Er du flink til å spise/lage fisk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Hvordan laget du den, da?
Det er EN gang jeg er blitt servert fisk hvor jeg var på nippet til å slikke i meg restene i skåla. :P Det var en fiskesuppe av laks på et hotell i Danmark. Kunne spist det i det uendelige.
Det er så forskjellig etter hva jeg lager men mine favoritter er hjemmelaget fiskegrateng, panert torsk med bacon og blomkålmpure og denne lakseoppskriften på bildet er helt nydelig:D den må du prøve:) ImageUploadedByBV Forum1425624825.262900.jpg det jeg har funnet ut er at det er veldig nøye at en ikke oversteker/overkokee fisk, tørr fisk er ikke godt!

Jeg er veldig glad i fisk og fostret opp på det :p Oppskriften rett over er fantastisk, den har vi laget mange ganger. Lager også en del fiskesuppe, bruker fond eller buljong for enkelhets skyld. Mange gode oppskrifter på Trines matblogg. Curry/kokosmelk passer godt til fiskegryte/suppe. Heldigvis liker ungene også fisk, og vi prøver å ha det to ganger i uka.

Prøver å spise fisk minst 3 dager i uka. Men det går ofte i fiskeboller/kaker/fiskeball/fiskepinner og sånne ting, også en del laks!
Ongene er ikle så glade i hvit fisk..

Det er så forskjellig etter hva jeg lager men mine favoritter er hjemmelaget fiskegrateng, panert torsk med bacon og blomkålmpure og denne lakseoppskriften på bildet er helt nydelig:D den må du prøve:) Vis vedlegget 106769 det jeg har funnet ut er at det er veldig nøye at en ikke oversteker/overkokee fisk, tørr fisk er ikke godt!

Takk! Da må jeg prøve den en dag. :)

Var det opp til meg skulle vi hatt fisk 3 ganger i uken. Siden det er sambo som lager middagen blir det 1-2 ganger, og da stort sett når jeg bestemmer det. Laksefilet, laksewok eller hjemmelaget fiskegrateng er nesten det eneste som blir servert. Fiskekaker en sjelden gang.

Prøver å spise fisk minst 1 gang i uken :) noen ganger kan vi ha 4 pr uke...

Vi har fisk i allefall to ganger i uka. Laks og torsk :)

Var flink før, men graviditeten har satt en stopper for det. Satser på mer fisk etter fødsel :)

Alt for sjeldent her i huset, blir maks en gang i uka.. vet ikke helt hvorfor, for vi liker fisk begge to. Kommer bare ikke på å lage, rett og slett :O

Back
Topp