Det overrasker meg..

Det er ikke få som får barn uplanlagt. For mange er det noe som skjer uventet, og man takler det deretter.
Synes fortsatt ikke en sånn holdning eller et sånt utsagn er forståelig. Så klart skal man få lov å få barn selv om "alt", derav økonomien, ikke er "perfekt" på forhånd.

Hvorfor er det irrelevant å trekke inn innbyggerne i India som eksempel, et land som er kjent for å ha en del fattige? Du satte jo nettopp spørsmålstegn på nettopp om folk som ikke har råd til å få barn, burde få det.
Når du kommer med et slikt ekstremt utsagn, synes jeg det er helt innafor å trekke frem et ekstremt eksempel som belyser det du sa.
Eller tenkte du kanskje ikke over rekkevidden av det du sa?

At alle burde kunne sikre barna sine godt nok i bil, er fint å mene, det. Hvis det var dét som var poenget ditt, hadde det holdt lenge å si.
Man trenger ikke å trekke inn at folk ikke burde få ha barn under dårlige økonomiske vilkår. Det er ekstremt snevert å tenke sånn.

Å få barn uplanlagt er vel fortsatt ikke noen unnskyldning for å ikke sikre de ordentlig i bilen? Eventuelt la være å kjøre bil, dersom man ikke har råd til ordentlig barnesikring.

Fattigdommen i India er av en helt annen karakter enn her, og det er norske forhold som diskuteres her. Å være fattig i Norge er (med noen ekstremt få unntak) heldigvis noe helt annet enn å være fattig i store deler av verden. Når man som fattig i Norge har råd til å ha internett bør man også ha råd til å sikre barnet sitt ordentlig i bilen.

Å få barn uplanlagt er vel fortsatt ikke noen unnskyldning for å ikke sikre de ordentlig i bilen? Eventuelt la være å kjøre bil, dersom man ikke har råd til ordentlig barnesikring.

Fattigdommen i India er av en helt annen karakter enn her, og det er norske forhold som diskuteres her. Å være fattig i Norge er (med noen ekstremt få unntak) heldigvis noe helt annet enn å være fattig i store deler av verden. Når man som fattig i Norge har råd til å ha internett bør man også ha råd til å sikre barnet sitt ordentlig i bilen.

Det er egentlig en fornærmelse for fattige i India og bli sammeligner med fattige i Norge :(
Jeg er sikker på at de ville gitt bort alt for å være fattige i Norge og ikke India. Men det er en helt annen diskusjon :o

Jeg har ikke nevnt ett ord om at det er noen unnskyldning. ;)
Jeg kommenterte rett og slett det du sa om at de som ikke har råd ikke burde få barn. Du dro diskusjonen lengre med å stille det spm.
Og når du sier det selv, så ja, fattigdommen ER av en annen karakter. Derfor har man råd å sikre barna likevel. Så hvorfor dra opp at noen ikke burde få barn om de ikke har råd?? (Når de tydeligvis har råd likevel? Da må man jo nevne noen som faktisk liksom ikke har råd, nemlig virkelige fattige mennesker.Så når jeg nevnte India her nå i ste, var jo for å ta deg på ordet når du spurte om de som ikke har råd burde få barn.)

Det er egentlig en fornærmelse for fattige i India og bli sammeligner med fattige i Norge :(
Jeg er sikker på at de ville gitt bort alt for å være fattige i Norge og ikke India. Men det er en helt annen diskusjon :eek:

Ja, det er i grunn ikke en sånn type sammenligning. Se i forrige innlegget mitt til Katta som jeg nettopp postet om hvorfor jeg tok det opp.
Men det er en heeelt annen diskusjon :p (For the record, jeg mener ikke på noen som helst måte at vi har det verre eller likt. For å ha det klart)

Jeg har ikke nevnt ett ord om at det er noen unnskyldning. ;)
Jeg kommenterte rett og slett det du sa om at de som ikke har råd ikke burde få barn. Du dro diskusjonen lengre med å stille det spm.
Og når du sier det selv, så ja, fattigdommen ER av en annen karakter. Derfor har man råd å sikre barna likevel. Så hvorfor dra opp at noen ikke burde få barn om de ikke har råd?? (Når de tydeligvis har råd likevel? Da må man jo nevne noen som faktisk liksom ikke har råd, nemlig virkelige fattige mennesker.Så når jeg nevnte India her nå i ste, var jo for å ta deg på ordet når du spurte om de som ikke har råd burde få barn.)

Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt med i diskusjonen her, men det er altså noen som bruker økonomi som unnskyldning for å ikke sikre barna sine i bil.

En trist, men veldig viktig film som alle burde se! Så heldige de var at det gikk så pass bra, tross alt.

Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt med i diskusjonen her, men det er altså noen som bruker økonomi som unnskyldning for å ikke sikre barna sine i bil.

Jo har fulgt med. Men hvorfor dra opp at noen ikke burde få barn?? Det er det jeg reagerer på. Og det er det jeg har sitert deg på og svart deg på.

Jo har fulgt med. Men hvorfor dra opp at noen ikke burde få barn?? Det er det jeg reagerer på. Og det er det jeg har sitert deg på og svart deg på.

Du må ikke tillegge de du diskuterer med meninger de ikke har.

Ingen som har noen kommentar til denne?

Front facing or Rear facing? Car seat safety TRUE STORY crash test videos: https://youtu.be/Q8gU9zzCGA8

Fører denne videoen til at du tenker deg om en ekstra gang før du snur barnet fremovervendt?

Det er så lenge til mini skal snus at jeg ikke hat noe behov for å tenke så langt uansett ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vil bare nevne en ting, dere som sier at om man ikke har råd til å sikre barna "riktig" i bilen så må man ta buss. Her jeg bor er det barneseter i buss men det er kun beltestoler.. Så da vil dere heller sette en unge på 2 år i beltestol enn fremovervendt ? Spør bare og er ikke ment å være frekk på noen måte :)

Vil bare nevne en ting, dere som sier at om man ikke har råd til å sikre barna "riktig" i bilen så må man ta buss. Her jeg bor er det barneseter i buss men det er kun beltestoler.. Så da vil dere heller sette en unge på 2 år i beltestol enn fremovervendt ? Spør bare og er ikke ment å være frekk på noen måte :)
Ja det ville jeg ha gjort:)

Jeg føler det ville vært å velge mellom pest eller kolera. Glad jeg slipper den problemstillingen.

Jepp, så lenge den 2-åringen var over 15 kg i alle fall. 5-punksele fremover er livsfarlig.

Back
Topp