Parkering ved fødsel

Bkno0543472

Andre møte med forumet
Hei

Jeg lurte på om noen vet hvordan det er med parkering når fødselen er i gang. Jeg har fødeplass på Drammen sykehus og samboer go jeg har ikke mulighet til å komme oss dit uten bil... Det kan jo ende opp med å bli veldig dyrt og ikke minst upraktisk hvis han må løpe ut og inn hele tiden mens fødselen er i gang... Det er jo ikke akkurat noe vi kan forutse hvor lang tid tar og litt kjedelig er det jo om jeg presser ut babyen akkurat når han er å legger penger på parkeringen... :p hehe. Er førstegangsfødende.
 
Vet ikke hvordan det er i Drammen, men på Ringerike er parkeringa koblet opp mot easypark. Da kan man betale med en app på telefonen, og bare utvide parkeringa når det måtte passe ;)
Men det blir jo veeeeeldig dyrt da :(
 
Er veeldig dårlig med parkeringsplasser på sykehuset i Drammen! Er for så vidt mange plasser, men alltid stappfullt. Da vi måtte inn dit på sjekk i uke 24 pga kynnere, så fikk vi beskjed om å parkere utenfor akuttmottaket (opp den rampen) frem til vi visste om vi evt måtte bli eller kunne reise hjem igjen hvertfall :) Det er ganske nærme å løpe ut for evt å fylle på parkeringen. Men er jo betalingsparkering overalt i Drammen, så dyrt blir det nok å stå der :( med mindre de har noe parkeringsbevis eller lignende for fødeavdelingen, det vet jeg ikke..

Edit: som Femtenårmellom sier så er det easypark i Drammen også, så kan betale via mobilen om man husker nummeret på automaten :)
 
Litt avhengig av liggetid og reiselengde så kan det jo være en løsning å ta taxi frem og tilbake?
 
På Elverum sykehus må man betale boten man evt får, også må man spørre om bekreftelse av sykehuset om at fødsel var igang på det tidspunktet det gjelder - også sender man klagebrev til de som har utstedt bot og får tilbakebetalt summen :) ettersom jeg har fått med meg ;)
 
Hvis du klarer å vente er det lurt at han event setter av deg ved inngangen og så parkerer helt nederst, der er det kommunalparkering. Blir billigere og det er ikke så langt å gå for en som ikke har rier. Jeg er usikker på om det er noe begrensing der, men tror ikke det. Eneste er at det kan være fullt der, men vi har alltid fått plass.

Skal føde der selv og bor i Asker, så blir en dyr fornøyelse, men må man så må man..

Lite tips, dra dit på forhånd og sjekk ut terrenget, se hvor det er kommunalparkering og slikt. Det er noen plasser bak sykehuset og langs med veien opp mot legevakta vet jeg..
 
På sus registrerer vi bankkortet når vi kjører inn i parkeringen, og igjen når vi kjører ut så blir vi trekt for den summen for antall timer/ dager bilen er der. Koster litt, men slipper og springe frem og tilbake og hive på penger;)
 
Jeg skal føde på SUS og vi betaler slik som Lykkelig eple nevner, men det blir jo dyrt da om bilen skal stå der i tre døgn :p
 
Noen som vet hvordan det fungerer ved St.Olavs? Sist fødsel var det ambulanse inn så tenkte ikke på parkering da... Satser på at vi kjører selv denne gangen ;P
 
Fødte på St.olavs og vi glemte å betale sist.. stod der leeenge før vi kom på det (2 dager!).. Ingen bot.. Tenkte de var vant med det utenfor kvinnebarn ;)
 
I Fredrikstad så kan vi betalte max 100 kr døgnet og evt flere døgn av gangen. Å bare sette inn korte hvis vi drar før tida har gått ut
.
 
Hei

Jeg lurte på om noen vet hvordan det er med parkering når fødselen er i gang. Jeg har fødeplass på Drammen sykehus og samboer go jeg har ikke mulighet til å komme oss dit uten bil... Det kan jo ende opp med å bli veldig dyrt og ikke minst upraktisk hvis han må løpe ut og inn hele tiden mens fødselen er i gang... Det er jo ikke akkurat noe vi kan forutse hvor lang tid tar og litt kjedelig er det jo om jeg presser ut babyen akkurat når han er å legger penger på parkeringen... :p hehe. Er førstegangsfødende.

Sniker fra April her nå men :p men på sykehuset som jeg skal på, står det at når du kommer på grunn av fødsel så kan du gå i skranken å få lapp at du kan stå gratis parkert i tiden fødselen tar. Kanskje det er noe sånt hos dere og.
 
På sykehuset her får vi parkerings lapp under fødselen slik at vi parkerer gratis, heldigvis :) Problemet er at det ofte er fult der parkerings lappene gjelder :-/
 
Jeg fødte der for 6 år siden og da måtte det løpes inn å ut for å legges på penger på den hersens parkeringa!!!!!!! Nå skal jeg føde der igjen (27 mai), så håper det har blitt bedre
 
på st.olavs har de jo parkeringskjeller, der betaler du etter hvor lenge du står neddi der :) slepper man å tenke på å pakke på en automat - tørr er bilen også..
mulig det finnes unntak for parkering ifht fødsel.. det vet jeg ikke..
 
Hei

Jeg lurte på om noen vet hvordan det er med parkering når fødselen er i gang. Jeg har fødeplass på Drammen sykehus og samboer go jeg har ikke mulighet til å komme oss dit uten bil... Det kan jo ende opp med å bli veldig dyrt og ikke minst upraktisk hvis han må løpe ut og inn hele tiden mens fødselen er i gang... Det er jo ikke akkurat noe vi kan forutse hvor lang tid tar og litt kjedelig er det jo om jeg presser ut babyen akkurat når han er å legger penger på parkeringen... :p hehe. Er førstegangsfødende.

Har du funnet ut av parkeringa???
 
Jeg var på omvisning på sykehuset idag (Drammen), og spurte om parkeringa! De sa at det er ingen lapp ellernoe sånt å få for parkering, og at hele greia egentlig var litt håpløs. Men drar du kortet når du betaler parkeringen kan du betale i good tid, også hvis du ikke står der så lenge er det bare å dra kortet igjen så stopper pengebruken etter den tida du har stått tror jeg! Eventuelt er det noen gratisparkeringer i smågatene rundt sykehuset, men ofte fullt på dagtid. Billigst å stå på den nederste parkeringen til sykehuset (nærmest elva). Ellers er det jo også easypark så man kan betale via mobilen om man laster ned appen og skriver opp automat-nummeret! Men ja, dyrt kan det bli :p Håper det ga deg litt svar hvertfall :)
 
Lurer på det samme! Skal også føde på Drammen sykehus. Sannsynligvis får vi noen til å kjøre bilen hjem til mamma. Feks mamma :p
 
Nå fødte jeg på Ullevål sist, og det gikk fint å parkere der. Ikke så alt for dyrt heller, i alle fall klaget ikke gubben!

Meeeen, må si at jeg blir opprørt og irritert når jeg leser at det skal være så ufattelig vanskelig og dyrt enkelte steder! Hallo, vi skal føde og er da pasienter i en ganske så akutt situasjon, hvorfor tilrettelegges ikke dette på sykehusene?? Grrr! Dagens lille frustrasjon utblåst :hilarious:
 
Back
Topp