Akershus universitetssykehus

Nå har jeg født barn nummer to også på Ahus. Igjen har jeg hatt en trygg og god opplevelse. Jeg har blitt møtt av profesjonelle, dedikerte og omsorgsfulle pleiere, leger og jordmødre. Også barselhotellet var en like fantastisk opplevelse som sist. Perfekt balanse mellom å få privatliv og å bli fulgt opp!
 
Har født 2 barn på Ahus og vi har søkt oss dit med nr 3 også:) Fantastiske ansatte på barsel avdelingen❤️
 
Jeg fødte på Ahus i 2013 og jeg er kjempe fornøyd! Følte jeg ble tatt godt vare på :) Jordmor var ikke så mye inne hos meg under riene pga det var som mange som fødet den dagen og hun synes jeg klarte meg så bra selv, men det gjorde meg ingenting!


Gravid med lillebrøster som kommer i desember/januar <3
 
jeg har søkt meg tilbake til ahus for tredje gang, men det er kun fordi jeg rekker kun det. forrige fødsel tok under en time. det førte til at jordmor (nyutdannet) fikk panikk og at jeg måtte opereres i etterkant pga hun glemte og holde og støtte. jeg måtte til stadighet etterlyse babyen min pga de hadde for masse og gjøre og av en eller annen grunn ble mann og barn i en bygning og jeg i en annen. det var visst en uvanlig feil som aldri skjedde. På barsel fikk vi beskjed om at jenta vår hadde hjertefeil og at vi skulle få informasjon senere. I et døgn trodde vi at barnet var alvorlig syk uten at hun var det. Informasjon til feil par.... og det skjedde visst heller aldri.
ved fødsel nr 1 var fødselen helt grei, tok under en time fra jeg kom inn og kom fort på barsel. Det var på gml ahus med 4 mannsrom men pga fødeboom ble det 6 mannsrom. jeg slet med amming og fikk ikke gi barnet noe annet enn morsmelk som jeg ikke hadde. det endte med at jenta ble apatisk og heldigvis kom en fast ansatt og ikke sommervikar og grep fatt. jeg ble hørt og hun fikk i henne næring.
jeg vet at jeg har hatt max uflaks, men kan ikke si at jeg gleder meg til og møte AHUS igjen. Satser på å komme meg fort inn og fort ut:)
 
Har født mitt 2 barn der.
Utrolig fornøyd, super JM, barnepleier etc. Barselhotellet var kjempe herlig :)

Hadde lett født der igjen.
Ventet 20 min bare på epidural.
 
Fødte på ahus for litt over 5 uker siden.
Har kun skryt å komme med! Alle på føden var kjempe flinke og jobbet utifra ønskene mine i fødebrevet. De tok godt vare på mannen underveis og. Pga lang fødsel så rakk jeg 4 vaktskift, og er like fornøyd med alle. Det endte i ks til slutt, og til tross for min angst så følte jeg meg veldig ivaretatt under opperasjonen og etter. Lå på barselavdelingen i fire dager etter opperasjonen. De var kjempe flinke og behjelpelig. Jeg slet med ammingen og sugeteknikken til mini så jeg ringte på hele tiden. Følte at jeg maste, men de syns det var kjempe fint at jeg ringte på sånn at jeg kunne få hjelp. De fikk ikke med seg hvis jeg slet hvis jeg ikke sa i fra sa de :p de passet mini på natta de to første nettene så jeg skulle hente meg inn igjen. De vekket meg om han skulle legges til puppen, men det gjorde ingenting. Etter rier i over 50 timer ( i starten uregelmessig, så ikke aktiv fødsel. Det var bare i ca 20 t), lite søvn også ks så trengte kroppen min hvile.
Jeg syns og de var flinke til å motivere og de var svært løsningsorientert for å prøve forskjellige ting. Han fikk litt mme siden vi slet med ammingen, og opplevde det ikke som om de var "motstandere" av mme som jeg fryktet.
Ble litt langt dette, men jeg er så fornøyd. Om vi skal ha en til så skal jeg lett inn på ahus igjen! Flotte lokaler er det der og ;)
 
Bra at det er så mange som er fornøyde :) Jeg skal føde der i juli :)
 
Født 2 barn på Ahus 2009 og 2012 og venter nå 3 som også etter planen skal fødes på Ahus. Har vært veldig fornøyd med både føden, barsel og barselhotell. Håper jeg blir like fornøyd denne gangen. Følt at både jeg, barnet og far har vært godt ivaretatt.
 
