gutt09jente11
Forumet er livet
Men hvor? Det er jo ikke dører til baksetet. Må jo ta ned stolryggen foran...
Her er det bilde som jeg fant på nettet.
To bakovervendte i en bil uten dører i baksetet.
http://www.elbil.no/wiki/PSA:Sikring_av_barn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men hvor? Det er jo ikke dører til baksetet. Må jo ta ned stolryggen foran...
Hva er galt med den sammenligningen?For en sammenligning...
Jeg kjøpte nå en svært pent brukt, 2 år gammel Britax TWE for 400kr. Den hadde stått i besteforeldrenes bil og så ny ut. Den skal vi ha som reservestol da, men hun kan sikkert sitte bakovervendt i den til hun er 6 vil jeg tro (lita og sped jente).Jeg hadde alt det der når jeg var 25 jeg.. Man bør jo ha råd til å sikre barna sine, jeg synes ikke dårlig råd er god grunn til å la barna sitte usikkert i bilen.
Linken funker ikke pga en smily som dukker opp midt iHer er det bilde som jeg fant på nettet.
Ser veldig upraktisk ut. Men man blir vel vant til det. Glad jeg har en bil med fire dørerHer er det bilde som jeg fant på nettet.
Jeg hadde dog ikke kjøpt brukt fra noen jeg ikke kjente...Jeg kjøpte nå en svært pent brukt, 2 år gammel Britax TWE for 400kr. Den hadde stått i besteforeldrenes bil og så ny ut. Den skal vi ha som reservestol da, men hun kan sikkert sitte bakovervendt i den til hun er 6 vil jeg tro (lita og sped jente).
Så det behøver absolutt ikke å være dyrt å sikre barnet sitt bakovervendt, og den stolen tar virkelig ikke mye plass i bilen.![]()
Ser veldig upraktisk ut. Men man blir vel vant til det. Glad jeg har en bil med fire dører![]()
Linken funker ikke pga en smily som dukker opp midt i![]()
Jeg hadde ingen problem med den forrige linken i alle fall.Så ut som ei annen hadde kommet seg inn, men skal se om jeg får det til.
Jeg spør deg, for virker som om du har hatt de fleste stolerJeg anbefaler Britax MaxWay på det sterkeste! Storebror her på snart 6 fikk plass da lillesøster på snart 4 fikk Max WaySå den anbefaler jeg på det sterkeste!
Er et lett sete også, som er smalt og enkelt å montere. Står som støpt i bilen!Og hun kommer til å sitte bakovervendt til hun er over 5 år tenker jeg, for har GOD plass enda, både på selene og føttene har hun jo hvor hun vil
Ellers kan du se på:
Maxi Cosi Mobi
Britax TWE
Britax Multi Tech
Axkid MiniKid
Besafe Izi Plus (dog det er stort også, men mulig det passer i bilen)Har det til han på 7 mndr, sitter som en konge!
Dette er seter som beltemonteres, da er de lettere å justere i bilen, og barnet får ofte bedre plass!Lykke til med prøving!
![]()
Jeg for min del tenker at man kjøper heller brukt, sjekker at isoporen etc er helt og beholder barnet bakovervendt så lenge som mulig i stedenfor å på død og liv (bokstavelig talt) skal kjøpe et nytt og dyrt sete for så å ha en 2-åring forovervendt.Jeg hadde dog ikke kjøpt brukt fra noen jeg ikke kjente...
Jeg spør deg, for virker som om du har hatt de fleste stoler![]()
Vet du forskjellen på Besafe I-size og Besafe Plus? Annet enn isofix og vektgrense liksom?
Vi har Izi Combi x3 nå, og et hav av plass i Peugeoten. Men er redd den vil bli for kort i ryggen før ungen er klar for å snus.
Elsker Besafe og vurderer å bytte i en av de andre modellene, men kun dersom de kan justeres høyere opp på ryggen enn x3![]()
Jeg spør deg, for virker som om du har hatt de fleste stoler![]()
Vet du forskjellen på Besafe I-size og Besafe Plus? Annet enn isofix og vektgrense liksom?
Vi har Izi Combi x3 nå, og et hav av plass i Peugeoten. Men er redd den vil bli for kort i ryggen før ungen er klar for å snus.
