Bekymringer...

Elledille

Ønsker nr. 3
Jeg syns det er så gøy å se at det kommer flere og flere inn på forumet her! Men samtidig syns jeg det er pyton å vite at "mange" nok vil falle fra i løpet av de neste ukene :( Og jeg er så redd for at jeg skal være en av de, igjen... I dag var det litt rosa spor av blod på papiret, og selv om jeg vet at det er helt normalt (ihvertfall for meg), så kommer tankene om at det ikke skal gå bra....

Krysser fingrene for at novemberforumet bare har sterke og friske spirer som alle sammen får vokse seg store de neste 8 månedene!!

Spirene må bare klore seg fast de neste mnd!! <3 Sender deg en klem og kan si jeg deler bekymringen din, samtidig som jeg tenker at vis det er noe galt med embryoet er det like greit at kroppen ordner opp selv. Men er utrolig vondt og miste, har gjort de selv så vi håper spirene holder seg fast :Heartpink

Tror nok jeg er en av dem som faller fra, gitt. Blødd jevnt og trutt, men bare litt og litt, siden kl 9 i dag. Vært og tatt blodprøve, skal tilbake på onsdag.

Kjipt, men sånn er livet. Har ikke hendt før, og når jeg finner det ut så tidlig så er det nesten ikke på ordentlig likevel. Heller nå enn om 2-3 uker. Eller enda senere.

Deler bekymringen med dere. Man blir engstelig av å lese om alle som mister på forumet.

Krysser fingrene for deg terne. Så lenge du bare blør litt, kan det jo være en uskyldig blødning.

Hva sier statistikken om hvor mange som mister tidlig i svangerskapet?

Jeg har aldri mistet, og har to helt ukompliserte svangerskap bak meg. Håper at også denne lille spiren, som allerede betyr utrolig mye for meg, vil utvikle seg til å bli en frisk og sterk baby som jeg kan holde i mine armer om 8 mndr. :)

Tror nok jeg er en av dem som faller fra, gitt. Blødd jevnt og trutt, men bare litt og litt, siden kl 9 i dag. Vært og tatt blodprøve, skal tilbake på onsdag.

Kjipt, men sånn er livet. Har ikke hendt før, og når jeg finner det ut så tidlig så er det nesten ikke på ordentlig likevel. Heller nå enn om 2-3 uker. Eller enda senere.

Uff, ikke kjekt! Men jeg krysser det jeg har for at det er en uskyldig blødning :oops::Heartred

Krysse fingrne for at det bare er en uskyldig blødning, Terne! Det kan det jo like gjerne være, men det er lett å tenke det verste...

Jeg tror jeg har en statistikk liggende fra forrige terminforum jeg var på, må se om jeg finner den :)

Opp mot 20% mister.

Men mener en lege sa til meg når jeg hadde SA ,at 1 av 3 ca, hun sa at det var veldig vanlig.

Lykke til :)

Jeg er på dag 7 med blødning. Kommer litt og litt. Somregel i forbindelse med toalettbesøk. Tok blodprøve på torsdagen og skal tilbake for ny blodprøve i morgen.

Tok en ny graviditetstest i går morges, altså dag 6 med blødning. Sammenlignet den med testene jeg tok tidligere i forje uke, da alt var normalt. Men testen i går var sterkere enn di fra forje uke.
Så må bare vente og se.

Jeg er gravid for 3.gang! Og kjenner dette er den gangen jeg er mest redd for å miste :-/ Hvorfor skal jeg få det til 3 ganger uten å miste liksom ? Det er jo så "vanlig" idag.. Har ikke legetime før uke 12, er 5+1 idag. Redd for at jeg feks har mistet, og ikke har symtomer på det ? Jeg tror jeg må bestille meg en tidelig ul time.

Men jeg lurer.. Kan man miste uten å merke noe blødning eller noen ting? Jeg har ikke allverdens symptomer føler jeg, men har ikke blødd noen ting siden jeg testet positivt. Kan jeg allikevel ha mistet?

Ved MA kan kroppen tro ganske lenge at den fortsatt er gravid, og fortsette å produsere hcg. Jeg hadde MA i uke 8 sist, og da forsvant nesten alle symptomene mine før jeg oppdaget det. Det er nok veldig individuellt, men man kan minste uten å vite det. Og man kan ha Exu eller tom fostersekk (tror ikke det er veldig vanlig) Ved SA vil man i det minste få smerter og blødninger.

Ok. Takk for svar :) To uker til tidlig ultralyd, og har jo noen symptomer så får holde fingrene krysset til da :)

Jeg syns det er så gøy å se at det kommer flere og flere inn på forumet her! Men samtidig syns jeg det er pyton å vite at "mange" nok vil falle fra i løpet av de neste ukene :( Og jeg er så redd for at jeg skal være en av de, igjen... I dag var det litt rosa spor av blod på papiret, og selv om jeg vet at det er helt normalt (ihvertfall for meg), så kommer tankene om at det ikke skal gå bra....

Krysser fingrene for at novemberforumet bare har sterke og friske spirer som alle sammen får vokse seg store de neste 8 månedene!!
Jeg blødde litt i hele svangerskapet med nr 2, sund og frisk gutt på 5 nå:) Fant ut for en uke siden at jeg er gravid igjen, og har begynt og blø litt denne gangen også. Legen mener det er normalt for meg, men tok blodprøver i går og skal ta nye i morgen. Tankene om at det ikke går bra denne gangen er der samtidig som noe sier at det går bra. Noen har bare lettere for og blø litt en andre. Krysser fingrene for at spirene våres holder seg i magen:)

Hva er forskjell på MA og SA ? Tror det er flere beskrivelser også.

I motsetning til ved SA så vil ikke kroppen støte ut embryoet/fosteret ved MA, så da kan det fort gå en stund uten at man oppdager at det ikke er liv lenger.

Jeg er ny her, vet ikke helt hvordan finne fram i alt. Men jeg er nå 3 dager over mens. Er alltid presis. Vi prøver på nr 3. Har ikke testet ennå, har blitt skuffa flere ganger de siste månedene. Skal kjøpe test imårra, men føler meg så sikker

Jeg er ny her, vet ikke helt hvordan finne fram i alt. Men jeg er nå 3 dager over mens. Er alltid presis. Vi prøver på nr 3. Har ikke testet ennå, har blitt skuffa flere ganger de siste månedene. Skal kjøpe test imårra, men føler meg så sikker

Lykke til med test i morgen! Krysser fingrene for to streker :)

Melder min bekymring. Jeg er også bekymret. Tenker å ta en test i neste uke for å se hvordan det står til med hcg-nivået.

Back
Topp