Flytur uke 32-34

Jeg var 32+3 da jeg fløy til Kypros, og fløy tilbake en uke senere.
Hadde legeerklæring på at formen var fin, og avbestillingsforsikring i tilfelle formen skulle bli dårlig før avreise.
Alt gikk fint, det var nydelig å lade opp til fødselen i sola. :)

Sjekk med flyselskapet at de tar med gravide så langt uti svangerskapet, noen er strengere enn andre.

Jeg hadde dratt. Om man skal tenke "hvis ditt og hvis datt" hele tiden kunne man ikke gjort noen ting. Tenk om det faller en takstein i hode på deg når du går ut... Tenk om...
Kos deg på tur, søte:D

Nei, vil jo ikke si vi er det. Hehe.
Jeg har vel lagt på meg litt mer enn deg men det er vel fordi jeg ikke har fortsatt å trene som normalt :p

Jeg har god tro på at det skal gå veldig bra, men den turen vi skulle blitt invitert med på i slutten av Juli dropper jeg altså;) hehe

Også er det jo godt å ha forsikringen i bakhånd om det skulle skje noe, men er ikle bekymret for evnt legebehandling der:)

God tur til deg også;) nærmer seg nå:D

Ja, ca 3 uker til jeg drar faktisk, så nå nærmer det seg :) kan jo fortelle deg hvordan (hvor utrolig deilig) det var å fly, være i varmen, og ellers alt annet, når jeg kommer hjem :D haha.

Haha, vi får se kl 14 i dag da, om jeg kanskje har tatt deg igjen i vekten. Vet hvertfall at magen min har gått godt forbi deg den siste tiden :p haha. Går under kallenavnet tjukkebolla her hjemme nå :D

Forsikring er alltid bra å ha, og les deg opp på matkultur. IKKE spis soft-is fra maskiner :p haha. Og det er vel det du skal tenke ekstra på utenom det vanlige som melkeprodukter som ikke er pasteurisert, rått kjøtt og be de om å vaske/skylle ALT av salat osv godt :p også vann osv da, som vanlig i sydenland - inkludert isbiter :p

Jeg ville ikke gjort det. Kjenner ei som fødte på ferie to mnd før termin. Språkproblemer på sykehuset, andre regler som at pappaen ikke fikk være med under fødsel, det kan ta lang tid før du kommer hjem til Norge, da premature babyer ikke kan fly OG babyen ble ikke norsk statsborger før mange måneder etter han kom hjem! Han var statsløs!!
Så lenge dette er noe du tenker på, samt at vannet i kroppen kan skape ubehageligheter for deg, må du jo gjøre det du mener er rett for deg :)

Jeg hadde dratt. Om man skal tenke "hvis ditt og hvis datt" hele tiden kunne man ikke gjort noen ting. Tenk om det faller en takstein i hode på deg når du går ut... Tenk om...

Akkurat slik jeg tenker og. Hehe
Da kan jeg jo ikke gå ut av huset
... men tenk om det begynner å brenne? :o :p haha

Ja, ca 3 uker til jeg drar faktisk, så nå nærmer det seg :) kan jo fortelle deg hvordan (hvor utrolig deilig) det var å fly, være i varmen, og ellers alt annet, når jeg kommer hjem :D haha.

Haha, vi får se kl 14 i dag da, om jeg kanskje har tatt deg igjen i vekten. Vet hvertfall at magen min har gått godt forbi deg den siste tiden :p haha. Går under kallenavnet tjukkebolla her hjemme nå :D

Forsikring er alltid bra å ha, og les deg opp på matkultur. IKKE spis soft-is fra maskiner :p haha. Og det er vel det du skal tenke ekstra på utenom det vanlige som melkeprodukter som ikke er pasteurisert, rått kjøtt og be de om å vaske/skylle ALT av salat osv godt :p også vann osv da, som vanlig i sydenland - inkludert isbiter :p

Fortelle mååå du nok uansett;) haha

Blir spennende å se på vekta ja, det mååå du også oppdatere meg på:p hihi
Og magen din har ikke tatt igjen min tror jeg. Om du kan bevise det med målebåndet skal jeg tro på deg:p haha
Her har jeg blitt kalt for feit i flere uker allerede. Nærmer meg 70 kg jo:p haha

