Kjenner dere livmoren?

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg gjør ikke det. Men det sies at det skal være mulig fra uke 11. Jeg bare aner ikke hva jeg skal kjenne etter..

Ja, har kjent den siden 9+6 er 10+5 i dag. Plutselig så var det noe der :p er andre svangerskapet mitt.

Spørre legen eller jordmor neste gang, de hjelper deg å vise hvordan du skal kjenne etter den :)

Jeg prøver og prøver men finner aldri ut hva jeg skal kjenne etter :o gaaaaad, irriterende!! Hvor sånn ca kjenner man den nå da? Jeg er 13 uker på torsdag.

Jeg er i uke 15 og kjenner livmoren min. Kjennes rett over skambenet, er veldig hard der. Når jeg ligger i senga på morgenen og er tissatrengt så stikker livmoren langt ut :p

Legg deg helt flat. Begynn med å kjenne etter på skambenet og beveger deg oppover. Trykk også litt på sidene så det blir lettere å kjenne forskjellen. Du skal kunne kjenne noe som er litt hardt og avgrenset rett ved overgangen skambenet og mage. Når du trykker forsiktig så vil kjenne ca hvor den går. Håper det var til hjelp.

Hadde problem med å kjenne den til nylig - enda den er større enn "vanlig" ! Nå kjenner jeg kanten litt nedenfor navlen

Jeg har kjent den fra rundt uke 10. Er nå i uke 13.
Kjennes ut som en muskel på en måte. Jeg kjenner den definitivt best om morgenen når jeg ligger på rygg.
Kan også se at den buler ut når jeg ligger sånn. Nå har jeg også begynt å få kynnere innimellom og da er det veldig lett å kjenne den.
Men det er litt som med de første sparkene. Hvis man aldri har kjent det før så vet man heller ikke hva man skal kjenne etter ;)

Jeg er 15+3 nå, og har først kjent den den siste uka. Det er ikke sånn at jeg kjenner en tydelig klump hele tiden, men mer at magen generelt er hardere og føles mer "oppfylt". Noen ganger kjenner jeg den tydeligere, f.eks. om morgenen når blæra er full :)

Skal sjekke i morgen tidlig når blæra er full.. har ligget flatt på sofaen og kjent og kjent? , kjenner bare at det er hardt overalt, blææ :p

Legg deg helt flat. Begynn med å kjenne etter på skambenet og beveger deg oppover. Trykk også litt på sidene så det blir lettere å kjenne forskjellen. Du skal kunne kjenne noe som er litt hardt og avgrenset rett ved overgangen skambenet og mage. Når du trykker forsiktig så vil kjenne ca hvor den går. Håper det var til hjelp.

Det er nok veldig godt forklart, men jeg kjenner ikke noe annet enn mine magemuskler.. :p Men jeg fant det svangerskapskortet mitt fra forrige gang, og jeg ser at jeg bunnskraper det grønne feltet, så kanskje jeg rett og slett har en livmor som ikke er/blir så stor. Uten at jeg vet.. For skjønner ikke hva jeg egentlig skal kjenne.. :p

Det er nok veldig godt forklart, men jeg kjenner ikke noe annet enn mine magemuskler.. :p Men jeg fant det svangerskapskortet mitt fra forrige gang, og jeg ser at jeg bunnskraper det grønne feltet, så kanskje jeg rett og slett har en livmor som ikke er/blir så stor. Uten at jeg vet.. For skjønner ikke hva jeg egentlig skal kjenne.. :p
Men der er jo svaret, jeg har ikke magemuskler så kanskje derfor det er lettere å kjenne for meg

Har kjent den en god stund nå, og når jeg legger meg så stikker den skikkelig langt ut :p 16 uker i morgen :)

Jeg kjenner etter hver dag men finner ikke noe :p bah!
Men idag var det en litt større "klump" på høgre side, litt høyere opp av skambeinet, var der bittelitt så forsvant det :o skjønner nada jeg :p

Jeg kjenner etter hver dag men finner ikke noe :p bah!
Men idag var det en litt større "klump" på høgre side, litt høyere opp av skambeinet, var der bittelitt så forsvant det :o skjønner nada jeg :p
Min er noen cm lavere enn navlen, men da lengre opp en "normalen" i følge jm.. Men altså mye lengre opp enn skambeinet.

Min er noen cm lavere enn navlen, men da lengre opp en "normalen" i følge jm.. Men altså mye lengre opp enn skambeinet.
Ah, okei :) Jeg får spørre jordmor om hun kan vise meg når jeg skal dit :p

Ah, okei :) Jeg får spørre jordmor om hun kan vise meg når jeg skal dit :p

Jeg syns det er veldig fint at du ikke kjenner din heller ;) :P Jeg kjenner og kjenner, men i beste fall dytter jeg på innvollene mine, for jeg kjenner ikke noe spesielt hardt inni der. Hadde du stor livmor sist svangerskap?

Jeg syns det er veldig fint at du ikke kjenner din heller ;) :P Jeg kjenner og kjenner, men i beste fall dytter jeg på innvollene mine, for jeg kjenner ikke noe spesielt hardt inni der. Hadde du stor livmor sist svangerskap?
Ja, godt vi er flere, haha :D
Det som er så dumt er at jeg husker ikke hvordan den var fra sist svangerskap :o da hadde jeg hatt noe å sammenligne med.. men er over 5 år siden så det er gått helt i glemmeboken :p Jeg prøvde å kjenne idag tidlig når blæra var full, men jeg kjenner fortsatt bare det samme :p

Jeg syns også det er litt ubehagelig å dytte og kjenne, det gjør ikke vondt liksom, men er litt ømt på en måte :p

Men til dere som ikke kjenner noe - ser dere ikke mer på morgenen? Når blæra mi er full på morgenen så stikker livmora ekstra langt fram , og kjennes mye tidligere enn på kvelden f.eks

Back
Topp