Når mannen blir tjukk.. :/

Plomma

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Hva i all verden gjør man når man håper mannen vil gå ned i vekt? Syns han har for mye mage nå og tenner vel egentlig ikke på det! :( *frustrert

Prøv å ta det opp med han på en fin måte. Eventuelt trene sammen? Gå på turer og lage sunne middager sammen? Mye enklere å ta av seg når det er moro :-) han må jo ha motivasjonen til det selv, hvis ikke blir det veldig vanskelig.

Jeg hadde satt pris på om min kjære hadde sagt i fra til meg at jeg begynte å bli rund. Så hva med å si det til han?

Ja enig med deg, men er jo ikke bare bare å si pent at han veier for mye eller har for stor mage :/
Han liker veldig godt å drikke øl og spise potetgull.. Tenkte jeg skulle foreslå helger til det etter påske..

Trene sammen er en utfordring iforhold til at vi ikke har barnevakt og han kommer hjem i femtia fra jobb! Vi pleier å bytte på å trene på kveldene, men har hatt det travelt i det siste! Tømme skapet for snop er ikke noe problem da vi bare har godt i helgene bortsett fra i ferier.

Han vet at han er litt rund, men jeg har alltid prøvd å være støttende, har sagt at jeg elsker han som han er og at han må tenke på helsa. Politisk korrekt :p

Kommer jo an på hva slags type han er, men her sier jeg det rett ut at han har litt mye mage. Men om motivasjonen ikke er der, så er det vel uansett ikke lett da.
Ville nok sagt det til ham. Og de fleste mannfolk skjønner det vel ikke om man pynter på det?

Her er det motsatt! Han er tynn som en pinne og har dårlig ånde fordi han spiser så lite. Han er rett og slett uinteressert i mat! Kan gå hele dagen uten å spise hvis ikke jeg er hjemme eller ikke lager mat. Skulle ønske han kunne legge på seg litt. Syntes ikke det er så pent når voksne menn er syltynne. Han kan godt få litt muskler.

Spør om ikke dere skal kjøpe en juicer så dere kan lage mye juice av sunne råvarer? Det kan hjelpe på motivasjonen.

-Snakke med han om det på en pen måte?
-Foreslå livstilsendring for begge to (for å være teamspillere for hverandre)?
-Hvis du er den som handler, så ikke handle inn snop.
-Hvis han er den som handler (eller dere bytter på), så må dere ta en prat.
-Innføre godtefri.
-Melde dere på en aktivitet dere kan gjøre sammen (painball, fjellklatring, volleyball, svømming osv)

Min mann sier sånn rett ut til meg og hjelper ved behov...

Mannen min å, skyller på at han har er sympatigravid :-P Men et jo pga røykeslutt og alt for mye cola og sjokolade og mye sittestulling. Han har gått opp fra 70 til 90 kg, så han er fornøyd med å ha fått litt extra, men trenger ikke mer, så jeg da ifra at han måtte være forsiktig med å spise så usunt pga helse, sa ikke noe om valken, for den er ikke så stor enda.., ehem

Min har ikke direkte blitt tjukk, men savner sixpacken han hadde når vi ble sammen..

Sambo trente styrke 5-6 dager i uka da vi ble sammen. Da jeg måtte kutte ut treningen på slutten av svangerskapet ble det mer eller mindre slutt for ham og. Og det har blitt erstattet av øl og vin hver eneste helg i stedet, samt alt for store porsjoner mat. Han har lagt på seg over 20 kg, og i tillegg mistet det meste av muskler, så det synes ganske godt.
Jeg føler meg kjip når jeg sier det, men jeg tenner ikke like mye på ham nå lengre, når han har sluttet helt å ta vare på seg selv. Man har flere timer etter at babyen er lagt til å trene, 2-3 dager i uka holder i massevis. Vi har tre hunder, men det er bare jeg som går tur med dem. Det er så mange alternativer, men jeg kommer liksom ikke gjennom til ham. Han sier selv at han er misfornøyd med overvekten, men det er tydeligvis en veldig høy dørstokk å gå over for å gjøre noe med det.
Jeg er heller ikke fornøyd med min egen kropp etter svangerskapet, men med bekkenløsning og ryggproblemer er det veldig lite trening jeg får til. Jeg gjør en del hjemmetrening da, og prøver å passe på å gjøre det når han ser på, men det virker ikke som han blir inspirtert. :p
Vanskelig det her.