Ang maten, så er jo det noe jeg passer på her også så det blir nok ikke store forskjellen. Og vannet er alltid noe vi passer på der nede uansett gravid eller ei:D

Jeg ville ikke gjort det. Kjenner ei som fødte på ferie to mnd før termin. Språkproblemer på sykehuset, andre regler som at pappaen ikke fikk være med under fødsel, det kan ta lang tid før du kommer hjem til Norge, da premature babyer ikke kan fly OG babyen ble ikke norsk statsborger før mange måneder etter han kom hjem! Han var statsløs!!
Så lenge dette er noe du tenker på, samt at vannet i kroppen kan skape ubehageligheter for deg, må du jo gjøre det du mener er rett for deg :)

Har jo selvfølgelig tenkt gjennom alt dette, og vurdert det hit og dit. Men bekymrer meg ikke for det.

Syntes bare det var litt teit å kjefte på meg fordi jeg har bestemt meg for at jeg drar..

Siden du føler deg i bra form så hadde jeg dratt på tur. Deilig å kunne lade opp på den måten:)

Så sant så sant!

Hadde også bestit meg tur, men legen anbefalte meg ikke å dra, så vi endte med å avbestille turen

Siden du føler deg i bra form så hadde jeg dratt på tur. Deilig å kunne lade opp på den måten:)
Skulle ønske jeg kunne gjøre det samme :) takke meg til at våren har kommet til Oslo så jeg kan late som i den sterkeste vårsolen hvertfall :)

Jeg skal en uke til tyrkia når jeg er 34 uker på vei. Har et normalt svangerskap, mine to forrige ble født etter termin, så jeg ser INGEN problem med det :)

Selv ville jeg ikke reist, ,men om du er i form og er komfortabel med det så hvorfor ikke:)

Akkurat slik jeg tenker og. Hehe
Da kan jeg jo ikke gå ut av huset
... men tenk om det begynner å brenne? :o :p haha
Haha, nettopp! Synes det blir overhysterisk. Flyselskapene har gode rutiner på tidspunkt de vil ta med gravide og ikke, så lenge de vil ta deg med, ser jeg ikke problemet. Pass bare på st du har en god reiseforsikring. Ikke alltid den gjennom bankkortet er så bra og ta med deg helsekortet.

Haha, nettopp! Synes det blir overhysterisk. Flyselskapene har gode rutiner på tidspunkt de vil ta med gravide og ikke, så lenge de vil ta deg med, ser jeg ikke problemet. Pass bare på st du har en god reiseforsikring. Ikke alltid den gjennom bankkortet er så bra og ta med deg helsekortet.

Skal være greit dekket gjennom Europeiske;) var inne og sjekket i stad, og la ut en kopi litt lengre opp her. Helsekortet tas med overalt omtrent:p hehe

Alt kan jo selvfølgelig skje, men så lenge jeg ikke har hatt noe som helst bekymringsverdig i forkant, så tenker jeg at det går bra egentlig. Må ha troa på at mini holder seg inne.
Dette er jo snakk om Torrevieja, og flesteparten av de som bor der er skandinavere eller britere og mange av de som jobber der også. Det er vel også skandinaviske legekontorer osv der såvidt jeg vet:)

Helt greit at andre ikke ville gjort det da selvfølgelig. Bare reagerte litt da jeg fikk kjeft for det i går :eek:
Ingen ting å bekymre seg for. Det hadde jeg lett gjort selv også :) så lenge det er et greit svangerskap uten problemer, så hadde jeg reist! Min far bor å Torrevieja og legen hans er norsk ;) pluss det lokale sykehuset har mange skandinaviske sykepleiere og leger, så null problem om du sku måtte en tur innom. Hehe

Så lenge formen og forsikringene er i orden hadde jeg reist. Men så bekymrer jeg meg lite over slike ting og da hehe men jeg hadde nok ikke orket å reise til varmen da jeg takler varme dårlig fra før haha

33-34 uker. Legen mente det var bedre før uke 30.
Så turte ikke trosse legen

Og dette var uten noe som helst komplikasjoner i forkant?
Syns det er så forskjell på hva leger sier og ang alt, men som nevnt tidligere her skal jeg altså til legen i slutten av mars da. Men jeg ser ikke for meg at det skal være noe stort problem egentlig:)

Back
Topp