Det overrasker meg..

Det som har vært tema her er vel at mange kjøper svindyre store seter, som de etterpå finner ut tar for mye plass i bilen og dermed snur barna for tidlig i stedet for å kjøpe et annet bakovervendt fordi det er dyrt. Da kan man heller vurdere å få tak i et pent brukt sete til en billigere penge, for å sikre barna sine best mulig lengst mulig :)
Ikke alle seter er kombiseter da. Er det billigere å da kjøpe et fremovervendt sete da enn å erstatte det gamle setet med et annet bakovervendt?

Ja, det tar jo litt mer tid enn isofix, men hvis dere kjøper to sett forankringseler (om dere bytter mellom biler), så går det fortere.

Men ikke sikkert hun vokser ut av det heller, her satt gutten i BeSafe Izi Combi x3 til han var 4.5 år og 17,8 kg! :) Gikk veldig fint det! :D Så hadde ikke kjøpt nytt nå hvis dere trives med det hun har. :)

Synes kanskje Izi Plus er lettere å montere enn Besafe Izi Cmbi (har begge), da man ikke trenger å "snurre" selene opp i den bøylen foran på Izi Plus.

Du kan jo se litt inne på BeSafe.no side sider, der er det filmer av alle setene når de monteres, veldig grei side.
Hmh, ja, er vel kanskje best å vente og se...dumt å kjøpe nytt nå hvis hun ikke vokser utav det slik som jeg tror ;) :P

Leste på Besafe sine sider, men klarte liksom ikke å finne ut om de andre ble lengre i ryggen. ;) Men da vet jeg iallfall at det er en mulighet dersom det skulle bli aktuelt :D

Jeg brukte det kun som eksempel i tilfeller der hvor folk mener de ikke har råd til en stol som passer i bilen slik at barnet kan sitte bakovervendt, nettopp fordi de først har gjort "bomkjøp" med en stor stol og så ikke har råd til å bytte den ut men velger heller å snu fordi de mener det tar mindre plass :confused:

Poenget var bare at har man dårlig råd og en veldig liten bil så behøver det ikke være dyrt å sikre barnet forsvarlig. ;)
Da må man isåfall ha et kombisete da.

Hmh, ja, er vel kanskje best å vente og se...dumt å kjøpe nytt nå hvis hun ikke vokser utav det slik som jeg tror ;) :p

Leste på Besafe sine sider, men klarte liksom ikke å finne ut om de andre ble lengre i ryggen. ;) Men da vet jeg iallfall at det er en mulighet dersom det skulle bli aktuelt :D

Ja, jeg ville sett an enda ja, så lenge dere trives med setet :) Men finnes MANGE alternativer å velge mellom slik at du kan ha bekovervendt i 4,5 eller 6 år :D Flott du er på riktig side i denne diskusjonen! ;) Så jeg ikke får hjerteproblemer :P

Ikke alle seter er kombiseter da. Er det billigere å da kjøpe et fremovervendt sete da enn å erstatte det gamle setet med et annet bakovervendt?
Nå har jeg ikke begynt å se etter beltestoler enda, men tror de er billigere enn småbarnsstolene, men det kan sikkert noen andre svare på.

Nå har jeg ikke begynt å se etter beltestoler enda, men tror de er billigere enn småbarnsstolene, men det kan sikkert noen andre svare på.
Hvilket sete har dere? :-)

Ja, jeg ville sett an enda ja, så lenge dere trives med setet :) Men finnes MANGE alternativer å velge mellom slik at du kan ha bekovervendt i 4,5 eller 6 år :D Flott du er på riktig side i denne diskusjonen! ;) Så jeg ikke får hjerteproblemer :P
Hahaha :p

Men ja, vi blir å beholde henne bakovervendt så lenge som overhodet mulig. Og vi har heldigvis mulighet til å ta oss råd til å bytte ut til en annen bakovervendt stol dersom det skulle bli nødvendig :)

Selvfølgelig er det unntak, men for de aller fleste i Norge bør dette være fint mulig, jo.

Å trekke inn innbyggere i India er fullstendig urelevant for diskusjonen. Å tillegge meg meninger jeg ikke har er heller ikke god diskusjonsteknikk.

Med alle de mulighetene vi har i Norge bør man klare å sikre ungene sine godt nok i bil, enkelt og greit.

Det er ikke få som får barn uplanlagt. For mange er det noe som skjer uventet, og man takler det deretter.
Synes fortsatt ikke en sånn holdning eller et sånt utsagn er forståelig. Så klart skal man få lov å få barn selv om "alt", derav økonomien, ikke er "perfekt" på forhånd.

Hvorfor er det irrelevant å trekke inn innbyggerne i India som eksempel, et land som er kjent for å ha en del fattige? Du satte jo nettopp spørsmålstegn på nettopp om folk som ikke har råd til å få barn, burde få det.
Når du kommer med et slikt ekstremt utsagn, synes jeg det er helt innafor å trekke frem et ekstremt eksempel som belyser det du sa.
Eller tenkte du kanskje ikke over rekkevidden av det du sa?

At alle burde kunne sikre barna sine godt nok i bil, er fint å mene, det. Hvis det var dét som var poenget ditt, hadde det holdt lenge å si.
Man trenger ikke å trekke inn at folk ikke burde få ha barn under dårlige økonomiske vilkår. Det er ekstremt snevert å tenke sånn.

Ingen som har noen kommentar til denne?

Front facing or Rear facing? Car seat safety TRUE STORY crash test videos: https://youtu.be/Q8gU9zzCGA8

Fører denne videoen til at du tenker deg om en ekstra gang før du snur barnet fremovervendt?

Får ikke sett den når Mini ligger å sover ved siden av meg (og er for sliten til å rikke meg hehe...) men snur han nå uansett ikke før jeg absolutt er tvunget. :)

Back
Topp