Finner dere livmoren?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Særlig aktuelt for de som har fått barn før vil jeg tro, som vet hva de kjenner etter, og de av oss med termin tidlig i januar, ellers ligger den veldig lavt enda.

Jeg er jo 9+4 og tredjegangs (vel, fjerde gang gravid, men tredje gang kom jeg bare til 5+2 s¨da ble ikke livmoren veldig stor) og da kommer den jo også litt fortere, samtidig som jeg var heldig nok til at jm rundt uke 12 med eldstemann viste og forklarte meg hvordan jeg fant livmoren, så jeg har funnet min fra den var et par cm over symfysen denne gangen, nå er sf målet mitt ca 4-5 cm tenker jeg.

Det er jo litt gøy!

Jeg har en app for å registrere dette selv, men den begynner først i uke 24 så det er jo en eeeeeevighet til!
 
Ikke funnet den enda men merker at det er noe som vokser nedi der :) tipper den popper frem i løpet av et par uker.
 
Du er jo et par uker bak meg, men jeg fant vel min i alle fall forrige uke. Da var den vare en cm elelr to over skambeinet da, sp jeg var ikke heeeeelt skker på om det var den før nå når jeg kjenner den lenger opp
 
Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter.. :)
 
Jeg har funnet min :) Er så gøy :D Er 10+1 og har hatt et svangerskap før :)
 
Jeg tror jeg også kjente den idag faktisk, men målte ikke. Kanskje 1-2 cm over skambenet. Jeg er 9+5
 
Jer er førstegangs, 9+5, leter og leter, men vet ikke hva jeg skal lete etter... :/
 
Jeg er 2.gangs gravid, og jeg vet heller ikke hva jeg skal kjenne. Nå har jeg litt mage fra før av, er vel vanskeligere å kjenne den da?
 
Ja, det er jo selvsagt lettere å kjenne om der ikke er så mye polstring

Men fant du den aldri i første svangerskap heller? Jeg synes det er spennende jeg, og på første kontroll med jm så fant hun den, også viste hun meg hvopr jeg skulle kjenne og forklarte hva jeg jkjente etter.

Det er en fastere, hel "ballong" med klar avgrensing, mens resten inni der er mykere ting som glir til siden. Men om man ikke vet hva man leter etter er det vanskeligere å være sikker, sånn frem til den blir større i alle fall.

Jeg har fått litt ekstra på magen jeg også, men det ligger lenger oppe. "kakaotillegget mitt" som er det som får får meg til å se veldig gravid ut når jeg blir oppblåst ligger stort sett fa bukselinningen og til litt over navlen som ei pølse (når jeg ikke er oppblåst, da er hele meg mer som en ballong, det skjer utover ettermiddagen) mens livmoren min er altså enda nedenfor trusekanten min, og DER har ikke jeg så mye ekstra, så der finner jeg den.
 
Har ikke funnet den. JM fant den heller ikke på kontroll denne uka, men regna med vi fant den uten problem neste gang :)
 
Det er jo tidlig enda, og rutinemessig SF måling er det jo egentlig ikke fra før etter UL, men jm jeg har gått hos i mine to første har målt den rundt uke 12 også.

Nå har jeg flyttet, og skal til legen uke 10, på mandag, så om det blir målt da er jeg vel mildt sagt usikker på, men hun kjenner vel etter den likevel regner jeg med.
 
Ja, det er jo selvsagt lettere å kjenne om der ikke er så mye polstring

Men fant du den aldri i første svangerskap heller? Jeg synes det er spennende jeg, og på første kontroll med jm så fant hun den, også viste hun meg hvopr jeg skulle kjenne og forklarte hva jeg jkjente etter.

Det er en fastere, hel "ballong" med klar avgrensing, mens resten inni der er mykere ting som glir til siden. Men om man ikke vet hva man leter etter er det vanskeligere å være sikker, sånn frem til den blir større i alle fall.

Jeg har fått litt ekstra på magen jeg også, men det ligger lenger oppe. "kakaotillegget mitt" som er det som får får meg til å se veldig gravid ut når jeg blir oppblåst ligger stort sett fa bukselinningen og til litt over navlen som ei pølse (når jeg ikke er oppblåst, da er hele meg mer som en ballong, det skjer utover ettermiddagen) mens livmoren min er altså enda nedenfor trusekanten min, og DER har ikke jeg så mye ekstra, så der finner jeg den.


Nei jeg tror ikke jeg kjente den i forrige svangerskap, må få en til å vise meg ja. Ja polstringen min begynner også høyere oppe, så er kanskje større mulighet til å kjenne den nå som den ligger så lavt:rolleyes:.
 
Spørr om ikke lege eller jm kan vise deg når du skal på kontroll. Når de har funnet den, og lar deg kjenne der sp vet du hva du kjenner etter og ca hvor du skal finne den. Når den kommer lenger opp blir den jo også større og kraftigere, så jeg regner med å finne den greit da også.
 
Særlig aktuelt for de som har fått barn før vil jeg tro, som vet hva de kjenner etter, og de av oss med termin tidlig i januar, ellers ligger den veldig lavt enda.

Jeg er jo 9+4 og tredjegangs (vel, fjerde gang gravid, men tredje gang kom jeg bare til 5+2 s¨da ble ikke livmoren veldig stor) og da kommer den jo også litt fortere, samtidig som jeg var heldig nok til at jm rundt uke 12 med eldstemann viste og forklarte meg hvordan jeg fant livmoren, så jeg har funnet min fra den var et par cm over symfysen denne gangen, nå er sf målet mitt ca 4-5 cm tenker jeg.

Det er jo litt gøy!

Jeg har en app for å registrere dette selv, men den begynner først i uke 24 så det er jo en eeeeeevighet til!

Vettu, jeg har fundert på dette selv de siste dagene, og jeg troooor jeg kjenner den altså. Er bare 8+0, men så er det bare 6 mnd siden jeg fødte sist... Helt nede ved trusekanten, og sånn rett under navlen, sant? ;)
Spennende! Jeg kjenner uansett at noe vokser i allefall, spesielt godt merkes det når jeg sitter, og bøyer meg fremover... En slags "bump" inni der som presses på :p
 
Tja, navlen min er ca 10 cm over trusekanten,, og livmora mi nedenfor trusekanten, ca 4-5 cm fra symfysen/skambeinet
 
Jeg har ikke kjent den men ser det. Er egentlig ett søkk mellom magen og skambeinet mitt. Men nå er det en fin gjev kul på hele magen fra skambeinet. Hehe
 
Hmm... tror jeg kjenner noe, men er ikke sikkert, og den sitter i så fall så dypt enda at det ikke er så mye å kjenne. Men om en uke eller to blir den vel kanskje mer tydelig?! Skal spørre når jeg er på kontroll, for det er jo ganske spennende :D
 
Ja, kjenner så vidt i den:)
 
Jeg kjenner den godt over skambenet. Har ikke målt hvor langt opp den går, men synes den var litt stor. :D
 
Back
Topp