Elsker Besafe og vurderer å bytte i en av de andre modellene, men kun dersom de kan justeres høyere opp på ryggen enn x3![]()
Hvis man har råd til et svindyrt nytt sete, hvorfor skulle man kjøpe et brukt?Jeg for min del tenker at man kjøper heller brukt, sjekker at isoporen etc er helt og beholder barnet bakovervendt så lenge som mulig i stedenfor å på død og liv (bokstavelig talt) skal kjøpe et nytt og dyrt sete for så å ha en 2-åring forovervendt.
Et svindyrt sete til flere tusen blir litt bortkastet dersom man snur et lite barn feil vei.
Har man dårlig økonomi og ikke råd til å kjøpe nytt sete for å beholde barnet bakovervendt lenge nok, så er pent brukt bakovevendt et godt alternativ spør du meg. Det kan spare barnets liv.
Hun er bare 2.5 og vi er enda ikke på maks på høydejusteringa men vil tro at innen et år et gått så kan det hende setet er for knapt. Hun er også veldig sped, bare 13 kg. Så er sikkert ikke over 18 kg før 4-5 år, men man vet jo aldri.BeSafe izi Plus går opp til 25 kg, og den er nok lengre i ryggen enn BeSafe Izi Combi x3, vi har begge. I tillegg er det mye bedre hvilestilling.
Izi Kid I-size har isofix ja, og går da bare til 18 kg, denne har også bedret liggestilling.
Isofix stolen tar sikkert også mer plass i bil.
Jeg ville vurdert Britax MaxWay om det er litt trangt nå, det er en stol der storebror her på 117 cm og snart 6 år fikk plassDen er mye "nettere" enn BeSafe.
Det som har vært tema her er vel at mange kjøper svindyre store seter, som de etterpå finner ut tar for mye plass i bilen og dermed snur barna for tidlig i stedet for å kjøpe et annet bakovervendt fordi det er dyrt. Da kan man heller vurdere å få tak i et pent brukt sete til en billigere penge, for å sikre barna sine best mulig lengst muligHvis man har råd til et svindyrt nytt sete, hvorfor skulle man kjøpe et brukt?jeg har et dyrt sete jeg, men hun sitter allikevel bakover. At setet er dyrt betyr ikke automatisk at ungen sitter fremover da
![]()
Jeg brukte det kun som eksempel i tilfeller der hvor folk mener de ikke har råd til en stol som passer i bilen slik at barnet kan sitte bakovervendt, nettopp fordi de først har gjort "bomkjøp" med en stor stol og så ikke har råd til å bytte den ut men velger heller å snu fordi de mener det tar mindre plassHvis man har råd til et svindyrt nytt sete, hvorfor skulle man kjøpe et brukt?jeg har et dyrt sete jeg, men hun sitter allikevel bakover. At setet er dyrt betyr ikke automatisk at ungen sitter fremover da
![]()
Hun er bare 2.5 og vi er enda ikke på maks på høydejusteringa men vil tro at innen et år et gått så kan det hende setet er for knapt. Hun er også veldig sped, bare 13 kg. Så er sikkert ikke over 18 kg før 4-5 år, men man vet jo aldri.
Elsker Besafe nettopp pga hvilestillinga, kjekt når man kjører mye langt og ungen sover endel i bil
...spørs om det ikke blir bytte til Plus da...til mannens store fortvilelse
![]()
Tar det lengre tid å montere beltestol enn isofix? Stolen flyttes MYE inn og ut av bilen vår...
DET var mitt poeng også!Det som har vært tema her er vel at mange kjøper svindyre store seter, som de etterpå finner ut tar for mye plass i bilen og dermed snur barna for tidlig i stedet for å kjøpe et annet bakovervendt fordi det er dyrt. Da kan man heller vurdere å få tak i et pent brukt sete til en billigere penge, for å sikre barna sine best mulig lengst mulig![]()
Er ikke så ille å flytte når man har gjort det noen gangerHun er bare 2.5 og vi er enda ikke på maks på høydejusteringa men vil tro at innen et år et gått så kan det hende setet er for knapt. Hun er også veldig sped, bare 13 kg. Så er sikkert ikke over 18 kg før 4-5 år, men man vet jo aldri.
Elsker Besafe nettopp pga hvilestillinga, kjekt når man kjører mye langt og ungen sover endel i bil![]()
...spørs om det ikke blir bytte til Plus da...til mannens store fortvilelse
![]()
![]()
Tar det lengre tid å montere beltestol enn isofix? Stolen flyttes MYE inn og ut av bilen vår...