Flytur uke 32-34

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hadde du gjort det?

Vi ha bestilt tur til Spania, største turiststedet, i slutten av mai/begynnelsen av juni:) Jeg er 34+2 den dagen jeg kommer hjem.

I går fikk jeg nesten kjeft for å ha bestilt meg tur, pga smitte og evnt om mini kommer for tidlig. Og at jeg ikke burde gjøre det uansett hvor langt jeg er på vei. Jeg gadd ikke å diskutere på det, som flere andre, men er absolutt ikke bekymret for turen.

Bare litt nysgjerrig på hva andre tenker om å dra på tur når man er gravid :)

Har du lov til å fly? Mange selskap som ikke tar med gravide som er så langt på vei.
Jeg hadde ikke orker å fly nå med vann i beina og sitte rett opp og ned :p
Men det er en helt annen sak :D

Du byrde sjekke med flyselskapet om du kan fly, er mange som ikke tillater det i tredje trimester.
Ellers ønsker jeg deg bare lykke til. Jeg hadde ikke gjort det.

Jeg hadde ikke hvert bekymra :P

Har sjekket ja. Skal fly med Norwegian, og de tillater å fly uten legeattest frem til uke 36. Og faktisk frem til uke 38 om man har hatt et svangerskap uten komplikasjoner og har legeattest og flyturen er under 4 timer.
Jeg hadde ikke dratt nedover noe senere enn jeg skal nå, men føler meg ganske trygg på denne egentlig :)

Kan jeg spørre hvorfor du ikke ville gjort det Mita? Er det fordi det er så sent, eller ville du ikke gjort det tidlig i svangerskapet heller?

Har sjekket ja. Skal fly med Norwegian, og de tillater å fly uten legeattest frem til uke 36. Og faktisk frem til uke 38 om man har hatt et svangerskap uten komplikasjoner og har legeattest og flyturen er under 4 timer.
Jeg hadde ikke dratt nedover noe senere enn jeg skal nå, men føler meg ganske trygg på denne egentlig :)

Kan jeg spørre hvorfor du ikke ville gjort det Mita? Er det fordi det er så sent, eller ville du ikke gjort det tidlig i svangerskapet heller?
Ok, det er bra :)
Jeg hadde ikke gjort det i frykt for å føde i et annet land. Det hadde sikkert gått bra, men jeg føler at Norge har mye bedre tilbud og bedre kompetanse hvis noe alvorlig skulle skje. Så for meg har det med trygghet å gjøre :) tenk om det skulle skje på flyet?? Ja, vet det er lite sannsynlig, men tenk om...

Jeg hadde ikke gjort det :) Jeg har født i uke 30, så man vet jo aldri. Hadde det vært innenlands så hadde jeg kanskje vurdert det. Jeg tenker litt på det at man ikke vet hva slags medisinsk behandling man får i utlandet.

Var i Spania i uke 33-34 sist svangerskap. Måtte ha legeerklæring, men ellers var det ikke noe problem! :)

Ok, det er bra :)
Jeg hadde ikke gjort det i frykt for å føde i et annet land. Det hadde sikkert gått bra, men jeg føler at Norge har mye bedre tilbud og bedre kompetanse hvis noe alvorlig skulle skje. Så for meg har det med trygghet å gjøre :) tenk om det skulle skje på flyet?? Ja, vet det er lite sannsynlig, men tenk om...

Alt kan jo selvfølgelig skje, men så lenge jeg ikke har hatt noe som helst bekymringsverdig i forkant, så tenker jeg at det går bra egentlig. Må ha troa på at mini holder seg inne.
Dette er jo snakk om Torrevieja, og flesteparten av de som bor der er skandinavere eller britere og mange av de som jobber der også. Det er vel også skandinaviske legekontorer osv der såvidt jeg vet:)

Helt greit at andre ikke ville gjort det da selvfølgelig. Bare reagerte litt da jeg fikk kjeft for det i går :o

Ville ikke kjefta på deg akkurat :P men er jo lov å si det man mener, men hvorvidt du vil gjøre noe med det eller ikke er jo opp til deg :)

Hadde ikke vært bekymra nei. Når du er såpass langt på vei, så må du vel ha en slags lege erklæring på at du er i form og ikke i fare for å føde tidlig. (Det krever ihvertfall de flyselskapene jeg pleier å fly med.)
Hvor komfortabelt det er å fly med stor mage, hovne bein, drass av bagasje osv, det er jo noe annet - men kam tenke meg det er verdt det!

Ville ikke kjefta på deg akkurat :P men er jo lov å si det man mener, men hvorvidt du vil gjøre noe med det eller ikke er jo opp til deg :)

Selvfølgelig kan man si hva man mener om det ;)
Skal sies at denne personen blir sett på som overbeskyttende/hysterisk av andre også da, uansett hva det gjelder. Og det er få som gidder å diskutere med henne, fordi det ikke nytter:p

Hadde ikke vært bekymra nei. Når du er såpass langt på vei, så må du vel ha en slags lege erklæring på at du er i form og ikke i fare for å føde tidlig. (Det krever ihvertfall de flyselskapene jeg pleier å fly med.)
Hvor komfortabelt det er å fly med stor mage, hovne bein, drass av bagasje osv, det er jo noe annet - men kam tenke meg det er verdt det!

Må faktisk ikke det med Norwegian. Ryanair f.eks må man ha legeerklæri g fra uke 28.
Jeg ringte inn for å være sikker også. Skal til legen den 25. Mars da, så har jo uansett tenkt til å nevne det for henne da.

Gleder meg veldig, og vi har tilgang på bil og egen leilighet, så vi kommer nok til å lage mye av maten selv f.eks:)

Med mitt første barn var jeg ikke bekymret i det hele tatt i svangerskapet, reiste å Koset meg :-) Men med nr 2 endte det opp med hastekeisesnitt 6 uker før termin. Så nå med graviditet nr 3, så har jeg blitt super stressa :D jeg skal i allefall holde meg til trygge Norge :-) men det er bare pga opplevelsen på slutten med nr 2. Jeg ønsker ikke å gjøre deg bekymret :-) det pleier jo som regel å gå veldig fint :-) og det finnes jo hjelp i landet du reiser til :-)

Jeg hadde hvertfall sjekka opp om reiseforsikringen dekker hvis en fødsel skulle skje. Om om de dekker behandling av barnet!

JEG hadde vært engstelig hele tiden for at jeg skulle føde, så for meg hadd det bare blitt slitsomt:)

Nyt en siste ferie før babyen kommer!

Men sjekk evt reiseforsikringen i forhold til om babyen plutselig kommer tidlig eller du må til legen.

Jeg hadde hvertfall sjekka opp om reiseforsikringen dekker hvis en fødsel skulle skje. Om om de dekker behandling av barnet!
Nyt en siste ferie før babyen kommer!

Men sjekk evt reiseforsikringen i forhold til om babyen plutselig kommer tidlig eller du må til legen.

Det er nok ikke så dumt å sjekke den nei. Veldig greit å være forberedt:) har vel brått 3 forsikringer på oss nå:o haha

Back
Topp