekkelig,ofte var sulten osv.
Jeg fikk beskjed på helsestasjonen og ikke tenke på 4 måneders grensen men heller se barnets behov. Jenta mi er veldig aktiv og trenger derfor mye energi. Så hun trodde jeg ville bli nødt til og starte med tilleggskost før 4 måneder istedenfor mer mme. (Over 1 liter er vel skadelig for nyrene)
Snakket med helsesøster nå og hun sa og at jeg bare kunne gi:) skulle ikke tenke på det med 4 mnd. Så lenge det bare er tilvenning og litt tileggsmat :) så da prøver vi kanskje på det ikveld :)

Her ble det full flaskenekt en periode, men med mye tålmodighet og NUKE sin flaske så gikk det til slutt. Den er ganske lik brystknoppen. Passet på at han ikke var skrubbsulten, var uthvilt og lot han ligge i vippestolen slik at han ikke trodde det var amming på gang når han ble lagt i armkroken. Gikk fra intens hylskriking bare flasken kom i munnen hans, til å bite og sutte på den og til slutt så tok han ordentlig tak. :) Nå får han morsmelk på flaske hver kveld før leggetid. Jeg pumper hver kveld før jeg legger meg slik at morgendagens kveldsflaske blir av den fete kveldsmelken. 150-170 ml.

Sliter også med flasketilvenning her. Har liksom ikke tenkt på dette før nå, når jeg veldig gjerne skulle deltatt på noe i helgen som gjør at jeg blir borte fra lille i 4-5 timer.

Snakket med helsesøster nå og hun sa og at jeg bare kunne gi:) skulle ikke tenke på det med 4 mnd. Så lenge det bare er tilvenning og litt tileggsmat :) så da prøver vi kanskje på det ikveld :)
Har en gutt som tar flaske, men som ikke synes mme er noe særlig godt. Ammer også veldig ofte.. Så lurer på om du fikk noen tips fra helsesøster ang hvilken mat man bør starte tilvenningen med, og Evt mengde?

Ikke sånn suuuuperbegeistret for MME her heller. Men tar det.

Lurte henne litt med sukkervann, for å få henne til å ta sugetak, deretter byttet jeg over til melken.

Nå HOLDER hun flaska selv :)
Hoho. Tok noen dager å venne henne på flaske.

Utrolig fintunet system dette med morsmelka. Nå har jeg pumpet og gitt noe på flaske, i tillegg til amming, og jeg har fått spreng og melka pipler ut. Pumpa ca 100ml pr dag bare.

Nå HOLDER hun flaska selv :)
Hoho. Tok noen dager å venne henne på flaske.

Utrolig fintunet system dette med morsmelka. Nå har jeg pumpet og gitt noe på flaske, i tillegg til amming, og jeg har fått spreng og melka pipler ut. Pumpa ca 100ml pr dag bare.
Oi så bra da!! Hvor mange dager tok det før hun tok ordentlig tak på flasken?:) og hvor ofte pr dag prøvde du? :)

Back
Topp