Vært hos legen..

Oppblåst og stor mage er vi mange som har, ca alle.

Det et ikke vanlig å få ul pga "frykt for tvillinger" uten god grunn, men noen leger er met velvillige enn andre. Og noen var bedre grunn til p tro det eller ei. Vi andre får betale for ul hos privatpraktiserende gyn, det lar seg også gjøre.

Joda det er sant det :) Men jeg er undervektig og klarer ikke å legge på meg, men nå har jeg lagt på meg 1 kg alt, så legen var helt enig i at dette måtte sjekkes med tidlig ul pga jeg har veldig mange tvillinger i familien :) Ja jeg trodde at han skulle sende henvisning opp til gyn klinikken her, men han sendte til sykehuset.

Joda det er sant det :) Men jeg er undervektig og klarer ikke å legge på meg, men nå har jeg lagt på meg 1 kg alt, så legen var helt enig i at dette måtte sjekkes med tidlig ul pga jeg har veldig mange tvillinger i familien :) Ja jeg trodde at han skulle sende henvisning opp til gyn klinikken her, men han sendte til sykehuset.
Ja, det er helt fint at du fikk, men vi kan ikke alle forvente å få det.

Jeg har en helt irrasjonel tanke om at der er to. Den eneste "slektningen" med tvillinger er at min manns tante har eneggede tvillinger så det kan vi slett ikke arve. Det et ingen grunn til å tro det, jeg bare har den tanken.

Men jeg skal på ul hos gyn jeg har gått hos i morgen så da ser vi.

Ja kan trygt si at det ligger tvillinger til familien da ja :p Åååh, sær lege ja, det er kjipt :( Å det er såpass ja :D Mamma sa det på fredag hun, at da var jeg like stor som jeg var når jeg var 12 uker på vei med guttungen, og da var jeg bare 4+0 :p
Mhm:p Ja, hun er stort sett grei, men hender seg hun har sine dager der humøret ikke et på topp, kan man si;) Jepp, har ikke sjans til å skjule det jeg nå:p Oioi, det var da voldsomt:D

Ja, det er helt fint at du fikk, men vi kan ikke alle forvente å få det.

Jeg har en helt irrasjonel tanke om at der er to. Den eneste "slektningen" med tvillinger er at min manns tante har eneggede tvillinger så det kan vi slett ikke arve. Det et ingen grunn til å tro det, jeg bare har den tanken.

Men jeg skal på ul hos gyn jeg har gått hos i morgen så da ser vi.

Nei det er sant. Jeg hadde som sagt regnet med at henvisningen ville gå til gyn klinikken her, da hadde jeg bare fått litt redusert pris pga henvisningen. Og jeg vet at ikke alle får det heller, bare glad for at jeg fikk det nå :)

Oi da blir det jo spennende å se på ul i morgen da :) Om det bare er en eller om tanken din er rett :)

Jeg har vært ca like stor ved 5 og 12 uker hver gang, første gangen oppblåst med vann og luft, andre gangen babymage.

Mhm:p Ja, hun er stort sett grei, men hender seg hun har sine dager der humøret ikke et på topp, kan man si;) Jepp, har ikke sjans til å skjule det jeg nå:p Oioi, det var da voldsomt:D

Uff, kjedelig med sånne leger ;) Men bra at hun stort sett er grei da :D Heheh, nei er ikke så lett å skjule det når man blir så oppblåst nei :P Men jeg har funnet ut at jeg kan gå med mammagenserene mine, for da syns det ikke så godt :P

Jeg har også en litt sær lege. Noen som vet om jordmor på helsestasjonen kan henvise til tidlig ul?

Uff, kjedelig med sånne leger ;) Men bra at hun stort sett er grei da :D Heheh, nei er ikke så lett å skjule det når man blir så oppblåst nei :p Men jeg har funnet ut at jeg kan gå med mammagenserene mine, for da syns det ikke så godt :p
Ja, merker det liksom ned en gang hun roper deg opp om det er en god eller dårlig dag:p Oh no;) Har ikke igjen store klær nesten jeg!:p Gav bort det meste i L/XL/XXL da jeg slanka meg, så nå er det i grunnen bare S og M i skapet:D Fint egentlig, men dumt akkurat nå;)

Ja :) Det skal jeg gjøre vet du ;) Fikk positiv test 10 dpo, men veldig positiv og positiv digital 11 dpo :)
Oi hva skal jeg si da!!!? Fikk jo positiv i dag! 9 dpo! Har flerlinger i familien, men tror de stammer fra inngifte gener og ikke direkte til meg ;)

Mest sannsynlig er det bare en i magehuset ditt, men skulle der være to så går nok det fint også :)

Ja, merker det liksom ned en gang hun roper deg opp om det er en god eller dårlig dag:p Oh no;) Har ikke igjen store klær nesten jeg!:p Gav bort det meste i L/XL/XXL da jeg slanka meg, så nå er det i grunnen bare S og M i skapet:D Fint egentlig, men dumt akkurat nå;)

Å det er såpass ja :P Ja da legger man fort merke til det :P Heheh, det skjønner jeg jo ;)

Oi hva skal jeg si da!!!? Fikk jo positiv i dag! 9 dpo! Har flerlinger i familien, men tror de stammer fra inngifte gener og ikke direkte til meg ;)

Mest sannsynlig er det bare en i magehuset ditt, men skulle der være to så går nok det fint også :)

Oi det var tidlig :D Ahaa :)

Ja håper at det bare er en, men har også begynt å tenke positiv i tilfelle det er to inni der :)

Oi såpass ja! Skal du be om tidlig ul eller? :) Takk det samme ;)
mulig.. jeg får se... sist jeg var gravid så hadde jeg endel småblødninger.. og har allerede hatt det jeg trodde var mensen... så hvis det kommer no mer skal jeg ha ul! De er kjempe ålreite her så da blir jeg sendt rett dit i så fall;)

mulig.. jeg får se... sist jeg var gravid så hadde jeg endel småblødninger.. og har allerede hatt det jeg trodde var mensen... så hvis det kommer no mer skal jeg ha ul! De er kjempe ålreite her så da blir jeg sendt rett dit i så fall;)

Ahaa, skjønner :) Men kjekt at du blir sendt rett dit da, hvis det skulle være noe :)

Og til info om tvillinger; det er kun fra morsside og to eggede tvillinger som er arvelig! Alt annet er tilfeldig :) det at kvinnen slipper to egg er det som kan gå i arv, men hvorvidt egget deler seg til eneggede er kun tilfeldig. At det er tvillinger i farsslekt, har altså ingenting og si i fht hvorvidt event du får tvillinger :)

Derfor har jeg absolutt ingen arvelighet (altså, min manns tante har eneggede tvillinger. Nada arvelighet) så jeg vet at tanken i mitt hode er uten noe reelt grunnlag

Så jeg kommer til å se en reke med hjerteslag i morgen

Back
Topp