Baby nekter å spise

Desbaby17

Andre møte med forumet
Jenta vår på 5 uker ville plutselig ikke ta pupp igår, jeg har drevet å vendt henne av brystskjold og igår var første dagen der vi ikke brukte skjold hele dagen. Så plutselig på kveldstid igår når jeg merket at hun var sulten og skulle legge henne til brystet ble hun HYSTERISK, aldri hørt henne skrike sånn :( hun nektet å spise, prøvde med og uten skjold. Hver gang jeg la henne til begynte hun bare å skrike. Så endte opp med å pumpe og prøve å gi henne flaske, det tok hun uten noen problem!
Idag har hun tatt pupp med skjold i hele dag, men så plutselig nå når kvelden kom er det påan igjen!
Jeg blir så frustret, er helt forferdelig å se henne slik. Og hun er jo så grådig sulten stakkar, smatter å spiser på fingrene sine. Er det noen som har vært borti noe som dette før? Er helt fortvilet her :(

Hun har ikke låsninger da? Som gjør at det er vondt å ligge ved puppen?

Jeg har ikke nok melk til å fullamme, men pleier å amme litt før hver mating med flaske. Men de gangene Tuva er for sulten kan jeg bare glemme å amme henne. Da blir hun hysterisk slik du beskriver, og antageligvis er det fordi det kommer for lite melk eller det kommer for sakte i forhold til når vi mater henne med flaske. De gangene hun er "passe" sulten, har hun derimot mer tålmodighet og kan ligge en god stund og suge og kose seg.

Vil tro at babyen din kanskje fikk ut mer melk av gangen med skjold, så kan det være det som gjør det? At det tar litt mer tid uten skjold og at hun kanskje har vært ekstra sulten og utålmodig på kvelden??

Det er jo tidlig etter som at babyen din er fem uker, men kan det hende at du har fått mensen/eggløsning igjen? I så fall kan det være brystvegring. En venninnes baby fikk plutselig det over natten (babyen var da to måneder) men tok som din flaske når hun hadde pumpet seg.

Vel, jeg har mindre melk på kvelden og snuppa her blir hysterisk slik du beskriver. Drar og snur og er il sint, antar det er fordi melka ikke kommer fort nok. Gir en flaske m nan i 19-21 tiden, da slipper vi de rundene og hun tar pupp igjen ved mudnatt(med nok melk). Så antar det kan være slik for deg også?

Vel, jeg har mindre melk på kvelden og snuppa her blir hysterisk slik du beskriver. Drar og snur og er il sint, antar det er fordi melka ikke kommer fort nok. Gir en flaske m nan i 19-21 tiden, da slipper vi de rundene og hun tar pupp igjen ved mudnatt(med nok melk). Så antar det kan være slik for deg også?
Slik er det her noen kvelder. Vært en 4-5 kvelder pã litt over 6 uker så ikke så ofte. De gangene har jeg og gitt litt mme i flaske for å så gi pupp igjen rett før jeg legger meg

Dette har jeg også opplevd med mine, ikke minstemann foreløpig.

Sånn er det her også, det er helt pyton. Armene går som propeller og han kaver og sliter. Heldigvis har jeg en tålmodig baby som greier seg sånn noenlunde med kos en times tid før jeg får fylt opp, men det er skikkelig stress - også skal det liksom ikke være stress heller da!! :p

Det er akkuratt slik her og ja, bare jeg nærmer meg henne med puppen blir hun illsint. Hun har ikke vært sånn før nå, er så merkelig at hun plutselig snur om og nekter mat. Hun har vært skikkelig matvrak til nå :) Inatt våknet hun kl 02, og da tok hun pupp, men når hun våknet igjen kl 04, nektet hun pupp igjen, og da hadde jeg MYE melk. Skjønner ikke helt dette her jeg :(

Det er jo tidlig etter som at babyen din er fem uker, men kan det hende at du har fått mensen/eggløsning igjen? I så fall kan det være brystvegring. En venninnes baby fikk plutselig det over natten (babyen var da to måneder) men tok som din flaske når hun hadde pumpet seg.

