*** IKM uke 21 ***

Falsk strek har jeg aldri opplevd; men jeg hadde hcg i kroppen i 6 måneder etter min MA, så de svake strekene var der både før og etter EL, og ble aldri sterke. :)

Det er mange som ikke vet at man kan ha hcg på 4 uten å være gravid, og da får man svake streker på disse testene her. Og det er jo ikke falskt, man har jo hcg i kroppen, det er bare ikke fordi man er gravid. Derfor tenkte jeg at det var kjekt med den tråden jeg linket til - da kan man se hvor sterk streken skal være for at hcg skal være over et greit nivå. :D

Jeg har vært gravid 5 ganger (aborter alt sammen) og prøvd i to år, så jeg har vel brukt ca 1000 tester. ;)
Var veldig greit med den linken. Uff så leit å høre at du har mistet så mange ganger :( Håper det snart klaffer og at spiren sitter i 9 mnd!!

Det er ikke så rart at du ikke ser en strek,FOrdi det er en negativ test :)
Men ville bare teste om noen "så" en strek og det var det.
Det du kan skimte her er det hakket som er der fargestoffet kommer viss du har positiv test.Men synes dette er ett godt eksempel på hvordan man kan lure seg selv med redigering.
Da var det jammen godt jeg ikke så noe :D Så jo ikke noe når du redigerte heller så jeg har veldig øyne for å se strekene uansett hvor svake de er.

Da var det jammen godt jeg ikke så noe :D Så jo ikke noe når du redigerte heller så jeg har veldig øyne for å se strekene uansett hvor svake de er.
Testene mine er så blendahvite at jeg får vondt i øya. Var i utgangspunktet positiv til denne pp'en men nå har jeg mista trua :(

Du må ikke miste tro kjære deg, det er jo fremdeles tidlig å si noe. Har du noen symptomer?
Nei ingen symptomer bortsett fra svake mens murringer. Trur tanta gjør seg klar :) har vært kvalm denne uka men jeg sliter med mye magesyre og tar medisin mot det så spørs om medisinen min ikke funker så godt lenger.

Nei ingen symptomer bortsett fra svake mens murringer. Trur tanta gjør seg klar :) har vært kvalm denne uka men jeg sliter med mye magesyre og tar medisin mot det så spørs om medisinen min ikke funker så godt lenger.
Hvor lenge har dere prøvd? At ikke den dumme tanta bare kan holde seg langt borte!!

Var veldig greit med den linken. Uff så leit å høre at du har mistet så mange ganger :( Håper det snart klaffer og at spiren sitter i 9 mnd!!

Takk! :) Vi skal i gang med IVF nå snart, så vi prøver på egenhånd mens vi venter på vår tur i køen, men begynner jo egentlig å tro at vi trenger mer hjelp. :) Håper jo litt allikevel da. :p

Hvor lenge har dere prøvd? At ikke den dumme tanta bare kan holde seg langt borte!!
Vi har ikke prøvd lenge bare 4 pp, men første pp ble mislykka da legen min ikke fikk ut spiralen. Vet det ikke er lenge, men når man er 40 har man ikke så mye tid. Så neste mnd skal jeg sjekke egg beholdningen, eggstokkene og progesteron nivået.

Takk! :) Vi skal i gang med IVF nå snart, så vi prøver på egenhånd mens vi venter på vår tur i køen, men begynner jo egentlig å tro at vi trenger mer hjelp. :) Håper jo litt allikevel da. :p
Det er godt at det er hjelp å få og skjer det på egenhånd så er det en bonus :) Min søster har en nydelig IVF prins på 7 år og lillebroren på 6 år kom som en overraskelse uten å prøve :D

Vi har ikke prøvd lenge bare 4 pp, men første pp ble mislykka da legen min ikke fikk ut spiralen. Vet det ikke er lenge, men når man er 40 har man ikke så mye tid. Så neste mnd skal jeg sjekke egg beholdningen, eggstokkene og progesteron nivået.
Uff en blir veldig utålmodig og da føles hver eneste pp som en evighet :( Har du barn fra før?

Uff en blir veldig utålmodig og da føles hver eneste pp som en evighet :( Har du barn fra før?
Ja er ikke noe synd på meg da jeg har 3 jenter på 16,18 og 2,5 år. Men vil gjerne at vesla skal ha ett jevnaldrende søsken da begge storesøstrene flytter ut til høsten og da blir hun jo nesten som Enebarn.

Har hatt svake svaaaake streker da jeg har vært gravid, derfor har jeg troa nå og, er jo en grunn for det! :) fikk svake streker som kun jeg så og var gravid, endte på 5+3, men allikevel...

Forrige gang var ikke streken sterk på 17-18 dpo! Så jeg kommer i hvert fall til å hoppe av glede om jeg får en svak ;)
Andre ganger er de jo heelt kritthvite!
Men som sagt, jeg har jo aldri opplevd skyggestreker selv. Forstår at en kan være litt mer skeptisk da.

Ja er ikke noe synd på meg da jeg har 3 jenter på 16,18 og 2,5 år. Men vil gjerne at vesla skal ha ett jevnaldrende søsken da begge storesøstrene flytter ut til høsten og da blir hun jo nesten som Enebarn.
Ser den. Jeg har også ei på 7 og ei på snart 2 og kjenner veldig på deg at jeg vil at de minste iallefall skal være tette så de har glede av hverandre. Jentene har glede av hverandre for all del, men med 5,5 år imellom så sier det seg selv at de har forskjellige interesser :)

Jeg tok en test i dag. Egentlig er det jo altfor tidlig å teste siden jeg er 8-10 dpo, men siden jeg reiser til syden i natt og blir borte 1 uke, så tenkte jeg at det var greit å ta en test siden jeg ikke har planer om å teste der nede. Vanligvis så tester jeg ikke før rundt IKM.
Jeg syntes at jeg kanskje kunne skimte noe svakt på testen, men jeg ble enig med deg selv om at det bare var en ønsketekning. Noen timer etterpå tok jeg en titt på testen før jeg kastet den i søpla. Da var det en tydelig strek der. Jeg vet at en strek som kommer lenge etterpå ikke telles, men det er nå litt spennende likevel. Mine pleier alltid å være like hvite mange timer etterpå. Krysser fingrene for at det er noe.......

Nei det var kødd å :)
Mulig jeg har dårlig humor, eller har fått litt tidlig pms, men syns det der var litt smakløst. Er fryktelig mange her inne som har drømt og håpt i måneds- og årevis, og svake streker er faktisk håp, selv om de kanskje er innbilte. For noen er det håpet (som oftest blir knust) faktisk noe som gjør at de holder ut. For andre er det motsatt.

Jeg tok en test i dag. Egentlig er det jo altfor tidlig å teste siden jeg er 8-10 dpo, men siden jeg reiser til syden i natt og blir borte 1 uke, så tenkte jeg at det var greit å ta en test siden jeg ikke har planer om å teste der nede. Vanligvis så tester jeg ikke før rundt IKM.
Jeg syntes at jeg kanskje kunne skimte noe svakt på testen, men jeg ble enig med deg selv om at det bare var en ønsketekning. Noen timer etterpå tok jeg en titt på testen før jeg kastet den i søpla. Da var det en tydelig strek der. Jeg vet at en strek som kommer lenge etterpå ikke telles, men det er nå litt spennende likevel. Mine pleier alltid å være like hvite mange timer etterpå. Krysser fingrene for at det er noe.......
Så spennende. God tur så krysser vi fingrene for positiv test når du er hjemme igjen :D

Back
Topp