brunlig utflod uke 12 hjelp..

Javel.. Det var da veldig veldig spesielt.. Har du fortalt dem hva legen din så da? Jeg kom inn på legevakten da jeg spottet i uke 10+5. De var redde for store ukontrollerte blødninger blant annet.. Men praksisen er jo forskjellig fra sted til sted... Uff... syns synd på deg!
 
Ja fortalte de der. Men de prioriterte det ikke dør der var stor blødninger
 
Herre min. Hvor i landet bor du a? Her hadde vi kommet inn for og bekrefte eller avbekrefte med ul og om man mister hadde man fått mye smertestillende på turen gjennom det. Tragisk assa. Du må sette ned foten for helsevesenet. Ikke gi deg før du får hjelp. Du er jaggu meg tålmodig<3
 
Bor i Bergen
 
Argh kjenner jeg blir sint på dine vegne. Mener ikke å skremme deg, håper selvfølgelig alt er bra. Men da jeg hadde MA etter jul startet det uskyldig og legevakten tok det hele på samme måte som hos deg. Ett døgn senere ble jeg sendt med ambulanse fordi blødningen trappet seg så fort opp at jeg besvimte og måtte rett på operasjon med påfølgende blodoverføringer. Skjønner at de er nødt til å prioritere også, men er så irriterende at det må så mye til for å bli sendt for sjekk. Dersom du ikke er bedre i morgen synes jeg du skal prøve igjen. Er ikke godt å ha det vondt, og det tar på både fysisk og psykisk å være bekymret så lenge.
 
Håper at det sitter en annen lege der i morgen ellers forfedlig å si det så får eg bare håpe blødningene ble kraftige slik at de vil ta meg inn. Blææ blir gal av hele helsevesenet
 
Argh kjenner jeg blir sint på dine vegne. Mener ikke å skremme deg, håper selvfølgelig alt er bra. Men da jeg hadde MA etter jul startet det uskyldig og legevakten tok det hele på samme måte som hos deg. Ett døgn senere ble jeg sendt med ambulanse fordi blødningen trappet seg så fort opp at jeg besvimte og måtte rett på operasjon med påfølgende blodoverføringer. Skjønner at de er nødt til å prioritere også, men er så irriterende at det må så mye til for å bli sendt for sjekk. Dersom du ikke er bedre i morgen synes jeg du skal prøve igjen. Er ikke godt å ha det vondt, og det tar på både fysisk og psykisk å være bekymret så lenge.

Og nettopp pga faren for dette kom jeg inn på legevakten! Nå hadde ikke livmorhalsen min begynt å åpne seg, så det var ikke akutt, men jeg ble sendt på sykehuset dagen etter. Hadde MA, jeg og, og blødningene kan bli enorme!! Og det er jo ikke for å skremme, men det er realiteten. Jeg for min del hadde ikke voldsomme blødninger, men her jeg bor har de et førevarprinsipp.
 
Leste nettopp på sykemeldingen der står der at eg har en ufullstendig spontan abort ka mener han med det?
 
Leste nettopp på sykemeldingen der står der at eg har en ufullstendig spontan abort ka mener han med det?

Hvordan kan han si det? Det er det samme som missed abortion eller inkomplett abort.. Altså en abort som ikke starter spontant. Han har konstantert at du har abortert uten å sjekke med ul? Virkelig??? :wideyed::smiley-angry019
 
Er det som står eneste han gjorde var å se oppi greiene og sa at han såg koagulert bold og at eg hadde en blære betennelse og fikk beskjed om å gå hjem å vente på sterkere smerter osv
 
Han burde sykemeldt deg på grunnlag av blødninger eller truende abort. Men det er en ting. Men syns du er sterk som står gjennom dette her! Har du fått henvisning til gyn?
 
Er det som står eneste han gjorde var å se oppi greiene og sa at han såg koagulert bold og at eg hadde en blære betennelse og fikk beskjed om å gå hjem å vente på sterkere smerter osv

Nå må du slå deg vrang synes jeg... Dette holder IKKE!! Det kan jo være alt fra SKIKKELIG ALVORLIG til HELT UFARLIG blødning... Jeg har hatt 4 SA og alltid blitt tatt inn på ul - før blødningen kom skikkelig, fordi jeg har hatt smerter.
 
Nei har ikke fått henvisning til ul eller en time til lege bare beskjed om å vente til alt var over. Hat hatt spontan aborter 6 ganger før men det er mange år siden og gikk ikke lengre en til uke 5-8 og da fikk eg komme inn å skjekke osv så skjønner ikke koffor det skal bære så vanskelig nå. Er jo 12+5 i dag
 
Herregud, dette går virkelig ikke! Vettu hva! Jeg hadde ringt å sagt blødningen er stor, ja, jeg hadde faktisk lagt på alt av blod og smerter bare for å bli tatt alvorlig! Krev ultralyd! Fader for en møkka lege! ! :mad:
 
Det skulle være :( der
 
Smertene er helt jævlige er jo nesten som en fødsel til tider ringte inn igjen men fikk beskjed om å av vente gir opp snart er så sliten Jar jo gått slik siden onsdag
 
Og nettopp pga faren for dette kom jeg inn på legevakten! Nå hadde ikke livmorhalsen min begynt å åpne seg, så det var ikke akutt, men jeg ble sendt på sykehuset dagen etter. Hadde MA, jeg og, og blødningene kan bli enorme!! Og det er jo ikke for å skremme, men det er realiteten. Jeg for min del hadde ikke voldsomme blødninger, men her jeg bor har de et førevarprinsipp.
Ja stusser også fælt på hvor stor forskjellen er her til lands. Rart dette ikke har blitt tatt opp i media. Man skal bli tatt like alvorlig uansett hvor i landet man holder til og jeg synes det er sinnsykt irriterende at policyen er så forskjellig fra legevakt til legevakt. Får inntrykk av at de er kyniske og usympatiske leger alle sammen når de klarer å avfeie gravide på den måten, gang etter gang. Ihvertfall etter 12 uker. :(
 
Smertene er helt jævlige er jo nesten som en fødsel til tider ringte inn igjen men fikk beskjed om å av vente gir opp snart er så sliten Jar jo gått slik siden onsdag
Herlighet de kan jo ikke nekte deg hjelp heller. Stakkar, må jo føles hjelpeløst å ikke få hjelp fra de eneste som skal være til hjelp i slike situasjoner. Jeg fikk samboeren til å ringe forrige gang og han var mildt sagt forbanna og krevde at de gjorde noe med det. Først da sa de at jeg kunne komme, men minutter senere var det bare å ringe 113.. Noen ganger må de ha det inn med teskje, og det hjelper med en pårørende som kan snakke for seg når man har det vondt. Kjenner jeg koker på dine vegne. Håper det ordner seg for deg snart ❤️
 
Både min mor og stefar har ringt inn men de får samme beskje de også så gir rett og slett opp ganske snart man må jo neste være liv løs for å få hjelp
 
Back
Topp