Er reglene fremdeles slik at hvis man f.eks føder uke 37 mister man 3 uker permisjon, 38 - 2 uker osv? Fødte 38+4 forrige gang og mistet 10 dager av permisjonstiden...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men du får alle dagene etter permisjonen da.. Jeg mistet dager hjemme med babyen fordi jeg fødte etter termin sist.. Synes personlig det er værre å miste dager etter permisjon med babyen enn de ukene før som likevel kun er forbeholdt mor..Oi det har ikke jeg tenkt på, jeg fødte jo 36+4 nå.
3 uker av fødselspermisjonen må avvikles før termindato. Dersom du føder for eksempel 1 uke før termin, vil permisjonen din bli 1 uke kortere.
Du vil ikke "miste" tid sammen med barnet, det går kun ut over den obligatoriske "ventetiden" før fødselen. Men du må altså tidligere tilbake i jobb enn om du føder på termindato eller etter termin.
Sitat - NAV
![]()
Ja det virker mer logisk. Man kan jo ikke jobbe de overtidsdagene liksom.. Så da begynner man med permisjonen før man egentlig har "rett" på den fordi man ikke har født enda. Virker for meg veldig logiskMan mister jo dager når man føder etter termindatoen! For man får ikke tilbakeført dagene man går over termin.. Slik som man mister om
Man får før.. Føder man ei uke over termin går det av permisjonsdagene etter termin.. Ergo mister man dager med barnet.... Erfart selv.... Man må ikke tidligere tilbake på jobb slik man må om man føder før termin det er sant.. Men det blir likevel færre dager med barnet..