Flytur uke 32-34

Det kommer vel litt an på formen din? Jeg var på jobbreise i Danmark i 2 uker (fra jeg var i uke 32 til 34) sist. Og det var ingen problemer å fly. Riktig nok litt kortere flyreise. Jeg hadde heller ikke noe problem med 2 uker intenst arbeid de to ukene. Så er du i god form og alt er normalt i svangerskapet burde det ikke være noe problem. Har du et tungt svangerskap med mye plager, evt at div risikoelementer er oppdaget, ville jeg nok ikke reist.

Det er nok ikke så dumt å sjekke den nei. Veldig greit å være forberedt:) har vel brått 3 forsikringer på oss nå:eek: haha
Bedre med litt for mye enn litt for lite ;) Er jo også en forsikring i mange av betalingskortene nå.

Jeg syns ikke du skal tenke så mye på det hvis du har forsikring som dekker alt og du er i fin form :) det er flinke leger i Spania også, det blir jo født barn der også. Jeg tror vi må slutte å tenke på at Norge er flinkest på alt for det har man vel sett at de ikke er alltid? Men jeg ville hatt en legeerklæring med for sikkerhetsskyld, bare sånn i tilfelle det skulle sitte en vrang person på flyplassen i Spania :)
God tur og kos deg masse :)

Bedre med litt for mye enn litt for lite ;) Er jo også en forsikring i mange av betalingskortene nå.

Har betalt med kredittkort med reiseforsikring, i tillegg til at vi har hver vår. En gjennom forsikringsselskapet vårt og em gjennom jobben til mannen.
Europeiske sier dette :)

Hva dekker reiseforsikringen ?
- Graviditet og fødsel er i seg selv ikke dekket av reiseforsikringen. Dersom du skulle bli gravid kan du derfor ikke avbestille reisen og få det dekket av forsikringen uten videre. Men blir du syk, for eksempel får en blødning eller svangerskapsforgiftning, kan du benytte avbestillingsforsikringen.

Dersom du er på reise og får problemer vil du være dekket av reiseforsikringen. Det gjelder enten du må ha legehjelp på stedet eller om du må reise hjem for å få riktig behandling.

Har betalt med kredittkort med reiseforsikring, i tillegg til at vi har hver vår. En gjennom forsikringsselskapet vårt og em gjennom jobben til mannen.
Europeiske sier dette :)

Hva dekker reiseforsikringen ?
- Graviditet og fødsel er i seg selv ikke dekket av reiseforsikringen. Dersom du skulle bli gravid kan du derfor ikke avbestille reisen og få det dekket av forsikringen uten videre. Men blir du syk, for eksempel får en blødning eller svangerskapsforgiftning, kan du benytte avbestillingsforsikringen.

Dersom du er på reise og får problemer vil du være dekket av reiseforsikringen. Det gjelder enten du må ha legehjelp på stedet eller om du må reise hjem for å få riktig behandling.
Høres bra ut!

Ha en god tur, og kos dere :)

Det kommer vel litt an på formen din? Jeg var på jobbreise i Danmark i 2 uker (fra jeg var i uke 32 til 34) sist. Og det var ingen problemer å fly. Riktig nok litt kortere flyreise. Jeg hadde heller ikke noe problem med 2 uker intenst arbeid de to ukene. Så er du i god form og alt er normalt i svangerskapet burde det ikke være noe problem. Har du et tungt svangerskap med mye plager, evt at div risikoelementer er oppdaget, ville jeg nok ikke reist.

Hittil har jo formen vært bra. Og om jeg blir syk så dekker forsikringen det:)
Jeg jobber ikke, pga løsemidler på jobben, men er ikke syk.
Hadde jeg hatt et såkalt risikosvangeskap, hadde jeg selvfølgelig ikke vurdert det engang:)

Jeg syns ikke du skal tenke så mye på det hvis du har forsikring som dekker alt og du er i fin form :) det er flinke leger i Spania også, det blir jo født barn der også. Jeg tror vi må slutte å tenke på at Norge er flinkest på alt for det har man vel sett at de ikke er alltid? Men jeg ville hatt en legeerklæring med for sikkerhetsskyld, bare sånn i tilfelle det skulle sitte en vrang person på flyplassen i Spania :)
God tur og kos deg masse :)

Ja, og de beste legene jeg har vært borti her i Norge er ikke norske:p hehe

Takk:D

Høres bra ut!

Ha en god tur, og kos dere :)

Takk:D
Blir nok mye avslapning.
Vi snakket om å ta en tur et annet sted, men siden jeg ikke er 100% sikler sikker på hvordan energien er så fant vi ut at det er bedre med en "hyttetur" i Spania. Trenger ikke å traske rundt så mye, og vi kan lage mat hjemme i leiligheten + at vi har bil om vi har lyst å finne på noe mer enn å bare slappe av ved bassenget rett utenfor døra:D

Mannen syntes det var litt kjedelig å dra noe sted og når jeg ikke kan drikke noe alkohol :p men nå kan han heller ta seg en øl med svogeren sin, siden vi drar sammen med dem:)

Selvfølgelig kan man si hva man mener om det ;)
Skal sies at denne personen blir sett på som overbeskyttende/hysterisk av andre også da, uansett hva det gjelder. Og det er få som gidder å diskutere med henne, fordi det ikke nytter:p
Nettopp :)
Gjør som du vil du, blås i hva andre mener:)
Personlig hadde jeg ikke gjort det selv, men hva du vil er jo din beslutning å ta :)

Jeg hadde nok ikke gjort d etter uke 30, men her ble vi lagt inn i uke 33 da og satt på riehemmende..