Sambo trente styrke 5-6 dager i uka da vi ble sammen. Da jeg måtte kutte ut treningen på slutten av svangerskapet ble det mer eller mindre slutt for ham og. Og det har blitt erstattet av øl og vin hver eneste helg i stedet, samt alt for store porsjoner mat. Han har lagt på seg over 20 kg, og i tillegg mistet det meste av muskler, så det synes ganske godt.
Jeg føler meg kjip når jeg sier det, men jeg tenner ikke like mye på ham nå lengre, når han har sluttet helt å ta vare på seg selv. Man har flere timer etter at babyen er lagt til å trene, 2-3 dager i uka holder i massevis. Vi har tre hunder, men det er bare jeg som går tur med dem. Det er så mange alternativer, men jeg kommer liksom ikke gjennom til ham. Han sier selv at han er misfornøyd med overvekten, men det er tydeligvis en veldig høy dørstokk å gå over for å gjøre noe med det.
Jeg er heller ikke fornøyd med min egen kropp etter svangerskapet, men med bekkenløsning og ryggproblemer er det veldig lite trening jeg får til. Jeg gjør en del hjemmetrening da, og prøver å passe på å gjøre det når han ser på, men det virker ikke som han blir inspirtert. :p
Vanskelig det her.
Da skjønner du problemstillingen, min mann trente også så mye når vi ble sammen. Mye skyldes lange jobbdager, stillesitting, vin, øl, chips og godteri! Etter at vi ble foreldre har det blitt veldig forandret, jeg nevnte senest denne uka at vi må bli sunnere og at jeg vil trene mer. Virker som han er litt demotivert når han når en viss vekt. Kan skjønne det, men det hjelper ikke..

Mannen min å, skyller på at han har er sympatigravid :p Men et jo pga røykeslutt og alt for mye cola og sjokolade og mye sittestulling. Han har gått opp fra 70 til 90 kg, så han er fornøyd med å ha fått litt extra, men trenger ikke mer, så jeg da ifra at han måtte være forsiktig med å spise så usunt pga helse, sa ikke noe om valken, for den er ikke så stor enda.., ehem
Min mann benyttet seg av graviditeten til å spise mye usunt :( ironisk nok datt mine kilo rett av igjen innen noen måneder..

Min mann benyttet seg av graviditeten til å spise mye usunt :( ironisk nok datt mine kilo rett av igjen innen noen måneder..

Jeg syns det er dårlig gjort, for vi må jo være så forsiktig, så syns jeg mannfolka kan det også.

Mannen min ville opp i vekt, men har sagt til han at han kan ikke skryte før det er muskler som tar vekta og ikke bare fett, fir det er greit å ha litt, men det blir ikke no pent når det er valkette, mrn jeg vil heller ikke ha vaskebrett, det blir litt for hardt igjen. Bare vanlig, ikke alle de sofa/cola/kebab kiloene :-P

Vi får det nokk enklere av enn dem nå ja ;)

Prøv å være ærlig eller kødd med det og spør om dere får en baby til snart :p
Fos oss funker ærlighet og humor best.

Om dere har tenkt å skaffe en hund så kunne dere funnet en veldig sprek en, så ordner det seg selv så lenge begge er ivrig med å gå turer :)

Jeg skjønner egentlig ikke problemstillingen. Si det rett ut. Det må vel være greit og være ærlig med sin egen samboer??

Back
Topp