Er veldig glad for å høre positive tilbakemeldinger om Ahus! Jeg hadde planlagt ks på Ullevål sist og var veldig fornøyd der, men har nå byttet til Ahus siden de har badekar og lystgass. Håper jeg blir fornøyd med valget!
 
Jeg hadde en veldig positiv fødselsopplevelse i januar 2012 og gleder meg til å komme tilbake til Ahus i juni :)
 
Jeg hadde en veldig positiv fødselsopplevelse i januar 2012 og gleder meg til å komme tilbake til Ahus i juni :)
 
Fødte i desember og kunne ikke vært mer fornøyd :) utrolig flinke folk :) det eneste kjedelige var at det ikke var ledig dobbeltrom på barselhotellet da jeg fødte.
 
Fødte i desember og kunne ikke vært mer fornøyd :) utrolig flinke folk :) det eneste kjedelige var at det ikke var ledig dobbeltrom på barselhotellet da jeg fødte.

Oi, hva gjorde dere med det da? Måtte mannen dra hjem? Da friker jeg ut... (Skal føde der i juni....)
 
Oi, hva gjorde dere med det da? Måtte mannen dra hjem? Da friker jeg ut... (Skal føde der i juni....)

Jeg dro faktisk hjem. Var jo tross alt julaften, så ville ihvertfall ikke være alene. Men måtte bli lagt inn to dager senere pga ammingen, og da var det heldigvis dobbeltrom ledig :)
 
Jeg dro faktisk hjem. Var jo tross alt julaften, så ville ihvertfall ikke være alene. Men måtte bli lagt inn to dager senere pga ammingen, og da var det heldigvis dobbeltrom ledig :)

Oi, ja det skjønner jeg da! Ville jeg også gjort, tror jeg. Godt å høre dere ellers hadde en god opplevelse, og så får vi håpe de ikke går tom for dobbeltrom særlig ofte! :)
 
Ahus var fantastisk for meg , synes de var supre på å ta oss imot , vi kom i ambulanse med setefødsel godt igang og med ett ben ute og det stod ett helt team og tok imot oss , og jeg tror lille gullet var ute 5 min etter at vi kom inn ble fraktet opp i hotellet og fikk fint dobbeltrom og ble godt tatt vare på ! Nå gleder jeg meg til å få nr 2 på Ahus i oktober om alt går etter planen
 
Bare skryt og fine ord å si om ahus. Fødte på tun a for snaue to uker siden, og hadde en helt fantastisk jordmor under fødselen. Endte på barsel pga lav fødselsvekt, noe jeg gruet meg veldig til fordi mannen ikke kan sove på barsel, men det var veldig bra. Møtte bare supre mennesker på barselavdelingen, lærte alt jeg trengte, fikk hjelp til å få hvilt meg litt, og fikk helt super oppfølging. Lett å spørre de ansatte om hjelp og bare smil og hygge. Veldig veldig bra opplevelse.
 
Andre fødsel på Ahus var vesentlig bedre enn første fødsel.

Var på Tun A (d som har dempet belysning, god seng og en avslappet atmosfære), og fikk testa prekestol, sitte på huk, de hadde lystgassen min :D Føler meg veldig godt ivaretatt.

D var en mer avslappende opplevelse for mannen også, så veldig positivt.

Fikk også ligge på barselhotellet denne gang! Fikk et fint dobbelrom og fin oppfølging fra de ansatte :)
 
Skulle igrunn føde på kongsvinger, men pga svangerskapsforgiftning ble jeg overflyttahit i uke 31 etter kjempe god oppfølging av både meg og babyen på obs avdeling, for noen fantastiske flinke og herlige mennesker, ble det akutt keisersnitt på onsdag, (uke 32+5) nå får lillegutt all kjærlighet og omsorg han kan ønske seg på nyfødt intensiven, men jeg blir ivaretatt på barsel. Selvom jeg absolutt ikke ville føde på ahus,kunne jeg ikke vært mer fornøyd, de er utrolig dyktige og hyggelige her <3 å jeg er evig takknemlig for dems kompetanse som har ført til at alt er bra med oss alle :-D
 
Back
Topp