Plutselig veldig utålmodig..

Aqvalie

Child of the Universe
Jeg som har vært så tålmodig denne gangen. Ikke følt det har vært noen hast.

Tippet 37 uker nå torsdag + at rommet til storebror endelig er ferdig, vi har hentet vogn og bilstol og vasket det meste av tøy.. og når jeg kommer inn her så ser jeg jo at det er flere som har begynt å få sine små.

Så nå kjenner jeg at nå vil jeg også :p :p

Rart med det ;)

Kan bli noen lange uker fremover kjenner jeg. Men storebror kom rett før termin så må nok belage meg på ca 2 uker til ihvertfall. Det er jo egentlig ikke så lenge til heller, men rart hvor sneglete de siste dagene i de siste ukene blir :p

Flere som plutselig har blitt litt utålmodige nå på slutten?

Last edited:
Har vært utålmodig frem til nå pga jeg er og har vært så plaget, nå kjenner jeg at det ikke gjør meg noe at babyen venter til termin før hun kommer.

Tenker at eg får iallfall vente til eg bikker 37 uker neste uke, men har lyst å møte vesla no. Har begynnt å strikke babyteppe for då har eg eit prosjekt gående som eg må få ferdig før ho kjem. Merker at tida går LITT fortere då allefall :P

Vært utålmodig ett par uker nå egentlig.. Alt til babyen har vært på plass siden starten på januar, så er bare babyen som mangler.. 36+5 i dag..

Begynner å bli utholdmodig nå. 38+5 vil liksom bli ferdig men ser ikke frem til fødsel

Begynner å bli utholdmodig nå. 38+5 vil liksom bli ferdig men ser ikke frem til fødsel

Nei, det gjør ikke jeg heller, men samtidig så er det sånn at jeg vil bare bli ferdig med den, så slipper jeg å grue meg noe mer :P

Nei, det gjør ikke jeg heller, men samtidig så er det sånn at jeg vil bare bli ferdig med den, så slipper jeg å grue meg noe mer :p
Samme her. Må jo gjennom det :)

Utålmodig ja. Har vært veldig plaget hele graviditeten med oppkast og kvalme, skal bli godt og bli "frisk" :-) og ikke minst få verdens beste premie for "slitet" <3 men jeg merker at jo nærmere jeg kommer mål-linja jo reddere blir jeg for at noe skal skje, har nesten blitt småredd for epidural! :o

Ja, veldig utålmodig. Har termin i dag, og ligger bare og venter og venter. Overanalyserer hver minste lille vondt som dukker opp, og tenker sikkert på fødsel og alt som hører med hvert femte minutt. :p Det teite er at det beste er om fødsel ikke starter før tirsdag/onsdag da jeg ikke er helt frisk. Er forkjølet, så hoster en del, tett nese, bomull i hodet og slapp. Samtidig så lei og rastløs at det er noe herk å prøve å ta hensyn til formen og bare ligge i ro. ;) Får vel bare satse på at kroppen "skjønner" at det er best å bli frisk før fødselen setter i gang. :p Hvis ikke blir det nok mer utmattende å føde enn nødvendig.

Utålmodig ja. Har vært veldig plaget hele graviditeten med oppkast og kvalme, skal bli godt og bli "frisk" :) og ikke minst få verdens beste premie for "slitet" <3 men jeg merker at jo nærmere jeg kommer mål-linja jo reddere blir jeg for at noe skal skje, har nesten blitt småredd for epidural! :eek:

Jeg kan bare si at min erfaring med epidural var som å komme til himmelen.
:woot::woot::woot:
Hadde slitt med rier i flere dager og for første gang på lenge fikk kroppen pause og jeg fikk slappe av :)
Det var som å legge seg ned på sofaen etter en jævlig tung dag på jobben x10 :P

Hadde slitt med rier i flere dager og for første gang på lenge fikk kroppen pause og jeg fikk slappe av :)
Helt enig!! Sov og spiste knekkebrød, da jeg fikk epidural :)

