Er du flink til å spise/lage fisk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Vi spiser en del fisk. Eldste elsker fisk. Går mye i laks og torsk.

Jeg hater fisk og spiser det aldri :P

Må man være "flink" til alt? Uff, jeg liker bare ikke uttrykket.:P Vi er veldig glad i fisk hele familien, og spiser fisk til middag 3-4 ganger i uken. Ungene foretrekker hva som helst av selvfisket fisk (torsk, lyr eller sei stort sett). Jeg er mest glad i sei, men vi spiser nok mest torsk. Torsk passer til omtrent alle oppskrifter og sauser, så det er veldig lettvint å lage variert mat av synes jeg. Tidligere spiste vi en del laks og ørret også. Nå synes jeg mer og mer at i alle fall laks smaker litt ekkelt fettete, så det blir mye mindre av det.

To ganger i uka kanskje. Vi bruker laks mye, men varierer med seibiff, torsk, fiskegrateng, fiskeboller og fiskekaker :-)

Da kan dere umulig ha smakt et skikkelig fiskemiddag med masse smaker:p jeg liker egentlig ikke fisk jeg heller men jeg laget nettopp en fantastisk laksemiddag, syntes ikke det smakte fisk jeg:p hahah
Altså jeg prøver jo om noen tilbyr meg, men aldri kommet over en fiskemiddag jeg ikke brekker meg av :P

Har fisk 1-2 ganger i uken

fiskekaker, fiskepinner, fiskeburger
Laks, ørret++

Ja, vi lager mye fiskemat fra bunnen. Er så heldig å hente fersk og god fisk i Lofoten, til en brøkdel av prisen butikkene tar. Kjøper mye den ene gangen i året, så lager vi opp litt forskjellig så vi har utover året. Supplerer med litt fra butikken gjennom året også :)

Da kan dere umulig ha smakt et skikkelig fiskemiddag med masse smaker:p jeg liker egentlig ikke fisk jeg heller men jeg laget nettopp en fantastisk laksemiddag, syntes ikke det smakte fisk jeg:p hahah

Hvordan laget du den, da?
Det er EN gang jeg er blitt servert fisk hvor jeg var på nippet til å slikke i meg restene i skåla. :P Det var en fiskesuppe av laks på et hotell i Danmark. Kunne spist det i det uendelige.

Liiite flink til det. Glad i laks og ørret med lager det aldri selv dessverre.
Eneste vi har av og til er fiskeboller, gutta spiser fiskepinner, fiskegrateng og fiskekaker.

Ikke flink i det hele tatt...:(
Jeg liker ikke fisk, men prøver for barnas skyld..

Jeg hater fisk, men vi prøver å spise det en gang i uka - da teller vi ikke med fiskepinner o.l. da.. Når jeg er gravid smaker fisk mer dritt enn vanlig, så nå har det blitt enda mer skjeldent :p

Nei.
Jeg har aldri likt sjømat. Har veldig lyst til å like det og smaker hver gang jeg blir tilbudt det, men liker det bare ikke :(
Men nå har vi innført "fiskeproduktmandag" det siste året.
Så jeg jukser, jeg spiser fiskekaker, fiskepudding, panert fisk, fiskepinner osv :P

Ble overrasket for etpar uker siden. Kjøpte "pankopanert sei". Den var faktisk god. Jeg likte den! Hadde jeg aldri trodd. Så kanskje det er håp fremover :) Kanskje jeg kan begynne å like det og spise helt ren fisk etterhvert.

Back
Topp