Når mannen blir tjukk.. :/

Alle kan jo ikke slanke seg? Om jeg hadde begynt å slanke meg før jeg ble gravid tror jeg mannen hadde blitt sint på meg. Jeg var syltynn å trengte minst 6 kilo opp på kroppen og dette sa mannen til meg også. At nå er du for tynn, jeg mener man må kunne si slikt til hverandre i er parforhold uten at man blir såret og er for sensitiv :)

Ja tenkte mer på "jeg vil ha en sunn livsstil" mer enn "jeg trenger slanke meg, kan du bli med" om han var se sensitiv.. Fokusere på helsa :)

Jeg spurte mannen min om hvordan jeg skulle i såfall si i fra
"si at jeg nå gå ned i vekt"
Så enkelt.

Tror ikke menn er så avansert som oss kvinner. Fortell hva du føler og tenker:)

Min trente nærmest hver dag da vi møttes. Nå trener han aldri, pga hektisk hverdag og lite barn i hus. Han har gått en god del ned i vekt i muskelmasse, men vi spiser sunt, og i det siste har vi satt av 10-15 min til hjemmetrening på kveldene:) Jeg tar squats og han armhevinger, litt vekter, situps osv. Ser allerde litt resultater og han har fått tilbake litt muskler på armene. Da er jeg flink til å si at han ser bra ut, og at jeg liker når han er sterk osv, så blir han glad og enda mer motivert ;) Gidder ikke si at jeg tenner mindre på han når han er utrent. Han merker jo at jeg tenner mer på han når han har trent litt :) Prøver å holde en fin og positiv tone. Han syntes jo også det er stas at jeg trener litt lår og rumpe, og det er helt greit at han ikke gir meg dårlig selvfølelse med å kommentere at jeg f.eks hadde hatt godt av å strame litt opp. Det er jeg jo klar over selv.

Jeg ga beskjed til gubben en periode han la veldig mye på seg. Hadde håpet han gjorde det samme med meg...
Måtte ta tak i det selv til slutt. :P

Det er veldig mange kule og bra øvelser å ta sammen i stua. Sjekk opp på nettet.

For vår del så har ikke gubben handla inn potetgull eller annet snop på over en mnd da jeg skal gå ned i vekt. Men måtte ta en alvorsprat om det først :P blir en sjelden gang hjemmepoppet popcorn i stedet.

Jeg har sakt det rett ut til min kjæreste og han har allerede gått ned 20kg :) Jeg vil anbefale å forlange at han kutter ut potetgull og øl, men heller kommer seg på trening hver dag :)

Back
Topp