Vekt på mammaer

Junie

Glad i forumet
Hvordan har det gått med vekta etter fødsel? Jeg gikk bare ned 4kg fra fødsel til jeg kom hjem men de påfølgende dagene raste jeg ned en kg pr dag. Svetter utrolig mye, så kroppen er vel i rense-modus? Har stabilisert seg nå, på 3,5kg over opprinnelig vekt. Har utrolig matlyst, spiser mye og ofte....!

Magen er ganske stor enda, men ser den krymper for hver dag. Får lite tid til å ligge på magen men har kjøpt smarte hold in topper fra pierre robert. Underlivet derimot føles lealaust og det er vondt å gå annet enn korte turer så holder oss mest hjemme og rundt huset. Trening får komme litt senere... Kun 11dager siden fødsel da, så skulle bare mangle at man skal ta det med ro(sitter i solveggen med kaffe og sjokolade må, herlig!).

Hvordan har det gått med vekta etter fødsel? Jeg gikk bare ned 4kg fra fødsel til jeg kom hjem men de påfølgende dagene raste jeg ned en kg pr dag. Svetter utrolig mye, så kroppen er vel i rense-modus? Har stabilisert seg nå, på 3,5kg over opprinnelig vekt. Har utrolig matlyst, spiser mye og ofte....!

Magen er ganske stor enda, men ser den krymper for hver dag. Får lite tid til å ligge på magen men har kjøpt smarte hold in topper fra pierre robert. Underlivet derimot føles lealaust og det er vondt å gå annet enn korte turer så holder oss mest hjemme og rundt huset. Trening får komme litt senere... Kun 11dager siden fødsel da, så skulle bare mangle at man skal ta det med ro(sitter i solveggen med kaffe og sjokolade må, herlig!).
Kunne nesten skrevet dette innlegget selv bortsett fra det med å rase ned i vekt da. Men er bare 6 dager siden fødsel så er kanskje det jeg har i vente? Hadde bare gått ned ca 4 kg når jeg reiste hjem fra sykehuset. Har ekstremt, ekstremt mye vann i kroppen og har hatt sinnsykt melkespreng som heldigvis har gitt seg litt nå (samme med ødemene). Svetter mye og orker ikke gjøre så mye fysisk/blir fort sliten og vond i rygg, bekken og symfyse.

Jeg er -9 kg fra startvekten(før jeg ble gravid). Gikk bare opp 1 kg i svangerskapet :-). Men sist svangerskap gikk jeg opp 30 kg :-P

Magen er krympet ganske bra faktisk. Har gått ned 7-8 kg siden fødsel. 8 dager siden. Men har enda 6 igjen. Men går bedre ned denne gangen enn tidligere faktisk ☺ usikker på når jeg får begynt å trille ordentlig da bekkenet ble skikkelig ille igjen etter vi kom hjem :(

Har gått ned ca 10 kg og har en 4-5 igjen før jeg er der jeg var før graviditeten. Jeg har begynt å trille turer, prøver å få til 5 km minst 5 dager i uka. Bekkenet og symfysen min var også helt jævlig uka etter fødsel, men det har gått seg til etterhvert som jeg har begynt å røre meg. :)

Har gått ned 13,5-14 kg. Har 5,5 igjen. 23 dager siden fødsel nå. Går ikke like fort lenger, så nå er det vel bare fett igjen. ;) Magen ble relativt flat ganske fort. Deigete så klart, men stod ikke spesielt utover.

Sist jeg var på vekten var det ned 11, 4 kg ned siden fødsel 8,5 kg under startvekt. Det var på fredag. 5 uker siden fødsel i morgen

4 uker siden fødsel, og 1 kg igjen fra startvekt. Men jeg gikk bare opp 8,5 kg, så nesten alt forsvant etter fødsel.

Har ikke veid meg ennå jeg. Veide meg på termin, 9 dager før fødsel. Da hadde jeg gått opp 28 kg. Aner ikke hvordan det ligger an, men ser at det forsvinner. Skulle bare mangle i og med at jeg ammer to barn. Forrige svangerskap la jeg på meg 40 kg som forsvant så jeg er rimelig happy uansett. 11 dager siden fødsel, gleder meg til jeg kan begynne å jogge :)

Her har jeg gått ned 11kg og har 9 kg igjen. Har jo hatt ks, så må vente i underkant av tre uker før jeg kan bli "aktiv" igjen.

Gått ned 13kg og 7 igjen. Er bare to uker siden fødsel så det er pent nødt til å stoppe nå om jeg skal ha noe igjen på kroppen til amming - iallefall dette tempoet!!

Når alt vannet var ute av kroppen (ca. en og en halv uke etter fødsel) var jeg tilbake til samme vekt som før graviditet. Fikk aldri så veldig stor mage, bare sinnsykt mye vann i kroppen (spesielt i føtter, legger, hender og til slutt ansikt/hals).
Hadde jo store planer om å fullamme så jeg kunne gå ned noen ekstra kilo, siden jeg har noen for mye til vanlig, men dessverre fikk jeg jo aldri nok melk til det.. Det er likevel sinnsykt deilig å kunne bevege seg normalt igjen uten å puste og pese, og uten all ekstra vekt. Føler meg nesten som en toppidrettsutøver nå:-)

Når alt vannet var ute av kroppen (ca. en og en halv uke etter fødsel) var jeg tilbake til samme vekt som før graviditet. Fikk aldri så veldig stor mage, bare sinnsykt mye vann i kroppen (spesielt i føtter, legger, hender og til slutt ansikt/hals).
Hadde jo store planer om å fullamme så jeg kunne gå ned noen ekstra kilo, siden jeg har noen for mye til vanlig, men dessverre fikk jeg jo aldri nok melk til det.. Det er likevel sinnsykt deilig å kunne bevege seg normalt igjen uten å puste og pese, og uten all ekstra vekt. Føler meg nesten som en toppidrettsutøver nå:-)

Jeg fullammer, men ser ikke ut til at jeg går ned mer, så d blir bra å begynne å trene igjen snart :)

Jeg gikk opp ca 15 kg før fødselen. En del ble borte under fødselen, og resten har "rent av" med ammingen - har igjen 2 kg til opprinnelig vekt. Gikk ned alt for mye forrige gang, så må prøve å unngå det nå - uten at jeg helt vet hvordan...
Matlysten er på topp, føler jeg spiser hele tiden, men det gjør lille også:p Magen er nesten borte, må bare strammes opp litt når jeg kan trene igjen (Haha - særlig at de kommer til å skje:p):D

Har ikke vekt jeg, får sjekke når jeg skal på besøk til noen senere :) gikk opp 20kg i svangerskapet. Har planer om å gå ned 25 :)

Jeg fullammer, men ser ikke ut til at jeg går ned mer, så d blir bra å begynne å trene igjen snart :)
Nei, det er vel ikke alltid man går ned i vekt selv om man ammer. Vet bare at mange gjør det, og håpte det var arvelig siden min mor tok av mye både når hun ammet min bror og jeg:-) Det kjipeste med ikke å fullamme er jo at jeg fikk mensen i går. Har vært så deilig å slippe det, og håpte den ikke kom tilbake på flere måneder..

Back
Topp