Ja, veldig utålmodig. Har termin i dag, og ligger bare og venter og venter. Overanalyserer hver minste lille vondt som dukker opp, og tenker sikkert på fødsel og alt som hører med hvert femte minutt. :p Det teite er at det beste er om fødsel ikke starter før tirsdag/onsdag da jeg ikke er helt frisk. Er forkjølet, så hoster en del, tett nese, bomull i hodet og slapp. Samtidig så lei og rastløs at det er noe herk å prøve å ta hensyn til formen og bare ligge i ro. ;) Får vel bare satse på at kroppen "skjønner" at det er best å bli frisk før fødselen setter i gang. :p Hvis ikke blir det nok mer utmattende å føde enn nødvendig.

Ja.. det verste er å gå å vente. Det kan skje nå.. imorra.. om 5 dager, 10 dager 3 uker..
Liker å ha litt kontroll på ting, og dette har man jo absolutt ingen kontroll over i det hele tatt :P
Håper det starter snart for deg da :)

Ja jeg skal jo selvfølgelig ha det, såå redd er jeg ikke enda :p
Men dårlig gjort og ha alle de diskusjonene ang epidural like før vi skal i ilden.. Det skulle vært et filter for skrekkhistorier på BV for de som er bortimot fødeklar :p

Ja.. det verste er å gå å vente. Det kan skje nå.. imorra.. om 5 dager, 10 dager 3 uker..
Liker å ha litt kontroll på ting, og dette har man jo absolutt ingen kontroll over i det hele tatt :p
Håper det starter snart for deg da :)
Akkurat samme her. Er litt kontrollmenneske kan man si. Og bare det at jeg ikke vet om jeg får miljørom på sykehuset eller ikke gjør at jeg blir litt stresset. Det er bare det rommet som har badekar, og det er "førstemann til mølla", så vet ikke om jeg får bruke badekar som lindring før jeg blir innlagt.

Får håpe det ikke drøyer så lenge for din del heller. :)

Ja jeg skal jo selvfølgelig ha det, såå redd er jeg ikke enda :p
Men dårlig gjort og ha alle de diskusjonene ang epidural like før vi skal i ilden.. Det skulle vært et filter for skrekkhistorier på BV for de som er bortimot fødeklar :p

Tenker at man får ta det som det kommer. Hørte om skrekkhistorier før første fødsel jeg også, men når det kom til stykket og jeg hadde hatt de smertene så lenge, så var disse skrekkhistoriene som blåst fra hodet. :P hehe

Akkurat samme her. Er litt kontrollmenneske kan man si. Og bare det at jeg ikke vet om jeg får miljørom på sykehuset eller ikke gjør at jeg blir litt stresset. Det er bare det rommet som har badekar, og det er "førstemann til mølla", så vet ikke om jeg får bruke badekar som lindring før jeg blir innlagt.

Får håpe det ikke drøyer så lenge for din del heller. :)

Ja, håper jeg også.
Har hatt mye mer murring og nedpress de siste dagene og liksom håpet det skulle ta seg opp, men i verste fall kan jeg vel holde på sånn i flere uker :P

Jeg stresser litt med at de har fjernet lystgassen fra sykehuset nå. De hadde den når jeg skulle ha storebror og den ble jeg veldig gla i. Vet ikke hvor mye effekt den hadde, men det var bare godt å ha noe "å gjøre" og liksom føle at man var med på å hjelpe seg litt bedre. Vondt var det lell, men.. :P hehe

Jaaa!! Såå utålmodig! Har ikke hatt noe hastverk med å få henne ut før, har gledet meg altså, bare ikke hatt hastverk. Men nå teller jeg nesten minutter til termin..

Jeg føler jeg har gått og ventet leeeenge! Førsta kom 16 dager før termin, som tilsvarer 17 dager før i dette svangerskapet.

Har nå 13 dager igjen og bare venter og venter og venter og venter og venter...

Back
Topp