Kunne jo selfølgelig ha vært det, men da skulle hun vell ha nektet pupp på dagtid og? Er så rart at det kun er på kveldstid. Men håper det bare er noe så enkelt som det, å at det ikke er hun som er lei pupp og kun vil ha flaske fremover.

Dette har jeg også opplevd med mine, ikke minstemann foreløpig.

Så godt å høre at det er flere som har vært borti det samme :) Det er helt fælt når det står på! Var det bare en periode det var sånn med dine? Eller var det sånn hele tiden? Håper virkelig det går fort over :)

Så godt å høre at det er flere som har vært borti det samme :) Det er helt fælt når det står på! Var det bare en periode det var sånn med dine? Eller var det sånn hele tiden? Håper virkelig det går fort over :)
Bare en periode :)
Håper det går fort over for dere og!

Jenta vår på 5 uker ville plutselig ikke ta pupp igår, jeg har drevet å vendt henne av brystskjold og igår var første dagen der vi ikke brukte skjold hele dagen. Så plutselig på kveldstid igår når jeg merket at hun var sulten og skulle legge henne til brystet ble hun HYSTERISK, aldri hørt henne skrike sånn :( hun nektet å spise, prøvde med og uten skjold. Hver gang jeg la henne til begynte hun bare å skrike. Så endte opp med å pumpe og prøve å gi henne flaske, det tok hun uten noen problem!
Idag har hun tatt pupp med skjold i hele dag, men så plutselig nå når kvelden kom er det påan igjen!
Jeg blir så frustret, er helt forferdelig å se henne slik. Og hun er jo så grådig sulten stakkar, smatter å spiser på fingrene sine. Er det noen som har vært borti noe som dette før? Er helt fortvilet her :(
Kan jeg spørre om hvor lenge du brukte brystskjold og hvordan du gjorde det med avvenning? Lillen her er nå 9 dager og vi har brukt brystskjold siden starten. Prøver nå litt uten og det går bra så lenge han ikke er supersulten. Da blir han helt desperat når han ikke får godt tak med en gang og jeg ender med å bruke brystskjoldet likevel. Vil gjerne ha tips:)

Kan jeg spørre om hvor lenge du brukte brystskjold og hvordan du gjorde det med avvenning? Lillen her er nå 9 dager og vi har brukt brystskjold siden starten. Prøver nå litt uten og det går bra så lenge han ikke er supersulten. Da blir han helt desperat når han ikke får godt tak med en gang og jeg ender med å bruke brystskjoldet likevel. Vil gjerne ha tips:)
Det hjelper ikke om du klemmer brystvorta litt flat, altså former den litt med hånden? Hva om du prøver å pumpe litt på forhånd slik at brystvorta blir litt dratt ut på en måte? Evt om du begynner å amme med skjold og tar det vekk etter at melka har begynt å strømme.

Jeg brukte brystskjold fast i starten med eldstemann, men klarte etter hvert å slutte med det (men det er nesten 7 år siden så jeg husker ikke detaljert hvordan vi sluttet).

Her hadde vi brukt brystskjold i 4-5 uker før vi prøvde å begynne avvenning, angrer på at jeg ventet så lenge. Men jeg begynte rett og slett sånn som sequinita skrev over her, at jeg formet brystet "spissere" med hendene. Det funket best for oss å tilby bryst uten skjold først, for når hun var skikkelig sulten og suttebehovet var størst, tok hun tak i hva som helst :p men det tok ca 1 uke før vi hadde hele dager uten skjold.

Det ble ikke bedre, det forsatte slik i noen dager, og jeg følte jeg ikke fikk i henne nok mat,merket også at hun var litt slimete og tett. Så tok henne med til legen, og det viste seg hun hadde rs-virus! Ble innlagt på sykehuset samme dag, så da ble det mating med flaske siden det var lettere for henne. Stakkars liten, hun er heldigvis helt frisk igjen nå <3 Etter det har hun kun tatt flaske, så nå driver jeg å pumper døgnet rundt for å kunne gi henne morsmelk :)

Back
Topp