Kos deg på ferie du :-)
Samme hva andre ville gjort eller ikke, så lenge du ikke er bekymra er det det viktigste :-)

Min søster var mindre på vei enn deg og hun fødte i syden. Barnefaren fikk ikke lov til å være med på fødselen av de som jobbet på sykehuset og de som jobbet der snakket ikke engelsk. Kun den ene legen, men han var bare der i starten. Hun hadde legeerklæring på å fly, for alt var bra med mor og barn. Ble veldig mye oppstyr. De måtte bli der lenger enn planlagt. Babyen måtte til og med få sitt eget pass. Hun sier hun aldri mer skal til syden når hun går gravid. Man vet aldri når en fødsel kan skje selvom alt er bra. Men alt i alt så gikk det bra da.

Siden du er hjemme i uke 34+2 så tenker jeg det er helt OK. Men ville ikke flydd senere. Kan jeg få spørre hvem som kjeftet på deg? Legen?

Siden du er hjemme i uke 34+2 så tenker jeg det er helt OK. Men ville ikke flydd senere. Kan jeg få spørre hvem som kjeftet på deg? Legen?

Hadde det vært senere så hadde jeg ikke vurdert det jeg heller ;)

Ikke legen som kjeftet nei. Det var et familiemedlem med sterke meninger :p

Last edited:
Min søster var mindre på vei enn deg og hun fødte i syden. Barnefaren fikk ikke lov til å være med på fødselen av de som jobbet på sykehuset og de som jobbet der snakket ikke engelsk. Kun den ene legen, men han var bare der i starten. Hun hadde legeerklæring på å fly, for alt var bra med mor og barn. Ble veldig mye oppstyr. De måtte bli der lenger enn planlagt. Babyen måtte til og med få sitt eget pass. Hun sier hun aldri mer skal til syden når hun går gravid. Man vet aldri når en fødsel kan skje selvom alt er bra. Men alt i alt så gikk det bra da.

Forstår jo selvfølgelig de som ikke vil og.
Men dette er da litt av grunnen til at vi drar dit vi drar da. Om det skulle skje noe, så er det ikke noe problem å bli der lengre osv siden vi har leilighet der osv.
Men jeg velger å stole på at de klarer å ta imot en baby der også om det skulle slje noe:)

Jeg drar til Tyrkia uke 28-30. Jeg er helt trygg på det! Har ligget på sykehus der før - de er mye flinkere enn i Norge :p og vi har også leilighet. Har vært på samme tur med veldig mange andre gravide, og flytur begge veier har gått fint og ungen har holdt seg inne :) jeg tipper det vil gå helt supert for oss begge! Vi er jo ikke akkurat de største gravide, med mest vann i kroppen og dårligst forutsetning på å ha en knirkefri graviditet så. Gooooood tur <3 Hihi.

Hadde det vært senere så hadde jeg ikke vurdert det jeg heller ;)

Ikke legen som kjeftet nei. Det var et familiemedlem med sterke meninger :p
Hehe ;) Jeg fikk kjekft da jeg valgte å ta med meg poden til syden 5/6 mnd gammel av ett familiemedlem :P hehe

Jeg drar til Tyrkia uke 28-30. Jeg er helt trygg på det! Har ligget på sykehus der før - de er mye flinkere enn i Norge :p og vi har også leilighet. Har vært på samme tur med veldig mange andre gravide, og flytur begge veier har gått fint og ungen har holdt seg inne :) jeg tipper det vil gå helt supert for oss begge! Vi er jo ikke akkurat de største gravide, med mest vann i kroppen og dårligst forutsetning på å ha en knirkefri graviditet så. Gooooood tur <3 Hihi.

Nei, vil jo ikke si vi er det. Hehe.
Jeg har vel lagt på meg litt mer enn deg men det er vel fordi jeg ikke har fortsatt å trene som normalt :p

Jeg har god tro på at det skal gå veldig bra, men den turen vi skulle blitt invitert med på i slutten av Juli dropper jeg altså;) hehe

Også er det jo godt å ha forsikringen i bakhånd om det skulle skje noe, men er ikle bekymret for evnt legebehandling der:)

God tur til deg også;) nærmer seg nå:D

Hehe ;) Jeg fikk kjekft da jeg valgte å ta med meg poden til syden 5/6 mnd gammel av ett familiemedlem :P hehe

Noen som har veldig sterke meninger innimellom:p jeg gjør jo selvfølgelig hva jeg føler uansett, og jeg ser ikke på det som risiko å dra et sted hvor det er overbebodd av nordmenn og andre turister ;)
Forhåndsregler taes uansett hvor jeg er, og jeg ville nok ikke dratt til Afrika f.eks.
Ville bare høre hva andre tenker, men lar meg ikke påvirke av meningene så lenge formen min tilsier at jeg kan dra:)

Back
Topp