ENDELIG

Sikkert noen som har fått den første utbetalingen fra NAV nå.. Jeg lurer litt på, da dere sendte inn søknad fikk dere noen bekreftelse på at søknaden var mottatt og under behandling, eller hører man ingenting før den er ferdigbehandlet og pengene kommer? Bare kom til å tenke på at jeg ikke har hørt noen ting etter at jeg sendte inn, håper alt er i orden for det..

Sikkert noen som har fått den første utbetalingen fra NAV nå.. Jeg lurer litt på, da dere sendte inn søknad fikk dere noen bekreftelse på at søknaden var mottatt og under behandling, eller hører man ingenting før den er ferdigbehandlet og pengene kommer? Bare kom til å tenke på at jeg ikke har hørt noen ting etter at jeg sendte inn, håper alt er i orden for det..
Jeg sendte inn for en eller to uker siden og fikk brev i posten i går om at søknaden var under behandling + et brev om at arbeidsgiver enda ikke hadde sendt inn inntektsopplysninger.

Bare å logg deg inn på nav sine sider på nettet, der står det om søknaden om den er under behandling eller hvor øangt den er kommet.

Du kan alltids ringe til NAV ;) Det er ikke noe lang ventetid på telefon, i alle fall ikke når jeg har ringt, og de er veldig hjelpsomme. Jeg sendte inn elektronisk og det kom ikke opp på nav side hjemmesider at det var mottat eller under behandling, men snakket med de i går og da var alt bra og det var et brav på vei i posten! De sliter noen ganger med å oppdatere når det er elektronisk sa da :p

Du kan alltids ringe til NAV ;) Det er ikke noe lang ventetid på telefon, i alle fall ikke når jeg har ringt, og de er veldig hjelpsomme. Jeg sendte inn elektronisk og det kom ikke opp på nav side hjemmesider at det var mottat eller under behandling, men snakket med de i går og da var alt bra og det var et brav på vei i posten! De sliter noen ganger med å oppdatere når det er elektronisk sa da :p
Ble til jeg gjorde det jeg og, for man måtte ha bank ID for å se på søknadene sine. Fikk beskjed om at den var ferdigbehandlet og sendt i posten i går jeg og

Hjalp ikke at JEG var flink å gjøre min del, når arbeidsgiver ikke har klart å gjøre d de skal.. :/ har purret x antall ganger, for jeg vil ha d i orden! Men uanset er det de som taper på d og ikke jeg, for jeg får penger fra jobb, mens Nav betaler til arbeidsgiver....

Søkte når jeg var ca 29 uker på veg :-) skrev ut skjema, møtte opp på mitt lokale nav kontor (uten avtalt time) å fikk hjelp av en snill dame bak skranken :-) hele søknaden var ferdig utfylt i løpet av få minutter :-) la ved terminbekreftelse og det var det :-) ble vel noe forenklet for meg, da jeg er arbeidsledig og mottaker av dagpenger, så Nav er teknisk sett min arbeidsgiver, å da trengte jeg ikke dokumentasjon på inntekt da dette allerede ligger inne i nav sine systemer :-) Tor det tok 3-4 uker, så fikk jeg bekreftelse på att søknaden var godkjent :-)

Jeg fikk bektreftelse 1 uke etter at jeg sendte inn søknad, og invilget foreldrepenger 5 uker etter :)

Da jeg ringte til NAV på torsdag fikk jeg beskjed om at de hadde sendt brev på onsdag, men har fortsatt ikke fått brevet.. Det burde ha kommet nå, jeg er i hvertfall ivrig etter å få det og se at alt er i orden.

Da jeg ringte til NAV på torsdag fikk jeg beskjed om at de hadde sendt brev på onsdag, men har fortsatt ikke fått brevet.. Det burde ha kommet nå, jeg er i hvertfall ivrig etter å få det og se at alt er i orden.

Når jeg ringte de en mandag, så sa de at brevet var sendt før helgen. Fikk d ikke før uka etter der igjen...

Til meg tok det 1,5uke fra de sendte brevet til jeg fikk det i posten.. ikke så raskt..

Til meg tok det 1,5uke fra de sendte brevet til jeg fikk det i posten.. ikke så raskt..

Flere som har samme opplevelse som meg da.

D kom brev til pappan samtidig.

Tenkte vi skulle søke om pappapermen så fort snuppa er født, så er det gjort liksom.

Back
Topp