5 mnd kontroll

Felix

Ved fødsel:
Vekt - 3320g
Hode - 34cm
Lengde - 51cm

5mnd
Vekt - 7230g
Hode - 44cm
Lengde - 65cm

Endelig fått igang vekten, etter vi innførte grøt for 2.5 uker siden har han gått opp 730gram :D
 
Da har vi vært på kontroll :)

Vekt
Fødsel: 3865 g.
5 mnd: 6645 g

Lengde
Fødsel: 54 cm
5 mnd: 64 cm

Hodeomkrets
Fødsel 35 cm
5 mnd 44 cm (!)

Vaksinene gikk kjempe bra:)
 
Lillegullet var til 5mnd kontroll i dag og fikk masse skryt :) Sånt smelter jo alltid et mammahjerte ❤️
Han fortsetter på sin nette vekstkurve og veide i dag 6875g og er 68 lang. Så det er en lang og nett baby har vi. Jeg var bittelitt bekymret for at han legger på seg for lite, men det slo jordmor helt bort, heldigvis. Jeg har egentlig ikke reagert på at han er for tynn Hun påpekte at han har små valker på lårene, "smilehull" på knokler og albuene, så hun var ikke bekymret. Hun sa også at han var så aktiv at han forbrenner mye energi. Han lå ikke i ro et sekund da jeg forsøkte kle av og på han :p
Sprøytene var skikkelig fæle da :( Jeg fikk omsider roet han ned, men det tok litt tid stakkars. Han satt aldri skikkelig i ro, så han spente lårmuskelen da hun stakk. Men det ser ikke ut til at vaksinen plager han på noen måte nå da heldigvis. Han er propell på gulvet nå og babler og spreller :)
 
Last edited:
6720g, 65 cm lang. Litt under gjennomsnittet. Og hun viste helsesøstera at hun snur seg fint, og også at hun har lært å snu seg fra mage til rygg igjen, halleluja!! Det er såå deilig når hun bare styrer seg og ikke lengre klager over å ligge på magen :p
 
Da har vi vært på kontroll :)

Vekt
Fødsel: 3865 g.
5 mnd: 6645 g

Lengde
Fødsel: 54 cm
5 mnd: 64 cm

Hodeomkrets
Fødsel 35 cm
5 mnd 44 cm (!)

Vaksinene gikk kjempe bra:)
Jeg ser at Sandra og Adrian har like stort hode :p haha.. Men det er jo helt normalt det, bare øvste kurven. :)
 
Jeg ser at Sandra og Adrian har like stort hode :p haha.. Men det er jo helt normalt det, bare øvste kurven. :)
Haha så gøy:p Han har litt stort hode ift resten av kroppen, men hs var ikke beskymret, også sa hun at det kan være litt feilmarginer på målingene:)
Men er litt komisk da:p
 
6720g, 65 cm lang. Litt under gjennomsnittet. Og hun viste helsesøstera at hun snur seg fint, og også at hun har lært å snu seg fra mage til rygg igjen, halleluja!! Det er såå deilig når hun bare styrer seg og ikke lengre klager over å ligge på magen :p
So flink ho er da, ja trur det blir en heilt anna verden for dei små når dei klarer å flytte seg dit dei vil. Er ikkje lenge han gidder å ligge på golvet før han er lei:)
 
Jeg ser at Sandra og Adrian har like stort hode :p haha.. Men det er jo helt normalt det, bare øvste kurven. :)
Haha så gøy:p Han har litt stort hode ift resten av kroppen, men hs var ikke beskymret, også sa hun at det kan være litt feilmarginer på målingene:)
Men er litt komisk da:p

Samme her! 43,5 cm rundt hodet :p Stort i forhold til kroppen, men innafor normalen :)
 
Då er vi ferdige med kontrollen og!!

7770 gram, 67 cm og 45 rundt hodet! Lagt på seg litt over 1 kg på ein mnd! So vekse bra no!
 
Her var snuppa 7130 g og 66cm.
 
Haha så gøy:p Han har litt stort hode ift resten av kroppen, men hs var ikke beskymret, også sa hun at det kan være litt feilmarginer på målingene:)
Men er litt komisk da:p
Haha :p Sandra er liten hun også, hs sa til meg at så lenge hun følger kurven er det ikke noe å si på det :) jeg sleit jo med noen str 56-bodyer fordi de var for trange rondt hodet.. Menmen, jeg er bare takknemlig for at hodet ikke var så stort under fødselen :p
 
Haha :p Sandra er liten hun også, hs sa til meg at så lenge hun følger kurven er det ikke noe å si på det :) jeg sleit jo med noen str 56-bodyer fordi de var for trange rondt hodet.. Menmen, jeg er bare takknemlig for at hodet ikke var så stort under fødselen :p
Ikke sant ;) Adrian følger sin egen kurve han og:) Det merket jeg også! Vi brukte str 56 til han nesten var fire måneder:p
 
Hun var 66 cm og 6590g. Lang og slank☺
 
Da var 5 mnd kontrollen overstått:) Hun grått litt rett etter vaksinene, men sovnet søtt rett etterpå. Håper hun ikke får noen plager!
Hun ble målt til 7830 gram og 64,5 cm❤️helt perfekt!:)
 
Back
Topp