Sier barnet noe?

Sammenligner meg og sambo, slik som BMC ift å snakke. Jeg var hjemme med eldste i denne alderen, vesla er hjemme med pappaen.
Men er ikke du hjemme da? :)
Barn er forskjellige. At hun ikke har så mye språk nå betyr jo ikke at hun blir dyslektiker når hun blir større :P
Jeg har to søsken og vi utviklet oss alle forskjellige. Jeg var tidlig ute motorisk og snakket flytende ved to års alder. Søstra mi var "treig" i forhold til meg, men det ble da språkøre av henne og...

Men er ikke du hjemme da? :)
Barn er forskjellige. At hun ikke har så mye språk nå betyr jo ikke at hun blir dyslektiker når hun blir større :P
Jeg har to søsken og vi utviklet oss alle forskjellige. Jeg var tidlig ute motorisk og snakket flytende ved to års alder. Søstra mi var "treig" i forhold til meg, men det ble da språkøre av henne og...

Nei jeg prøver å holde meg unna, av forskjellige grunner som skrevet tidligere på skjult forum. Han er i pappaperm, jeg er sykemeldt, da skal vel egentlig ikke jeg være med henne.

Har aldri sagt hun blir dysletiker, wtf har det med saken og gjøre? Alle unger begynner å snakke før eller senere, og hvordan det blir når de blir voksne har ingenting med saken å gjøre. Men pga mange fordeler så ønsker jeg å legge til rette for språkutvikling tidlig. Språkferdigheter ser jeg kan påvirke toåringer på mange måter. Og det er ingen tvil om at stimuli påvirker. Vi har alle forskjellige ting vi synes er viktig med ungene våre, jeg synes dette er viktig. Men ser det har blitt litt anderledes denne gangen ift sånn jeg ønsker det.

hun sier gjerne "takk takk" både når hun skal ha en ting og gi en ting, ellers er det
da da = hade
hei hei

av å til en sjelden gang kan vi høre henne si pappa, å tror jeg har hørt henne si mamma en gang eller to.
men hun snakker MASSE babyspåk, å synger en hel del, å gjerne høyt. hehe
men hun var tidlig på så mye annet, så tenker ikke så mye på at hun ikke sier så mye.
eldste bror var på samme måte, tror ikke han lo høyt før han var nærmere 8 mnd. en stille og alvorlig liten gutt, som nå er i full fart med spilopper og fantestreker, å jeg elsker det!! hehe
samme med lille tusta, masse fantestreker, og ei lita askepott som elsker å sitte i asken som kommer av ovnen, og i de største sølepyttene. kjempe gøy å hjelpe til med både bretting av klesvask og plante blomster og lage middag. selv om hun var lita da hun kom, vokste hun seg til den med størst personlighet:) <3

Han sier:
Pappa
Mina
Hadet bra
Takk takk

Ikke så mye enda, men er jo stadig noe nytt:)

Er noen hele tiden, men ikke veldig klar tale på de ordene han kan da. Disse klarer jeg å høre da:
Der/Der da?
Hææ ;)
Ka da? (Hva da/der?)
Tittit/tittei

Borte
Hade
Mamma & pappa
Nei
Bamse

Når vi spør hva diverse dyr/ting sier han
Bæ til sauen
Mø til kua
Nøff til grisen
Brrrrrrr til bilen og rumpa :p
Ihihihi til hesten
Kvakk til anda

Det jeg kommer på:)
Må legge til;
Takk og tadda - som i når han klarer noe eller overrasker og sier råfornøyd "tadda" etterpå:p

Jeg lo godt av snapen med "hva sier rompa?" "Brrrrrrrrrr" :D
Hhahaha:D lo lenge etterpå jeg og ja! Noe han hadde fanget opp etter besøk hos besteforeldrene sine, hvem som har lært han aner jeg ikke:p

• Liker
Reactions: BMC
Nei jeg prøver å holde meg unna, av forskjellige grunner som skrevet tidligere på skjult forum. Han er i pappaperm, jeg er sykemeldt, da skal vel egentlig ikke jeg være med henne.

Har aldri sagt hun blir dysletiker, wtf har det med saken og gjøre? Alle unger begynner å snakke før eller senere, og hvordan det blir når de blir voksne har ingenting med saken å gjøre. Men pga mange fordeler så ønsker jeg å legge til rette for språkutvikling tidlig. Språkferdigheter ser jeg kan påvirke toåringer på mange måter. Og det er ingen tvil om at stimuli påvirker. Vi har alle forskjellige ting vi synes er viktig med ungene våre, jeg synes dette er viktig. Men ser det har blitt litt anderledes denne gangen ift sånn jeg ønsker det.
Det var bare satt på spissen kjære deg. Skjønner at det er viktig for deg, men prøver bare å få frem budskapet om at barn utvikler seg forskjellig og at det ikke nødvendigvis har noen negativ effekt senere. Hun har jo vært tidlig ute med mye annet så skjønner ikke helt hvorfor du er så stressa med det. Plutselig løser hun koden :)

Back
Topp